جستجو کردن
Close this search box.

قیمت لوستر

آخرین مقالات
قیمت لوستر - voodoohome.com


قیمت لوستر یکی از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که در انتخاب و خرید مشتری اثرگذار است. مانند تمام وسایل دکوراتیو و نورپردازی و غیره، نرخ انواع لوستر نیز ثابت نبوده و عوامل مختلفی در آن نقش دارند و به همین خاطر است که به عنوان مثال قیمت لوستر مدرن پذیرایی با لوسترهای برنز تفاوت زیادی دارد. برای درک بهتر این مساله در ادامه تمام فاکتورهایی که بر نرخ گذاری این گروه از وسایل نورپردازی تاثیرگذار می باشند را معرفی خواهیم کرد. با فروشگاه خرید لوستر وودوهوم همراه باشید.  قیمت لوستر یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب لوستر است. ممکن است تنها به دنبال یک لوستر ال ای دی باشکوه باشید و قیمت آن چندان مهم نباشد و نیز ممکن است به فکر خریدی باشید که مقرون به صرفه تر باشد. در هر صورت می توانید از این راهنمای خرید استفاده کنید. قیمت لوستر با توجه به اندازه و ابعاد، مدل و جدید یا قدیمی بودن طرح و یراق آلات به کار رفته در آنها تعیین می گردد و به همین دلیل طیف گسترده ای در قیمت های ارائه شده برای این وسایل دکوراتیو وجود دارد. از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این وسایل نورپردازی می توان به نوع و مدل آنها اشاره نمود.

فهرست مطالب

ارتباط جنس بدنه با قیمت لوستر چیست؟

با نگاهی به انواع لوستر موجود در بازار کاملا متوجه تنوع بسیار بالا در میان آنها خواهید شد. به طوریکه برخی از آنها با بدنه های برنزی ساخته شده و برخی چوبی می باشند و گاهی از مواقع ممکن است بدنه های کریستالی داشته باشند. از آنجا که نرخ برنز، چوب، کریستال و سایر فلزات کاملا با هم متفاوت است، در نتیجه بر همین اساس نرخ نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، این کاملا طبیعی است که در اغلب مواقع قیمت لوستر برنزی و لوستر کریستالی گران تر از لوستر چوبی باشد.

در گذشته تنوع مدل ها و جنس لوسترها چندان زیاد نبود. لوسترها معمولا ظاهری شکوهمند و پر و پیمان داشتند و متشکل از فلز و قطعات کریستالی فراوان بودند. این مدل لوستر صرفا در سالن پذیرایی منازل نصب می شد و در اتاق ها و بخش های دیگر عموما نیازی به نصب چنین لوسترهایی نبود. امروزه جنس لوسترها تنوع زیادی پیدا کرده است. از جمله لوسترهای چوبی و لوسترهایی که از ترکیب برخی مواد چون پارچه و متریال های سبک دیگر ساخته می شود. برخی دیگر از لوسترها از جنس فلزاتی چون استیل و ترکیب آن با شیشه و کریستال ساخته می شوند. از آن جا که این متریال گران تر هستند، قیمت لوستر با این جنس هم بالاتر است. البته لازم به ذکر است که عیار برنز، میزان کیفیت کریستال به کار رفته در بدنه نیز باعث میشود که هزینه های خرید آنها با هم متفاوت باشد. به عبارت دیگر، قیمت نوع برنزی بر اساس آلیاژ به کار رفته در آن و همچنین مقدار و وزن فلز تعیین میشود. این مساله در قیمت لوستر مدرن و سایر مدل ها نیز وجود دارد و نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که لوستر مدرن در تمام مدل ها و طرح ها قیمت ثابتی دارد.

​قیمت لوستر مدرن پذیرایی

قیمت لوستر -voodoohome.com

در سالهای اخیر دکوراسیون منازل با تغییر و تحولی روبرو شده و اغلب افراد به سبک های مدرن روی آورده اند. به همین دلیل است که در صنعت تولید لوستر نیز تغییرات چشمگیری به چشم میخورد و نمونه های کاملا مدرن با شکل های هندسی مختلف در بازار موجود می باشد.در قیمت لوستر مدرن پذیرایی علاوه بر ایده و طرحی که برای آنها به کار رفته است، اندازه و ابعاد و همچنین جنس بدنه و شاخه ها نیز نقش مهمی را ایفا می کندبا توجه به اینکه برخی از این لوسترها دارای نوارهای ال ای دی بوده و در بعضی از لامپ هایی به سبک لوسترهای کلاسیک استفاده میشود، به همین دلیل از نظر قیمت نیز تفاوت هایی در آنها به چشم میخورد. علاوه براین، این کاملا طبیعی است که هر چه اندازه و ابعاد سازه بیشتر باشد، به همان اندازه باید انتظار افزایش قیمت لوستر مدرن پذیرایی را داشت.

.در نمونه های مدرن این لوسترها همچنین می توان مدل هایی با رشته های کریستالی بلند را مشاهده نمود که از نظر قیمت در سطح گران ترین گزینه ها قرار دارند.توجه داشته باشید که کریستال های به کار رفته در لوسترها وارداتی بوده و بر اساس کشور و برند تولید کننده و میزان کیفیت و درخشندگی دارای قیمت های مختلفی هستندیکی از پارامترهایی که در انتخاب نوع لوستر تاثیر چشم گیری دارد بودجه مورد نظر شما برای خرید لوستر آنلاین است. در بین انواع لوستر پذیرایی لوسترهای پذیرایی مدرن با وجود تنوع بالا در طرح و مدل و قیمت مناسب تر نسبت به لوستر های کلاسیک و سلطنتی، محبوبیت بیشتری دارند. قیمت لوستر مدرن پذیرایی به فاکتورهای زیادی وابسته است. به عنوان مثال مدل  لوستر پذیرایی، متریال به کار رفته در ساختار لوستر، اندازه لوستر و نوع و تعداد چراغ های به کار رفته در لوستر در تعیین قیمت لوستر پذیرایی مدرن تاثیر گذار هستند.

خرید لوستر مدرن پذیرایی

امروزه سبک دکوراسیون مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است ، زیبایی دکوراسیون مدرن با وجود یک لوستر مدرن و شیک تکمیل می شود،معمولا سالن پذیرایی اولین فضایی در منزل است که وجود لوستر در آن ضروری تر به نظر می رسد،  انواع لوستر مدرن پذیرایی در طرح ها و مدل های متنوعی به بازار عرضه می شوند. انتخاب یک لوستر پذیرایی در اندازه و رنگ متناسب می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را چند برابر کند.

قیمت لوستر جدید

قیمت لوستر جدید با توجه به تنوع بسیار زیاد در مدل های آنها در بازه گسترده ای تغییر می کند. این لوسترها در انواع مدل های مدرن و کریستالی و کلاسیک و ترکیبی ارائه شده و متناسب با شرایط محیط می توان از آنها استفاده کرد. نکته بسیار مهم اینکه، قیمت لوستر جدید با توجه به وارداتی بودن یا تولید داخل آنها تفاوت قیمت چشمگیری دارند. چون مدل های وارداتی بر اساس نوسانات نرخ ارز تغییر قیمت پیدا می کنند. علاوه براین، در برخی از لوسترهای خارجی کیفیت کریستال و سایر متریال های به کار رفته در آنها بسیار زیاد است. به همین دلیل قیمت لوستر جدید خارجی گران تر از ایرانی می باشد. البته نمونه های چینی ارزان قیمت با کیفیت پایین نیز در بازار موجود می باشد. در تعیین قیمت لوستر جدید، اندازه و ابعاد و طرح کلی سازه نیز اهمیت زیادی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. به طوریکه مدل های کاردی گرد در اندازه های بزرگ گران تر از مدل های ساده و تخت بدون کریستال های کاردی قیمت گذاری میشوند.

نرخ گذاری بر اساس تعداد شاخه های لوستر

یکی از رایج ترین راه ها برای محاسبه قیمت لوستر، شمارش تعداد شاخه های آن می باشد. البته این فاکتور زمانی موثر است که بخواهید هزینه خرید مدل هایی با یک سبک و جنس مشخص را کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال در محاسبه قیمت لوستر کلاسیک اگر ارزان بودن آن برایتان اهمیت زیادی دارد، می توانید تعداد شاخه ها را کمتر کنید. چون با کم شدن تعداد شاخه ها، مقدار کریستال به کار رفته در لوستر، فلز استفاده شده در بدنه و سایر تجهیزات کمتر خواهد شد و در نهایت هزینه تمام شده محصول ارزان تر خواهد بود​​.

قیمت لوستر ایرانی یا خارجی؟

برندهای داخلی و خارجی مختلفی وجود دارند که در حوزه تولید انواع لوستر فعالیت می کنند. از آنجا که اغلب لوسترهای موجود در بازار وارداتی هستند، در نتیجه تفاوت نرخ زیادی در آنها مشاهده میشود. در اغلب مواقع قیمت لوستر چینی ارزان ترین حد را نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار دارد. در مقابل، لوسترهای اروپایی و ترک نسبتا گران می باشند و البته کیفیت آنها نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. لوستر ایرانی نیز بر اساس برند تولید کننده و مدل و جنس به کار رفته در بدنه، کریستال ها و حباب های آن دارای ارزش های مختلفی می باشد.

قیمت لوستر در مدل های کلاسیک و مدرن

معمولا لوستر کلاسیک به دلیل متریال عموما سنگین تر و طراحی های چندین شاخه و شلوغ گران تر از مدل های مدرن و فانتزی لوستر است. طراحی مینیمال و متریال سبک به کار رفته در مدل های جدید لوستر سبب می شود قیمت لوستر مدرن پذیرایی و فانتزی معمولا از لوستر کلاسیک پایین تر باشد. برای صرفه جویی بیشتر در هزینه لوستر می توانید تنها برای سالن های بزرگ تر از لوستر کلاسیک استفاده کنید و برای فضاهای خودمانی تر از مدل های ارزان قیمت لوستر استفاده نمایید.

قیمت لوستر کریستال

قیمت لوستر -voodoohome.com

یکی از متنوع ترین سیستم های روشنایی از نظر قیمت لوستر، مدل های کریستالی می باشد. این لوسترها تنوع بسیار زیادی از نظر نوع و فرم و شکل کریستال ها دارد و بر همین اساس نیز قیمت هایشان تغییر می کند. به عنوان مثال، قیمت لوستر کریستالی کاردی به دلیل ضخامت و ارتفاع زیاد کریستال ها گران از سایر مدل ها می باشند. علاوه براین، در مدل های کاردی به دلیل تعداد زیاد کریستال ها و فاصله کم آنها با هم قیمت های بیشتر و گران تری دارد. در یک مقایسه کلی برای قیمت لوستر کریستالی می توان گفت نوع کاردی گران تر بوده و مدل های خطی ارزان تر هستند. البته به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که با افزایش تعداد طبقات لوستر و زیاد شدن کریستال های کاردی، قیمت لوستر بیشتر میشود. به همین دلیل ممکن است مدل های مدرن و خطی ممکن است گران تر شوند.

قیمت لوستر سقفی ال ای دی

یکی از پرطرفدارترین لوسترها برای محیط هایی که دارای دکوراسیون مدرن می باشند، لوسترهای سقفی ال ای دی می باشد. این لوسترها دارای چراغ های ال ای دی بوده و از نظر طرح نیز تنوع زیادی در آنها وجود دارد. قیمت لوستر سقفی ال ای دی علاوه بر اندازه و ابعاد طرح پایه، بر اساس تعداد لامپ های به کار رفته در آنها و همچنین تعداد و اندازه رشته های کریستالی آویز که در برخی از مدل های آنها استفاده میشود نیز تعیین می گردد. نمونه هایی از این سقف ها که دارای رشته های آویز با تعداد زیاد از کریستال های ریز و درشت می باشند، گران تر از لوسترهای سقفی ساده می باشد.

قیمت لوستر سقفی کنترلی

علاوه بر جنس بدنه و تعداد شاخه ها و نوع کریستال های به کار رفته در لوستر، تکنولوژی پیاده سازی شده در آنها نیز می توان بر قیمت آنها تاثیر زیادی داشته باشد. در چند سال اخیر نمونه هایی از لوسترها کنترلی توسط برندهای مختلف ارائه شده اند که میزان نور آنها از طریق ریموت و از راه دور قابل کنترل می باشد. قیمت لوستر کنترلی با توجه به نوع لوستر و همچنین قابلیت های پیاده سازی شده بر روی ریموت و برند یراق آلات و اجزا و قطعات نصب شده در آنها تعیین می گردد. در حالت کلی می توان گفت لوسترهای کنترلی قیمت بیشتری نسبت به لوسترهای ساده و معمولی دارند.لوستر سقفی کنترلی یکی از انواع لوستر مدرن است. این لوستر گزینه ای ایده آل برای فضا هایی با سقف کوتاه به حساب می آید. از لوستر مدرن سقفی کنترلی هم در منازل و هم در دفاتر کار استفاده می شود. این لوستر سقفی، نمایی ساده و شیک دارد و داشتن کنترل برای تنظیم میزان نورپردازی از مزیت های منحصر به فرد آن است.

قیمت لوستر -voodoohome.com

قیمت لوستر سقفی کنترلی بسته به اندازه لوستر و متریال به کار رفته در ساختار و کمپانی سازنده لوستر متفاوت است. اما به طور کلی لوستر های سقفی مدرن نسبت به کیفیت نورپردازی و جلوه نهایی که در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می کنند، در شمار لوستر های مقرون به صرفه به حساب می آیند.

نرخ لوستر بر اساس جنس کریستال

در بسیاری از لوسترها از کریستال های آویز استفاده میشود که به آن جلوه زیادی میبخشد و در نورپردازی نیز موثر خواهد بود. جنس کریستال هایی که در تولید لوستر استفاده میشود، ارتباط مستقیم با قیمت آن دارند. به عنوان مثال اگر قصد خرید لوسترهایی را دارید که در آنها از کریستال چینی استفاده شده است، قیمت هر متر مربع کریستال های چینی حدود 230 دلار محاسبه میشود و در جنس های ترک 340 دلار در نظر گرفته میشود. در نتیجه، هر چه مقدار کریستال به کار رفته در این گروه از وسایل بیشتر باشد و از جنس های بهتری استفاده شود، در نهایت افزایش قیمت لوستر را شاهد خواهیم بود.

ارتباط نرخ لوستر با ارتفاع آن

برای درک ارتباط لوستر لوکس با نرخ آن شرایطی را در نظر بگیرید که دو لوستر از جنس و مدل و برند مشابه وجود دارد و تفاوت آنها در ارتفاعشان می باشد. در این شرایط قیمت لوستر با ارتفاع بلندتر گران تر خواهد بود که دلیل اصلی آن استفاده بیشتر از متریال های مختلف برای بدنه، کریستال و حباب های می باشد. علاوه براین، در اغلب مواقع با افزایش ارتفاع لوستر، برای حفظ زیبایی ظاهری و افزایش کارایی آن، به تعداد شاخه های لوستر نیز اضافه خواهد شد که در ارزش نهایی آنها موثر است.

 

مدل و سبک لوستر

مدل های موجود برای لوستر از گذشته تا امروز با تغییر و تحول زیادی روبرو شده اند و در حال حاضر با دنیایی از انواع آنها روبرو هستیم. مدل و سبک به کار رفته در ساخت لوستر بر قیمت اثر می گذارد و به همین خاطر است که به عنوان مثال، قیمت لوستر کلاسیک گران تر از لوستر فانتزی می باشد. در لوسترهای مدرن نیز شاهد تفاوت زیاد قیمت ها در مدل های مختلف آن هستیم و در طرح و مدل هایی که ترکیبی هستند، بیشترین نرخ را خواهند داشت. البته برخی از لوسترهای موجود در بازار آنتیک بوده و علاوه بر جنس، اندازه و ابعاد آنها، قدمت و سبک به کار رفته در این مدل آویز بر قیمت گذاریشان اثرگذار استدر لوسترهای سقفی ال ای دی در اغلب مواقع مساحت را برای تعیین قیمت آن در نظر میگیرند. از آنجا که هر چه مساحت بیشتر باشد، تعداد ال ای دی بیشتری در آن به کار می رود، در نتیجه قیمت لوستر سقفی ال ای دی به آن وابسته خواهد بود.

قیمت لوستر برنز

از بهترین مدل هایی که می تواند برای روشنایی محیط های کلاسیک انتخاب کنید، لوسترهای برنزی می باشد. قیمت لوستر برنز به دلیل آلیاژ به کار رفته و همچنین چند شاخه بودن آنها نسبت به مدل های ساده و چوبی گران تر است. یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت لوستر برنز، ضخامت ورق های برنز به کار رفته در آنها می باشد. بدون شک هر اندازه ضخامت شاخه ها بیشتر باشند، برنز بیشتری برای ساخت لوستر استفاده شده و به همین نسبت نیز قیمت لوستر برنز افزایش پیدا خواهد کرد. البته برخی از مدل های مدرن بدون شاخه نیز با برنز تولید میشوند که اندازه های کوچکی داشته و به همین دلیل نسبت به مدل های کلاسیک و چند شاخه ارزان تر هستند. توجه داشته باشید که هر چه تعداد شاخه های این مدل لوسترها بیشتر باشد، باعث میشود قیمت لوستر برنز نیز افزایش پیدا کند. چون علاوه بر وزن زیاد برنز، ساخت آنها زمان بر بوده و به همین دلیل دستمزد تولیدکننده افزایش پیدا می کند.

قیمت لوستر -voodoohome.com

قیمت لوستر سقفی ارزان

اگر قصد دارید با کمترین هزینه یک تغییر شگفت انگیز در دکوراسیون داخلی منزلتان اعمال کنید، پیشنهاد ما خرید لوستر سقفی مدرن است. لوستر سقفی مدرن به عنوان یک المان تاثیر گذار در نورپردازی و هم چنین یک عنصر دکوراتیو متفاوت، می تواند یک تغییر سفارشی شیک و مقرون به صرفه برای جلوه زیبا تر دکوراسیون منزلتان باشد. قیمت لوستر سقفی ارزان به نوع متریال و اندازه آن بستگی دارد. به طور تقریبی شما می توانید با حدود پانصد هزار تومن هزینه یک لوستر سقفی فانتزی شیک خریداری کنید. تنوع بالای لوسترهای سقفی طیف قیمتی گسترده ای را برای این لوستر ها به وجود آورده است. به طوری که فاصله قیمتی ارزان ترین لوستر مدرن سقفی تا گران ترین لوسترمدرن سقفی  به چند میلیون تومان هم می رسد.  برای کاهش قیمت لوستر سقفی ارزان چند فاکتور بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرند که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • انتخاب لوسترهایی با ابعاد و اندازه کوچکتر
  • انتخاب گزینه هایی که تعداد کمتری کریستال در آنها استفاده شده است
  • در اولویت قرار دادن مدل های تولید شده در داخل نسبت به لوسترهای خارجی
  • توجه به نوع و تعداد چراغ های ال ای دی و اس ام دی و کاهش تعداد آنها تا حد امکان

علاوه براین، توجه داشته باشید که در خریدهای اینترنتی به دلیل کاهش هزینه های فروشنده، قیمت ها بسیار ارزان تر ارائه میشوند.

قیمت لوستر ارزان و شیک

یک لوستر ارزان و شیک اگر با دکوراسیون داخلی منزل سازگار باشد و اندازه متناسبی داشته باشد جلوه و نمای دکوراسیون داخلی منزل شما را دو چندان می کند. قیمت لوستر ارزان و شیک با توجه به پارامتر هایی مانند نوع متریال به کار رفته در ساختار لوستر، اندازه لوستر، برند سازنده و… تعیین می شود. لوستر های فانتزی شیک و ارزان قیمت زیادی در طرح ها و مدل های متنوع در دسترس هستند. شما می توانید با توجه به سبک چیدمان منزلتان و البته سلیقه شخصی یکی از انواع مدل های فانتزی، سقفی، چند تیکه، سه بعدی و… لوستر مدرن را انتخاب کنید و علاوه بر نورپردازی غیر متمرکز در بخشی از دکوراسیون منزل، از زیبایی و جلوه فوق العاده این لوستر ها بهره مند شوید.

قیمت  لوستر مدرن پذیرایی برنز

لوستر های برنزی به دلیل نمای مجلل و با شکوهی که دارند همیشه جز گزینه های پر طرفدار برای لوستر پذیرایی جدید هستند. سالیان طولانی لوستر های کلاسیک برنزی با تزیینات کریستالی و مجلل جزیی از دکوراسیون سالن پذیرایی خانه های مجلل و لاکچری بوده اند. با گسترش استقبال از سبک دکوراسیون داخلی مدرن این  لوستر های شیک و منحصر به فرد برنزی با طراحی مدرن هم به بازار عرضه شدند و به سرعت در بین علاقه مندان لوازم دکوراتیو طرفداران زیادی پیدا کردند. قیمت این لوستر های شیک و مدرن در انواع مدل ها و اندازه های مختلف متفاوت است. به طور کلی می توان گفت قیمت انواع لوستر مدرن پذیرایی برنزی بسته به استایل و اندازه لوستر، کیفیت برنز به عنوان متریال اصلی و نوع و تعداد چراغ های آن متفاوت است. اما به طور کلی لوستر های پذیرایی مدرن برنزی نسبت به سایر لوستر های پذیرایی مدرن مانند لوستر های مدرن پذیرایی چوبی و فلزی قیمت بالا تری دارند.

قیمت لوستر آشپزخانه

قیمت لوستر آشپزخانه با توجه به اینکه مدل های فانتزی و مدرن را برای آن انتخاب می کنید یا کلاسیک و آویز و سقفی متفاوت خواهد بود. مدل های مدرن در اندازههای بزرگ که تعداد زیادی کریستال آویز یا چراغ های ال ای دی دارند گران تر می باشند. در مقابل، مدل های چوبی کوچک با تعداد شاخه های کم را می توانید با قیمت های ارزان تر خریداری نمایید.

  • خرید لوستر ارزان قیمت

همان طور که در این مطلب اشاره شد، نرخ های تعیین شده برای انواع لوستر بسیار متنوع و متفاوت می باشند. تفاوت قیمت زیاد در این گروه از لوازم نورپردازی و دکوراتیو باعث میشود تا در مراجعه حضوری به فروشگاه ها انتخاب سختی داشته باشیم. یکی از بهترین راه ها برای خرید لوستر با قیمت مناسب، خرید اینترنتی آن می باشد. با خرید اینترنتی لوستر از فروشگاه های معتبر می توان قیمت ها را بر اساس مدل، جنس و اندازه و ارتفاع با هم مقایسه و بهترین ها را خریداری کرد.

 

فروشگاه وودوهوم به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع لوستر و آویزهای مدرن و کلاسیک، تنوع مناسبی را برای خرید این گروه از وسایل دکوراسیون داخلی فراهم نموده است. با ورود به این فروشگاه می توان مشخصات هر یک از گزینه های مختلف از جمله جنس، ارتفاع و قیمت لوستر را مشاهده نمود و در کمترین زمان و در یک نگاه انتخاب را انجام داد.

سوالات متداول قیمت لوستر

یکی از رایج ترین راه ها برای محاسبه قیمت لوستر، شمارش تعداد شاخه های آن می باشد. البته این فاکتور زمانی موثر است که بخواهید هزینه خرید مدل هایی با یک سبک و جنس مشخص را کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال در محاسبه قیمت لوستر کلاسیک اگر ارزان بودن آن برایتان اهمیت زیادی دارد، می توانید تعداد شاخه ها را کمتر کنید. چون با کم شدن تعداد شاخه ها، مقدار کریستال به کار رفته در لوستر، فلز استفاده شده در بدنه و سایر تجهیزات کمتر خواهد شد و در نهایت هزینه تمام شده محصول ارزان تر خواهد بود.

برندهای داخلی و خارجی مختلفی وجود دارند که در حوزه تولید انواع لوستر فعالیت می کنند. از آنجا که اغلب لوسترهای موجود در بازار وارداتی هستند، در نتیجه تفاوت نرخ زیادی در آنها مشاهده میشود. در اغلب مواقع قیمت لوستر چینی ارزان ترین حد را نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار دارد. در مقابل، لوسترهای اروپایی و ترک نسبتا گران می باشند و البته کیفیت آنها نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. لوستر ایرانی نیز بر اساس برند تولید کننده و مدل و جنس به کار رفته در بدنه، کریستال ها و حباب های آن دارای ارزش های مختلفی می باشد.

برای درک ارتباط لوستر با نرخ آن شرایطی را در نظر بگیرید که دو لوستر از جنس و مدل و برند مشابه وجود دارد و تفاوت آنها در ارتفاعشان می باشد. در این شرایط قیمت لوستر با ارتفاع بلندتر گران تر خواهد بود که دلیل اصلی آن استفاده بیشتر از متریال های مختلف برای بدنه، کریستال و حباب های می باشد. علاوه براین، در اغلب مواقع با افزایش ارتفاع لوستر، برای حفظ زیبایی ظاهری و افزایش کارایی آن، به تعداد شاخه های لوستر نیز اضافه خواهد شد که در ارزش نهایی آنها موثر است.