جستجو کردن
Close this search box.

لوستر

لوستر مدرن به عنوان یکی از جدیدترین انواع لوستر است که طرح و شکل ساده ای نیز به دیگر لوسترها دارد. با توجه به اینکه انواع لوسترهای دیگر مانند سبک کلاسیک که دارای کریستال ها و طرح های شلوغ و بزرگی هستند؛ لوسترهای مدرن به صورت اشکال هندسی بوده و اغلب از جنس فلز و برنز می‌باشند. در طراحی و ساخت آنها از ایده های مختلف استفاده شده و سبک خاصی در مورد آن وجود ندارد. از جمله ویژگی های لوستر می‌توان به تنوع و طراحی خاص آنها اشاره کرد که به راحتی می‌شود در هر محیط و فضایی از آنها استفاده کرد. در ادامه به انواع لوستر در محیط های مختلف اشاره خواهیم کرد.امروزه این محصول در میان خریداران طرفداران زیادی دارد چرا که فضای همه ی خانه ها مدرن شده و برای یک خانه ی مدرن، یک لوستر مدرن هم احتیاج است.این لوستر به راحتی با فضای خانه های مدرن هماهنگ می شود. لوستر های مدرن قابل استفاده در هر فضایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن است.

لوستر مدرن چیست؟

(Modern chandelier) نوع خاصی از انواع آویز و لوستر می باشد که برای نورپردازی در محیط هایی با دکوراسیون ساده و مدرن کاربرد دارد. برخلاف لوسترهای کلاسیک، در این گروه از آویزها شاخه های پر از حباب های مجلل وجود نداشته و سادگی در آن حرف اول را می زند. علاوه براین، استفاده از طرح های کاملا مدرن و صفحات و نوارهای نورانی با اشکال هندسی خلاقانه در این نوع لوستر به چشم میخورد. یکی از بزرگترین تصورات اشتباهی که اغلب افراد درباره آویزهای مدرن دارند، نورپردازی ضعیف آنها می باشد. لازم است بدانید که نورپردازی این نوع آویز با توجه به محیط نصب آنها و همچنین هدف از کاربرد این وسایل در دکوراسیون کاملا قابل تنظیم می باشد. علاوه براین، تنوع در لوسترهای مدرن به اندازه ایست که می توان نمونه های کاملا مجلل و پرنور را در میان آنها مشاهده و انتخاب کرد. امروزه این مدل لوستر در میان خریداران طرفداران زیادی دارد چرا که فضای همه ی خانه ها مدرن شده و برای یک خانه ی مدرن، یک لوستر مدرن هم احتیاج است. این مدل لوستر به راحتی با فضای خانه های مدرن هماهنگ می شود. لوستر های مدرن قابل استفاده در هر فضایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن است.

لوستر مدرن - voodoohome.com

قیمت لوستر مدرن پذیرایی

لوستر مدرن پذیرایی معمولا با توجه به سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شده و بایستی با کلیه المان های به کار رفته در فضای پذیرایی هماهنگی داشته باشد. با توجه به اینکه طرح های و رنگ های لوستر، دارای تنوع بسیار زیادی است، بنابراین انتخاب یک لوستر متناسب با سبک دکوراسیون شما، راحت تر خواهد بود و در این میان علاوه بر طرح و شکل لوستر، قیمت لوستر پذیرایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این قیمت معمولا تحت تاثیر چندین فاکتور تعیین خواهد شد که برخی از آنها عبارتند از:

  • اندازه و سایز: با توجه به سایز لوسترهای مدرن قیمت های آنها نیز متفاوت خواهد بود. مسلما هر چه قدر سایز و ابعاد لوستر بزرگتر باشد متریال به کار رفته در ساخت آن نیز بیشتر بوده و در نهایت قیمت بیشتری خواهند داشت.
  • طرح و شکل: از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت لوسترهای مدرن طرح و شکل آنهاست. به این دلیل که در ساخت این نوع لوسترها ایده و طرح های ثابتی در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین تفاوت و تنوع زیادی در این نوع لوستر وجود دارد که موجب می‌شود تا با قیمت های مختلفی روبرو شوید.
  • جنس: در برخی از مدل های مدرن برای ترکیب سبک های مختلف با یکدیگر از کریستال استفاده می‌کنند. معمولا کریستال های به کار رفته در این لوسترها وارداتی بوده و همین دلیلی برای افزایش قیمت آنها خواهد بود.
  • نوع لامپ: در اکثر لوسترهای مدرن از لامپ های ال ای دی استفاده می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که نوع لامپ در قیمت لوستر اثر گذار بوده و تعیین کننده قیمت نهایی آنها خواهد بود.

انواع لوستر مدرن

لوسترها انواع و اقسام مختلفی دارد. لوسترها انقدر تنوع دارند که انتخاب میان آن ها کار راحتی نخواهد بود. اگر بخواهیم لوستر ها را دسته بندی کنیم می توانیم معیار های زیادی را برای این کار قرار بدهیم مانند شکل ظاهری، نوع لامپ، نور پردازی و … ولی لوستر های مدرن به دو دسته ی لوستر مدرن سقفی و لوستر آویزی قابل تنظیم، تقسیم می شوند. منظور از لوستر سقفی، لوستری است که به سقف می چسبند و چیزی شبیه آویز ندارند. لوستر آویز، در مقابل لوستر سقفی قرار می گیرد که خود لوستر های آویز به لوستر آویز تک، آویز سه تایی تقسیم می شود؛ همان طوری که از اسم لوستر  آویز تک و سه شاخه مشخص است دارای یک یا سه شعله هستند البته که بعضی از مدل ها بیش از سه شاخه دارند. لوستر کریستالی هم از قطعات کوچک کریستال تشکیل می می شود و در فضا های اتاق، آشپزخانه و راهرو و فضا های کاری قابل استفاده است.لوسترها انواع و اقسام مختلفی دارد. لوسترها انقدر تنوع دارند که انتخاب میان آن ها کار راحتی نخواهد بود. اگر بخواهیم لوستر ها را دسته بندی کنیم می توانیم معیار های زیادی را برای این کار قرار بدهیم مانند شکل ظاهری، نوع لامپ، نور پردازی و … ولی لوستر های مدرن به دو دسته ی لوستر  سقفی و لوستر آویزی قابل تنظیم، تقسیم می شوند. منظور از لوستر سقفی، لوستری است که به سقف می چسبند و چیزی شبیه آویز ندارند.

لوستر مدرن - voodoohome.com

چطور بهترین لوستر مدرن را بخریم؟

با توجه به نوع کاربرد مورد نظر برای لوستر، ابعاد فضای نصب آن، ارتفاع سقف و همچنین میزان بودجه مورد نظر باید بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. تنوع بسیار بالا در لوسترهای مختلف به همان اندازه که حق انتخاب را بالا میبرد، سردرگمی نیز ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر، بهتر است ابتدا ویژگی های مورد نظر را لیست و با خرید اینترنتی لوستر مدرن گزینه های مختلف را با هم مقایسه نماییدفروشگاه  ودوووهوم با ارائه طرح های بسیار متنوع و زیبا از انواع لوستر ، کلاسیک، فانتزی و غیره شرایطی مناسبی را برای مقایسه، انتخاب و خرید فراهم نموده است. کافیست محصولات این مجموعه را بررسی و ویژگی های هر یک از لوسترها از قبیل جنس، مدل، ارتفاع و قیمت را با هم مقایسه نمایید و خرید را انجام دهید.

خرید آنلاین لوستر مدرن

سبک چیدمان مدرن یکی از ترند های طراحی دکوراسیون داخلی است. لوستر های مدرن و شیک زیادی که با دکوراسیون مدرن هماهنگ هستند به بازار عرضه شده اند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی لوستر و لوازم دکوراتیو از بین تنوع بی نظیر لوستر های مدرن، لوستر مناسب برای فضای مورد نظرتان را سفارش دهید و آن را درب منزلتان تحویل بگیرید. با توجه به شیوع بیماری کرونا و رکورد میزان فروش لوستر و لوازم خانگی بسیاری از فروشگاه های حضوری برای به روزرسانی لوستر ها و دیگر لوازم دکوراتیو اقدام نکرده اند. اما در آنلاین شاپ ها به روزرسانی به صورت روزانه صورت می گیرد و شما به راحتی قادر خواهید بود در این فضا به جدید ترین مدل های لوستر دسترسی پیدا کنید. لوستر های مدرن در انواع مدل های مختلف تولید و عرضه می شوند و مشخصه اصلی همه آن ها طراحی خلاقانه و مینیمالشان است. این لوستر ها از نوارهای نورانی و صفحات نورانی با طرح های چند بعدی، لوستر فانتزی و هندسی ساخته شده اند. چون انواع لوستر های مدرن قدرت نور پردازی متفاوتی دارند، هنگام سفارش آنلاین لوستر به قدرت نور پردازی آن توجه کنید. البته توجه به دیگر ویژگی های لوستر مانند اندازه، رنگ، کیفیت متریال و… قبل از سفارش اینترنتی انواع لوستر دیواری و… ضروری است.  

خرید آنلاین لوستر سقفی

لوسترهای سقفی از پر طرفدار ترین و مقرون به صرفه ترین انواع لوستر لوکس هستند. لوستر های سقفی در انواع مختلفی وجود دارند. بعضی از انواع لوستر سقفی شامل این موارد هستند.

  • لوستر سقفی کریستالی

این نوع لوستر به دلیل زیبایی و جلوه خاصی که دارد قیمت نسبتا بالایی دارد. این لوستر ها در انواع سقفی مربعی، سقفی گرد، سقفی مستطیل و… ساخته می شوند. بعد از انتخاب لوستر کریستالی سقفی مورد نظرتان مشخصات آن مانند برند کریستال، جنس بدنه، ابعاد و قیمت لوستر کریستالی را بررسی کرده و بعد از تایید مشخصات اقدام به ثبت سفارش کنید؛ چون این لوستر ها به راحتی آسیب می بینند و امکان عودت آن به فروشگاه مبدا وجود ندارد.

  • لوستر سقفی مدرن

این نوع لوستر ها جز ترند های لوستر در سال های اخیر هستند. متریال به کار رفته در ساخت لوستر های سقفی مدرن اغلب فلزی و گاهی چوبی یا کریستالی است. لوستر های سقفی مدرن تنوع بسیار بالایی دارند.

  • لوستر سقفی کلاسیک

سبک دکوراسیون کلاسیک به دلیل شکوه و جلالی که دارد هنوز هم جز پر طرفدار ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است. به طبع آن لوستر های کلاسیک هم طرفداران زیادی دارند. هنگام خرید آنلاین لوستر کلاسیک به مواردی مانند تعداد شاخه های لوستر، تعداد حباب ها، جنس بدنه، اندازه لوستر و… توجه کنید. میزان نورپردازی با لوستر کلاسیک یکی دیگر از مواردی است که قبل از سفارش این لوستر به صورت آنلاین باید به آن توجه کنید.

لوستر فانتزی اتاق خواب

بیشترین کاربرد آویزهای فانتزی در محیط اتاق خواب می باشد که سادگی بسیار زیبایی را در این بخش از منزل ایجاد می کند. استفاده از لوستر در محیط اتاق خواب بیشتر از اینکه جنبه نورپردازی داشته باشد، از نظر زیبایی مهم است. به همین خاطر می توان با انتخاب لوستر اتاق خواب با رنگ های متناسب با سرویس خواب و سایر وسایل موجود در اتاق فضایی فوق العاده زیبا را طراحی کرد. در انتخاب لوستر فانتزی اتاق خواب، به این موضوع مهم نیز توجه داشته باشید که مدل لوستر باید با محل نصب تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، همیشه نیاز به لوستر سقفی برای اتاق خواب نیست و در مقابل می توانید مدل های دیواری را انتخاب کنید. مدل های دیواری نیز جلوه بسیار خوبی داشته و متناسب با شرایط و نور محیط می توانید مدل های متنوعی از آنها را خریداری نمایید.

مساله بسیار مهم دیگری که در انتخاب و خرید لوستر فانتزی اتاق خواب نباید از آن غافل شد، تناسب آن با سبک چیدمان و دکوراسیون می باشد. هر یک از سبک های دکوراسیون دارای ویژگی های خاصی بوده و حتی از نظر رنگ بندی نیز با هم تفاوت دارند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که بتوانید لوستر فانتزی را بر اساس سبک چیدمان اتاق خواب انتخاب کنید. برای محیط های مدرن، لوسترهای فانتزی با طرح هایی از اشکال هندسی در هم پیچیده و چراغ های ال ای دی گزینه ایده آلی محسوب میشوند. در مقابل، برای محیط های کلاسیک، لوستر فانتزی چوبی اتاق خواب را پیشنهاد می دهیم.

چگونگی انتخاب سایز مناسب لوستر برای اتاق خواب

انتخاب بهترین لوستر با اندازه مناسب به این بستگی دارد که تصمیم دارید در کجای اتاق آن را وصل کنید. در اینجا فرمول‌هایی برای انتخاب اندازه و سایز لوستر اتاق خواب را برای شما مطرح می کنیم که بعد خواندن آن خواهید دانست آیا لوستر کوچک برای شما بهتر است یا به اندازه‌ای بزرگتر نیاز دارید.

  • وصل کردن لوستر اتاق خواب در مرکز

وصل کردن لوستر در مرکز اتاق خواب بیشتر به این معناست که لوستر در راستای انتهای تخت خواب شما قرار می‌گیرد. اگر این مکانی است که برای وصل کردن لوستر در نظر دارید فرمول زیر می‌تواند به شما کمک زیادی کند که اندازه مناسب لوستر اتاق خواب خود را بفهمید.
برای این کار طول و عرض اتاق خواب خود را اندازه بگیرید و عددهای بدست آمده را جمع کنید. حاصل، اندازه ایده‌آل لوستر به اینچ اتاق شما را مشخص می‌کند. برای مثال اگر مجموع طول و عرض اتاقتان، دوازده باشد بنابراین بهتر است قطر لوستر اتاق خواب دوازده اینچ یا به عبارت دیگر حدود سی سانتی‌متر باشد.

  • لوستر اتاق خواب در چه ارتفاعی وصل شود.

چه لوستر اتاق خواب در مرکز اتاق خواب نصب شود و چه بالای تختخواب، همیشه انتهای لوستر بهتر است از زمین حدود دو و نیم سانتی‌متر فاصله دقیق داشته باشد تا زمان استفاده از تختخواب مزاحمتی ایجاد نکند و از نظر ایمنی مشکلی ایجاد نشود. البته بین لوسترهای اتاق خواب، لوسترهایی هستند که در بالای میز پا تختی آویزان و وصل می‌شوند این لوسترها که جذابیت خاص و زیادی ایجاد می‌کنند بسیار کاربردی هستند به شرط اینکه دیگر منابع روشنایی نیز حتما در اتاق وجود داشته باشد تا ظاهری متعادل و شیک در اتاق خواب به وجود بیاید.

سوالات متداول لوستر مدرن

  • انواع لوستر های مدرن کدام است؟

لوستر های مدرن به دو دسته ی لوستر  سقفی و لوستر آویزی قابل تنظیم، تقسیم می شوند.

  • مزایای استفاده از لوستر مدرن نسبت به لوستر کلاسیک چیست؟

امروزه، تمامی ابعاد زندگی و وسایل خانه مدرن شده است؛ از فرش ها با طرح های مدرن گرفته تا روشنایی و لوستر .این لوستر به دلیل مدرن شدن اسباب و وسایل زندگی به راحتی با آن ها هماهنگ می شود و فضای یک دست و یک پارچه ای را به وجود می آورد در حالی که اگر از یک لوستر کلاسیک در وسط خانه ای پر شده از وسایل مدرن مثل چیز یک ناهماهنگ همیشه به چشم خواهد آمد و نا هماهنگی عجیبی را به وجود خواهد آورد.