جستجو کردن
Close this search box.

لوستر آشپزخانه

آخرین مقالات
لوستر آشپزخانه - voodoohome.com

لوسترها در هر خانه‌ای مشاهده می‌شوند. کم‌تر خانه و یا اتاقی است که لوستر نداشته باشد. تنوع بالایی که لوستر در این روزها به خود اختصاص داده است باعث شده که جایگاه ویژه‌ای در فرایند طراحی اتاق و خانه به خود اختصاص دهد. لوستر برای زیبایی و نورپردازی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و ازآنجایی‌که بیشتر وقت افراد خانه‌دار ممکن است در آشپزخانه سپری شود، اهمیت انتخاب و خرید لوستر آنلاین آشپزخانه مناسب و با کیفیت افزایش می‌یابد. لوسترهای زیادی هستند که از منشورهای دکوراتیو در آنها استفاده شده و یا لوسترهایی ساده به سبک کلاسیک نیز بسیار پرطرف‌دار هستند. در این مقاله قصد داریم تا لوستر آشپزخانه و انواع آن را تعریف کنیم و همین‌طور تمام نکاتی که باید راجع به لوسترهای آشپزخانه را بدانید، برای شما بیان کنیم. اگر که به خرید لوستر لوکس و دانستنی‌های مربوط به آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها همراه ما باشید.

فهرست مطالب

چه مدل لوستری برای آشپزخانه مناسب است؟

این امر کاملا نسبی است و به المان های گوناگون دیگری وابسته است. قطعا مساحت فضا، سایر وسایل و اجزای موجود در آشپزخانه، ارتفاع سقف، جنس و رنگ کابینت ها به عنوان عنصری که معمولا عمده ی فضای آشپزخانه را اشغال کرده است و سایر موارد عواملی مهم در انتخاب لوستر هستند.

انتخاب لوستر همچنین به عنصر نور نیز بستگی دارد. آشپزخانه فضایی است که تامین نور همه بخش های آن حائز اهمیت است. در ادامه بیشتر به موارد موثر در انتخاب لوستر می پردازیم. لوستر آشپزخانه یکی از مهم ترین لوازم موجود در این بخش از منزل می باشد که نه تنها از نظر زیبایی اهمیت بالایی دارد، بلکه از بعد روانشناسی نیز باید به آن توجه داشت. با توجه به اینکه خانم های خانه دار بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند، در نتیجه باید با انتخاب و خرید لوستر آشپزخانه استاندارد فضای مناسبی را برای آرامش و ایجاد حس خوشایند در آنها فراهم نمود. مانند سایر انواع آویز، لازم است در خرید آویز آشپزخانه نیز به چند نکته مهم دقت داشته باشید که در ادامه فروشگاه  وودوهم به آن اشاره خواهد نمود.

انواع لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com

به دلیل اهمیت بسیار روشنایی آشپزخانه و تاثیر آن بر احساسات افراد، تنوع زیادی در لوسترها بوجود آمده است. لوسترهای آشپزخانه با توجه به اینکه مساحت آشپزخانه چقدر است، تعداد شعله‌های قابل انتخابی دارند اما در حالت کلی تعداد شعله‌ایی که برای لوستر در آشپزخانه در نظر می‌گیرند، کمتر از تعداد شعله‌هایی است که برای نشیمن و یا پذیرایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوستر دو یا سه شعله برای نصب در آشپزخانه بسیار مناسب هستند.دسته‌بندی دیگر لوسترها، بر اساس سبک و متریالی است که در ساخت و طراحی لوستر آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوسترها به‌طورکلی در دسته‌بندی لوستر مدرن، کلاسیک، چوبی، فلزی، برنز و فانتزی قرار دارند که تمامی این طرح‌ها و مدل‌ها قابل استفاده و نصب در آشپزخانه نیز هستند.

 لوسترهای آشپزخانه هم قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند و هم قابل نصب روی سقف می‌باشند اما به دلیل طراحی مشابه اکثر آشپزخانه‌ها‌، اکثر دیوارهای آشپزخانه از کابینت پوشیده شده است و فضایی برای نصب لوستر دیواری باقی نمی‌ماند به همین دلیل است که لوستر سقفی برای آشپزخانه از دیگر انواع لوستر آشپزخانه مناسب‌تر است. مهم این است که در انتخاب هر یک از انواع ت بتوانید سبک چیدمان محیط، میزان متراژ، ارتفاع سقف و مدل کابینت ها و همچنین محل نصب لوستر را مد نظر قرار دهید. بر همین اساس می توان چند مدل از پرطرفدارترین انواع لوستر آشپزخانه جدید را به صورت زیر بیان کرد:

  •  لوستر آشپزخانه سقفی

یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه هایی با سقف های کوتاه، لوستر سقفی می باشد. لوستر آشپزخانه سقفی به دلیل ارتفاع کم رشته های کریستالی آویز در آن تاثیر منفی بر کوتاهی دیوارها ایجاد نمی کند و در مقابل فضا را زیباتر جلوه می کند. سایر مدل های لوستر که قد بلند با تعداد شاخه های زیاد دارند، در کنار کابینت ها جلوه ایده آلی نداشته و فضای کوچک آشپزخانه را گرفته تر می کنند. البته برای آشپزخانه های بزرگ که دیوارها ارتفاع زیادی دارند می توانید از مدل هایی استفاده کنید که رشته های آویز آنها بزرگتر هستند. مساله بسیار مهم بعدی، تنوع بالا در رنگ لوستر جدید سقفی می باشد. به همین دلیل می توانید متناسب با رنگ و مدل کابینت ها لوستر سقفی آشپزخانه را انتخاب کنید.

  • لوستر بالای جزیره

در طراحی داخلی مدرن، دیوار جلوی آشپزخانه به طور کامل حذف شده و به جای آن از کانتر یا جزیره استفاده میشود. این جزیره ها کاربردهای متفاوتی دارند و در برخی از مواقع برای نصب سینک ظرفشویی و گاز نیز استفاده میشوند. اما در اغلب مواقع جزیره نقش پیشخوان یا کانتر داشته و اطراف آن صندلی قرار میگیرد و برای صرف نوشیدنی و صبحانه و موارد مشابه می توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل انتخاب لوستر بالای جزیره اهمیت زیادی دارد و باید زیبایی و کارایی را برای آن با هم تلفیق کرد. لوستر بالای جزیره در مرحله اول باید متناسب با سبک چیدمان آشپزخانه انتخاب شود. به عنوان مثال، برای سبک های کلاسیک بیشتر از لوسترهای چند شاخه برنزی و برنجی استفاده میشود. در مقابل، برای محیط های مدرن بیشتر باید به دنبال لوستر آشپزخانه جدید با طرح های ساده تر بود. توجه داشته باشید که در تمام این مدل ها، ارتفاع لوستر بالای جزیره باید به گونه ای تنظیم شود که بیش از اندازه چراغ ها پایین نباشند، چون نور آنها می تواند باعث اذیت چشم ها شوند.

  • لوستر بالای اپن

اگر به دنبال بهترین لوستر بالای اپن هستید، مدل های چند تایی و آویز را پیشنهاد می کنیم. چون اپن آشپزخانه از سایر بخش ها کاملا قابل مشاهده می باشد و به همین دلیل جلوه ظاهری باید در اولویت قرار گیرد. علاوه براین، چون اپن آشپزخانه عرض کم و طول زیادی دارد، به همین دلیل با انتخاب چند لامپ و سیستم روشنایی تمام بخش ها به اندازه کافی روشن میشود. البته اگر اپن طول کمی دارد، بهتر است از لوستر آشپزخانه (Kitchen chandelier) ساده تک بخشی استفاده کنید. متناسب با سبک کابینت ها می توانید برای اپن های کوچک از لوسترهای برنزی و برنجی با کریستال های آویز استفاده کنید یا مدل های فانتزی را برای محیط های مدرن تر در اولویت قرار دهید.

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com
  • لوستر آشپزخانه سه تایی

فضای آشپزخانه برخلاف گذشته در حال حاضر به اندازه اتاق نشیمن و سالن پذیرایی دارای اهمیت است، چون از تمام بخش های منزل قابل رویت می باشد. لذا نمی توان از کوچکترین جزئیات در آن چشم پوشی کرد. به عنوان مثال، برای محیط های مدرن و لوکس، انتخاب لوستر آشپزخانه سه تایی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. لوسترهای سه تایی از نظر قرار گرفتن هر بخش تنوع بالایی دارند.  یکی از بهترین مدل های لوستر آشپزخانه سه تایی، مدل های خطی می باشند که هر سه بخش به صورت افقی در یک راستا نصب میشوند. ارتفاع این سه بخش می تواند یکسان یا متفاوت باشد. در مدل های دیگر سه بخش لوستر به صورت دایره ای و در فاصله بسیار کم از هم نصب میشوند. برای جلوه بهتر، ارتفاع هر یک از این بخش ها متفاوت در نظر گرفته میشود.

  • لوستر خطی آشپزخانه

در آشپزخانه های جدید مدل های خطی به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند و فضا جلوه منحصر به فردی پیدا می کند. لوستر آشپزخانه خطی همان طور که از نامش مشخص است، از یک سازه افقی تشکیل شده که لامپ های متعدد روی آن نصب میشوند. این لوسترها تنوع زیادی از نظر طرح و مدل دارند و برای محیط های کلاسیک، مدرن در متراژهای بزرگ و کوچک گزینه های متنوعی می توان انتخاب کرد. از اصلی ترین موارد کاربرد لوستر خطی می توان به نصب آنها بالای جزیره و اپن اشاره کرد. کافیست بر اساس میزان روشنایی محیط و ارتفاع سقف مدل مناسب را انتخاب کنید تا از جلوه بی نظیر این لوسترها بهره مند شوید.

لوستر آشپزخانه جدید

طراحی و تولید لوستر ال ای دی در حال گسترش است و هر ساله طرح‌های جدیدی از لوستر آشپزخانه به بازار عرضه می‌شود. طرح‌هایی از لوستر که جدید و مدرن می‌باشند، لوسترهای کریستالی، لوستر آویز، لوستر سبک کلاسیک و لوستر برنزی جدیدترین لوسترها و پرطرف‌دارترین آنها برای نصب در آشپزخانه می‌باشند. انتخاب لوستر جدید از مدل‌هایی که همخوانی زیادی با فضای کلی آشپزخانه دارد، تبعیت می‌کند. با مراجعه به سایت وودو‌هوم می‌توانید انواع مدل‌های لوستر جدید را مشاهده کنید.

لوستر آشپزخانه ارزان

برای انتخاب لوستر آشپزخانه ارزان، در مرحله اول باید به جنس بدنه و نوع کریستال و چراغ و لامپ های به کار رفته در آن توجه داشت. بدون شک مدل هایی که دارای کریستال های خارجی متعلق به برندهای معروف خارجی هستند، قیمت بالاتری دارند. علاوه براین، جنس بدنه لوستر نیز اهمیت و تاثیر زیادی در این زمینه دارد. به عنوان مثال، لوسترهای کوچک چوبی ارزان تر از نوع برنزی و چند شاخه با کریستال های آویز هستند. مدل های فانتزی نیز در بسیاری از مواقع نسبت به مدل های چند شاخه ای برنجی و برنزی ارزان تر هستند. البته این یک قانون همیشگی و ثابت نیست و ممکن است برحسب سایر شرایط تغییر کند.

سقف آشپزخانه و ارتفاع لوستر

در فضای آپارتمان های امروزی  نسبت به گذشته عموما سقف فضاها کوتاه تر است. در آشپزخانه باید هم سهولت حرکت و رفت و آمد و هم نورپردازی کارآمد را مد نظر قرار داد.این لوستر اگر در بالاترین ارتفاع قرار بگیرد، برای تامین نور فضاهایی چون میز آشپزخانه کارایی چندانی نخواهد داشت و اگر بسیار پایین باشد نیز ممکن است در حرکت مشکل ایجاد کند. بهترین کار برای رفع این مشکل آن است که از لوستر آشپزخانه مدرن دارای قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده شود. در این صورت می توانید مثلا برای زمان استفاده از میز به منظور آماده سازی مواد غذایی یا صرف غذا، لوستر را به میز نزدیک کنید و سپس در سایر شرایط آن را در ارتفاع بالاتری قرار دهید تا نور فضای وسیع تری از آشپزخانه تامین شود.

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com
چرا خرید لوستر آشپزخانه ضرورت دارد؟

با گذر زمان نه تنها وسایل دکوراتیو با تغییر و تحول مواجه شدند، بلکه طراحی داخلی ساختمان ها نیز چهره ای جدید به خود گرفتند. به طوریکه به مرور دیوار آشپزخانه ها حذف گردید و در حال حاضر فضای نشیمن یا سالن پذیرایی تنها با کانتر از آن جدا شده است. به همین خاطر می توان گفت زیبایی فضای داخلی منزل تا حد زیادی به آشپزخانه بستگی دارد. نورپردازی مناسب در آشپزخانه باعث میشود تا رنگ کابینت ها جلوه بهتری داشته و زیباتر دیده شوندعلاوه براین، تمام افراد خانواده برای استراحت های کوتاه و صرف نوشیدنی و غذا ساعاتی را در این نقطه از خانه گرد هم می آیند. در نتیجه باید از نظر روانشناسی فضایی با نورپردازی کاملا مناسب در این بخش فراهم کرد تا تمام افراد حاضر در آن به آرامش خوبی دست پیدا کنند. انتخاب لوستر آشپزخانه (Kitchen chandelier) در رنگ و اندازه با نورپردازی مناسب و استاندارد می تواند شرایط روحی بسیار خوبی را برای افراد خانواده فراهم کند و البته غذا نیز جلوه بهتری خواهد داشت.

لوستر آشپزخانه ال ای دی

لوستر آشپزخانه ال ای دی انتخابی بی نظیر برای آشپزخانه های مدرن و مینیمال می باشد. استفاده از نوارهای بسیار درخشان ال ای دی بر روی میله های فلزی نقره ای و طلایی و ایجاد انحنا و قوس در سازه باعث میشود جلوه چشم نوازی در این لوسترها ایجاد شود. البته علاوه بر مدل های مدرن و مینیمال، برخی از این لوسترهای آشپزخانه در طرح های کلاسیک اجرا میشوند. لوستر ال ای دی از نظر مدل تنوع بسیار زیادی دارد و از پرکاربردترین آنها، مدل های چند طبقه می باشد که در وسط سقف یا بالای اپن نصب میشوند. اما اگر قصد خرید لوستر برای بالای جزیره را دارید، بهتر است مدل های خطی را انتخاب کنید. البته مدل های خطی با طرح های شلوغ و پیچیده نیز توسط برندهای مختلف تولید میشوند، اما تنها برای آشپزخانه های بزرگ و لوکس با سقف های بلند کاربد دارند و بیشتر مدل های ساده تر در اغلب آشپزخانه ها انتخاب میشوند.

لوستر آشپزخانه برنزی

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com

یکی دیگر از گزینه های کاربردی برای تامین نور و روشنایی آشپزخانه ها، لوستر برنزی می باشد. اغلب مدل های لوستر آشپزخانه برنزی، کلاسیک هستند و به صورت تک و چند شاخه اجرا میشوند. رنگ برنزی بدنه لوستر در کنار کریستال های درخشان و آویز می تواند زیبایی چیدمان کلاسیک آشپزخانه را بیشتر و بهتر نشان دهد. البته به این نکته مهم نیز باید توجه داشته باشید که لوستر برنزی در مدل های مدرن و فانتزی نیز تولید میشود. بدنه این لوسترها از برنز بوده و به جای شاخه های متعدد و کریستال های ریز و درشت، چراغ های ال ای دی نواری در آنها به کار می رود. این مدل ها را می توانید برای وسط سقف آشپزخانه و بالای اپن و جزیره به کار ببرید.

بهترین نوع لوستر آشپزخانه

لوسترهای طراحی و تولید شده با سبک های مختلف، در مکان های گوناگونی کاربرد دارند. در نتیجه می توان از مجموعه بسیار گسترده انواع آویز، نمونه های خوبی را برای آشپزخانه انتخاب کرد. از بهترین نوع این مدل لوستر  می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

  • لوستر فانتزی آشپزخانه

لوستر فانتزی آشپزخانه یکی از پرکاربردترین گزینه ها در میان آویزهای مختلف می باشد که بخاطر سادگی آنها بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. انتخاب لوستر اسپرت آشپزخانه با رنگی متناسب با رنگ کابینت ها و سایر لوازم موجود در این محیط می تواند نورپردازی و سادگی را در کنار هم تلفیق کند. این نوع آویز در طرح و رنگ های مختلفی طراحی و تولید شده و از نظر قیمت نیز در حد نسبتا ارزان و مطلوبی قرار دارند.

لوستر آشپزخانه کلاسیک

هنوز هم خانه های زیادی هستند که بخاطر داشتن متراژ بالا، فضای بزرگی را به آشپزخانه اختصاص می دهند. در این محیط ها می توان براحتی سبک کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی انتخاب نمود و میز غذاخوری و صندلی و سایر وسایل را با بر همین اساس خریداری نمود. استفاده از لوستر لوکس و کلاسیک آشپزخانه در این شرایط انتخاب مناسبی خواهد بود و جلوه و نورپردازی فوق العاده زیبایی را به همراه خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که در محیط آشپزخانه از لوسترهایی استفاده میشود که تعداد شاخه های کمتری داشته باشند تا محیط بزرگتر به نظر برسد.

محل نصب لوستر آشپزخانه

در فضای کوچک استفاده از یک لوستر ال ای دی در مرکز کفایت می کند که به همه زوایای آشپزخانه به یک میزان نور برسد. در فضای آشپزخانه های بزرگ توصیه این است که از یک لوستر آشپزخانه مدرن (Kitchen chandelier) بر بالای میز یا جزیره آشپزخانه استفاده شود و از منابع نور کوچک نظیر لامپ های هالوژنی نیز در گوشه ها یا بالای پیشخوان برای تامین نور بهره گرفته شود.

 

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com

ارتفاع مناسب سقف آشپزخانه برای نصب لوستر آشپرخانه جدید

موقعیت لوستر آشپزخانه مدرن از دو عامل مهم تشکیل شده است، مکانی که در آشپزخانه قرار میگیرد و میزان ارتفاع آویزان آن. نصب نمودن لوستر در جای ناصحیح زیبایی آشپزخانه را تحت تأثیر خود قرار می دهد. اگر خیلی کم ارتفاع آویزان شود، مانع از جریان داشتن ترافیک در آشپزخانه شما خواهد شد. اگر که ارتفاع خیلی باشد، امکان دارد نور آن خیلی کم باشد تا مفید واقع شود. مانند وسایل آویز، زمان انتخاب لوستر مناسب، اندازه خیلی اهمیت دارد. بطور کلی زمان نصب لوستر آشپزخانه مدرن یک قانون مشابهی وجود دارد. یک لوستر تقریبا 30 الی 34 اینج، مناسب سقف با ارتفاع هشت فوت است. اگر ارتفاع سقف شما بیشتر از هشت فوت است، سعی کنید لوستر را به ازای هر یک فوت سه اینچ بالاتر نصب کنید.

چطور بهترین لوستر آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

لوستر آشپزخانه - vodoohome.com

با نگاهی گذرا به لوسترهای موجود در بازار، کاملا پی به تنوع بالا در آنها خواهید برد. واقعیت این است که هر یک از انواع لوستر برای محیط های خاصی کاربرد داشته و نمی توان گفت کدام آویز را می توان همزمان در پذیرایی، آشپزخانه و محیط های تجاری و اداری به کار برد. برای خرید آویز آشپزخانه لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید تا در نهایت از انتخابتان لذت ببرید.

  • توجه به ابعاد لوستر

در اغلب مواقع فضای اختصاص داده شده به آشپزخانه کمتر از سایر بخش های منزل می باشد. در نتیجه باید توجه داشته باشید، لوسترهایی را برای آن انتخاب کنید که ارتفاع و قطر زیادی نداشته باشند. چون این نوع لوستر باعث کوچکتر دیده شدن فضای داخلی خواهد شد و علاوه براین، جلوه مناسبی نداشته و فضا شلوغ بنظر خواهد رسید.

علاوه بر ارتفاع سقف و بزرگی محیط، لازم است به میز غذاخوری که لوستر در بالای آن نصب میشود نیز توجه داشته باشید. در حالت کلی بهتر است لوسترهایی را انتخاب کنید که پاین ترین نقطه آنها تا سطح میز 30 تا 36 اینچ فاصله داشته باشد. علاوه براین، قطر لوستر حدود نصف تا دو سوم عرض میز باشد. در این صورت نور لامپ ها چشم افراد را اذیت نخواهد کرد و زیبایی مناسبی را به محیط می بخشد.

  • دقت در تمیز کردن لوستر

از مهم ترین نکاتی که در خرید لوستر آشپزخانه باید به آن توجه داشت، نحوه تمیز کردن آنها می باشد. فضای آشپزخانه بخاطر سرخ کردن مواد غذایی و وجود رطوبت در هوا خیلی زود کثیف میشود. به طوریکه لکه های روغن و چربی بر روی کابینت، میز غذاخوری و لوستر نمایان میشود. در نتیجه بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که براحتی قابل تمیز کردن باشند و تا حد امکان از لوسترهای کریستالی استفاده نکنید.

  • رنگ لوستر

با توجه به سبک کلی به کار رفته در محیط آشپزخانه و رنگ کابینت ها که به شدت جلوه می کنند، باید بتوانید آویز مناسبی را انتخاب کنید. برخلاف لوسترهای کلاسیک که در رنگ محدودیت دارند، در لوسترهای فانتزی و اسپرت می توان تنوع رنگ بسیار بالایی را مشاهده نمود.

علاوه بر رنگ بدنه لوستر، بهتر است به رنگ لامپ ها نیز توجه داشته باشید. در حالت کلی بهتر است ترکیبی از رنگ سفید و زرد را برای این بخش در نظر بگیرید تا فضا کاملا آرامش بخش باشد

سوالات متداول لوستر آشپزخانه

این امر کاملا نسبی است و به المان های گوناگون دیگری وابسته است. قطعا مساحت فضا، سایر وسایل و اجزای موجود در آشپزخانه، ارتفاع سقف، جنس و رنگ کابینت ها به عنوان عنصری که معمولا عمده ی فضای آشپزخانه را اشغال کرده است و سایر موارد عواملی مهم در انتخاب لوستر هستند.

بهترین کار برای رفع این مشکل آن است که از لوستر دارای قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده شود. در این صورت می توانید مثلا برای زمان استفاده از میز به منظور آماده سازی مواد غذایی یا صرف غذا، لوستر را به میز نزدیک کنید و سپس در سایر شرایط آن را در ارتفاع بالاتری قرار دهید تا نور فضای وسیع تری از آشپزخانه تامین شود.

اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای خرید لوستر جدید آشپزخانه، پذیرایی و حتی تجاری و اداری می باشید، ما به شما فروشگاه  وودوهوم را پیشنهاد می کنیم. این مجموعه با ارائه تنوع بسیار بالایی در انواع لوستر به سبک و رنگ های مختلف با قیمت مناسب شرایطی را فراهم می کند تا حق انتخاب بالایی در زمان خرید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید