جستجو کردن
Close this search box.

اکسسوری های ساده و شاید موجود در خانه

آخرین مقالات

در این مطلب به شما یاد می دهیم از وسایل کوچک چگونه استفاده کنید تا در دکوراسیون خانه تاثیر بسیاری داشته باشند. برای تکمیل تزیینات خانه باید یک سری وسایل جانبی داشته باشید. اشیا دکوری متنوعی در بازار وجود دارند و برخی از آنها واقعت محشر هستند. اما ما در این مطلب به معرفی اکسسوری های  ساده و شاید موجود در خانه را معرف کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید به اتاق های خانه خود نمای تازه ای ببخشید.

1. کتاب و حایل کتاب

کتاب ها اصولا بسیار تاثیرگذار هستند و شخصیت ویژه ای به اتاق می بخشند. اگر سحطی خالی در گوشه و کنار اتاق نشیمن یا روی میز پیش دستی وجود دارد، بهتر است آن را با دسته ای از کتاب ها پرکنید. مجسمه های زیبا و سنگین می توانند به عنوان حایل و نگهدارنده کتاب مورد استفاده قرار بگیرند. یک جفت مجسمه زیبا بخرید و آن را روی میز اتاق یا آشپزخانه بگذارید و کتاب ها را میان آنها ثابت کنید.قفسه یا اشکاف موجود در اتاق ناهارخوری را با آباژور و کتاب های کوچکی که میان حایل کتاب قرار داده اید، تزئین کنید. می توانید وسایل تزئینی دیگری نیز همانند ساعت یا ظروف دکوری را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

2. دکوری های کوچک

تاثیر وسایل ریز و کوچک را در دکوراسیون نباید نادیده گرفت. با کمک همین وسیله های کوچک می توانید تغییر بزرگی در تزیینات اتاق ایجاد کنید. برای وسایل دکوری کوچک خود یک خانه و محل استراحت پیدا کنید. به طور مثال، سنگ های تزئینی، توپ های چوبی، حصیری و میوه های خشک مثل بلوط و میوه درخت کاج و … را می توانید داخل کاسه زیبایی بگذارید که خودش هم تزئینات ارزشمندی دارد. البته شاید لازم به خرید کاسه نباشد اگر داخل بوفه یا کابینت های آشپزخانه نگاهی بیندازید کاسه ای با طرح جالب و مناسب این منظور پیدا کنید.

3.گیاه طبیعی و مصنوعی

اتاقی که گل و گیاه طبیعی یا مصنوعی نداشته باشد که اتاق نیست. برای تکمیل دکور اتاق نشیمن حتما از گیاهان سبز و گل های مصنوعی رنگارنگ استفاده کنید. برای این منظور، با توجه به نور آپارتمان و شرایط نگهداری گیاهان، گلدانی انتخاب کنید که مناسب فضای خانه شما باشد.  

4. وسایل بزرگ

استفاده زیاد از وسایل ریز و کوچک در گوشه و کنار اتاق شاید باعث شود فضا به هم ریخته و نامرتب دیده شود. به همین دلیل، بهتر است با استفاده از یک گلدان، شیشه یا سبد بزرگ دکوراسیون خانه را تکمیل کنید.

5. قاب عکس و یا تابلو

روی تاقچه و طبقه های دیواری می توانید از انواع وسایل تزئینی استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است در میان مجسمه و ظرف و گلدان، قاب عکس های کوچک و زیبا هم قرار دهید تا فضا کمی خودمانی تر جلوه کند. اگر زود دلتان را زد، عکس را عوض کنید. یا قاب ها را عمودی و افقی کنید. یا وسایل کنار آنها را تغییر دهید. همیشه راهی برای ایجاد تنوع وجود دارد.می توانید خودتان طبقه ای باریک بالای میز ناهارخوری نصب کنید و قاب عکس های متعدد را روی آن قطار کنید.

6. وسایل بلند

وسایل تزئینی بلند در خانه حکم تجهیزات مخفی را دارند. آنها می توانند خیلی راحت نظر بیننده را به خود جلب و فضاهای خالی خانه را پر کنند. به طور مثال، شاخه های بلند شکوفه های درخت، بیدمشک یا … برای پر کردن گوشه های خالی خانه گزینه های خوبی هستند.با نصب تابلوهای نقاشی یا عکس بزرگ در کنار تلویزیون و قرار دادن گلدانی از شاخه های بلند درختان می توانید نظر بیننده را به آن سمت جلب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید