جستجو کردن
Close this search box.

صندلی مدرن

آخرین مقالات

صندلی مدرن

صندلی مدرن از جمله وسایل خانگی است که خرید آن در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. سبک‌های مختلف وسایل منزل، در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند. وقتی به سبک مدرن اواسط قرن 20 فکر می‌کنیم، ذهن ما باید به صفاتی مانند زیبایی، نوآورانه، بی‌زمان و کاربردی بودن متمایل شود. این موارد را در سبک کلاسیک نیز مشاهده خواهیم کرد. اما تفاوت بین او دو سبک در نوع طراحی‌ها و ساخت این وسایل است. اجازه دهید در متن پیش رو این مهم را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا نکات مهم در مورد ست کردن صندلی مدرن با وسایل منزل و مؤلفه‌های مهم در زمان خرید این نوع تجهیزات را با هم مرور کنیم.

در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

انواع صندلی

صندلی امروزه طیف گسترده ای را شامل می شوند. در عصر کنونی طراحی دکوراسیون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همواره افراد به دنبال صندلی هایی باکیفیت و شیک هستند. ولی نکته ای که در این میان وجود دارد این است که هر یک از این صندلی ها کاربری خاص خود را دارند و دارای طرح ها و مدل های مختلفی می باشد. صندلی یک نهاد تقویت‌کننده است که به شما و مهمانتان کمک می‌کند روی آن استراحت کنید. هر کسی که وارد خانه می‌شود، ابتدا روی یک صندلی می‌نشیند. به طور مشابه یک خانه بدون مبلمان واقعا کامل نیست. برای افزودن جذابیت و ظرافت به خانه خود، سازماندهی سبک‌های مختلف مبلمان یک جنبه ضروری است. یکی از قطعات اصلی مبلمان، صندلی است. برای تزئین خانه خود می‌توانید به سراغ انواع صندلی‌ها بروید. در ادامه شما را با انواع صندلی ها و کاربری هر کدام آشنا خواهیم کرد تا انتخاب درستی داشته باشید. بنابراین برای کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص انواع صندلی تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.555

انواع صندلی مدرن

در عصر کنونی با توجه به تنش و دغدغه های خارج از منزل، سبک های مدرن می توانند به خوبی باعث آرامش افراد شده و خستگی یک روز پر از تنش را از تنشان در بیاورند. به همین دلیل بسیاری از افراد خانه های خود را به سبک مدرن طراحی می کنند. خانه های مدرن امروزی نیازمند صندلی های مدرن نیز هستند. به صندلی هایی مدرن می گویند که طراحی و ساختار آن ها با سبک های سنتی متفاوت بوده و به صورت کاملا ساده طراحی شده باشند. این صندلی ها ساختاری ساده و شیک دارند و نه تنها زیبایی را برای فضا به ارمغان می آورند، بلکه باعث راحتی و آسایش ساکنین می شود. صندلی مدرن به راحتی می تواند حس و حال مثبتی را به خانه بخشیده و به بهترین شکل ممکن فضا را زیبا کند. در ادامه شما را با انواع صندلی مدرن و ویژگی ها و مشخصه های هر کدام آشنا خواهیم کرد.

صندلی مدرن چوبی

چوب یکی از متریال های بسیار ارزشمند برای ساخت لوازم منزل به شمار می رود. امروزه بسیاری از لوازم لوکس و مدرن با استفاده از انواع چوب های بسیار مستحکم و مقاوم ساخته می شوند به همین دلیل صندلی مدرن چوبی یکی از ابزارهایی است که می تواند به زیبایی هر چه تمام تر نمای شیک و جذابی را به ساختمان شما بدهد. صندلی های چوبی در طرح و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و به خوبی می توانند گرمای بسیار دلنشینی را به فضا ببخشند. چوب درختانی همچون راش، افرا، کاج، بلوط و گردو مناسب ترین چوب برای ساخت صندلی هستند که در عین دوام و مقاومت بسیار بالا، بسیار باکیفیت نیز می باشند. شما می توانید متنوع ترین و جذاب ترین صندلی مدرن چوبی را در سایت وودو هوم مشاهده کنید.

صندلی بار مدرن

در خانه های مدرن و امروزی، بخشی به عنوان بار در نظر گرفته شده و فاصله کمی با آشپزخانه دارد. این فضا که در اغلب مواقع در یک گوشه از پذیرایی طراحی میشود، محلی بسیار جذاب برای دورهمی های دوستانه و صرف نوشیدنی و قهوه و چای می باشد. در حالت کلی طراحی فضای کافی بار مدرن می باشد و بر همین اساس تمام تجهیزات استفاده شده در آن نیز مدرن انتخاب میشوند. صندلی بار مدرن دارای پایه های بلند بوده و در بسیاری از مواقع تکیه گاه آن تا کمر می باشد و گاها بدون تکیه گاه ساخته میشوند. یکی دیگر از ویژگی های صندلی بار مدرن، بدنه فلزی آنها می باشد. استفاده از فلزات براق برای پایه و سایر بخش های صندلی کاملا با مدرن بودن مدل و ساختار صندلی تناسب دارد. البته مدل های چوبی نیز برای این صندلی های مدرن ارائه میشوند که طرفداران خاص خودشان را دارند. پییشنهاد میکنیم، اگر با کمبود فضا مواجه هستید و بار بسیار کوچکی دارید، صندلی بار مدرن فلزی را در اولویت قرار دهید. صندلی های چوبی مدرن برای محیط های بزرگ گزینه ایده آل تری هستند.

صندلی مدرن حصیری

صندلی مدرن حصیری یکی از سبک ترین صندلی های تولیدی هستند و در دو نوع صندلی حصیری طبیعی و مصنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند. صندلی حصیری طبیعی هنر دست بوده و هزینه بالاتری دارد. این صندلی ها بسیار نرم و راحت هستند و به دلیل ظاهر طبیعی دارای حس و حالی بسیار دلنشین می باشند. صندلی های حصیری رنگ بندی و طرح بندی متنوعی دارند و به دلیل مقاومت بسیار عالی و بی نظیر و ماندگاری بالا می توان از آن ها برای فضاهای بیرونی و ویلاها استفاده کرد. عدم جذب آلودگی ها و شستشوی راحت از جمله مزایایی است که باعث کاربردی شدن این صندلی ها در روف گاردن ها و محوطه بیرونی ویلاها شده است. نکته ای که در هنگام خرید صندلی های حصیری باید مورد توجه قرار دهید، جنس پایه های این صندلی هستند که باید در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومت داشته و تعادل خود را حفظ کنند.

صندلی مدرن فلزی

صندلی های فلزی به دلیل طراحی بسیار ظریف و مدرن، یکی از ایده آل ترین ابزار برای خانه هایی با دکوراسیون سبک مدرن هستند. این صندلی ها چهارچوب بسیار مقاوم و مستحکمی دارند و عمر آن ها بسیار تضمین شده است. وزن سبک این صندلی ها به شما کمک می کند که به راحتی آن را جابجا کرده و در هر قسمت از خانه و ویلای خود از آن استفاده کنید. نکته ای که در هنگام خرید صندلی های فلزی باید مورد توجه قرار دهید، جنس و کیفیت این صندلی ها می باشد. شرکت های معتبر تولید کننده صندلی های فلزی بر روی این صندلی ها یک لایه فولاد گالوانیزه ضد زنگ قرار می دهند و از این رو به راحتی می توان آن را با آب شستشو داد.

صندلی مدرن دسته دار و بدون دسته

اغلب افراد ترجیح می دهند در زمان غذا خوردن بدنشان کاملا در حالت ریلکس قرار گیرد. اگر شما نیز از این قبیل افراد هستید، بهتر است در زمان خرید صندلی مدرن (Modern chair) برای میز غذاخوری به دسته های آن توجه کنید. صندلی های بدون دسته نمی توانند راحتی و آسایش زیادی را برایتان فراهم کنند، این در حالیست که صندلی مدرن دسته دار شرایط بسیار خوبی را برایتان فراهم می کنند. البته پیشنهاد می کنیم به ارتفاع دسته ها و جنس و متریال به کار رفته در ساخت آنها نیز دقت کنید. چون دسته های بی کیفیت نمی توانند در طولانی مدت وزن دستان شما را تحمل کرده و امکان ترک و شکستگی در آنها وجود خواهد داشت. صندلی مدرن دسته دار میز نهارخوری بهتر است بیش از اندازه حجیم نباشد، چون به صندلی های کناری فشار وارد نموده و جا به جایی افراد نیز با چالش مواجه میشود. مدل های نیم دایره ای یکی از نمونه های جذاب در این زمینه می باشد که تکیه گاه آن تا کمر بوده و فضای ایده آلی برای قرار گرفتن دستها نیز دارند. علاوه بر موارد فوق، بهتر است در انتخاب و خرید صندلی مدرن ناهارخوری به جنس روکش، نوع نشیمنگاه، استاندارد بودن تکیه گاه و تناسب رنگ صندلی با میز و دکوراسیون آشپزخانه توجه شود. قابلیت شستشو نیز از مواردی می باشد که نباید از آن غافل شد و به همین دلیل بیشتر صندلی های فلزی مورد توجه قرار میگیرند.

ست کردن صندلی با دکوراسیون مدرن

صندلی مدرن را نمی‌توان به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ کرد. این وسیله در خانه‌ای که به صورت سنتی و یا کلاسیک چیده شده، عنصری ناهمگون خواهد بود. پس مهم است که زمان خرید صندلی‌های مدرن به این نکته توجه کنید که تا چه میزان هماهنگی بین این وسایل و دیگر اجزاء منزل شما برقرار می‌شود. هنگام استفاده از صندلی‌ها برای تزئین اتاق نشیمن، این وسایل بیشتر از هر چیز دیگری به چشم خواهند آمد. آنها به صورت جداگانه می‌توانند سبک، رنگ و بافت را به اتاق شما اضافه کنند. در مجموع می‌توانند یک چیدمان مبلمان کاربردی و تزئینی را به منزل شما ارائه دهند. پس مهم است که با توجه به نکات مهم و مرتبط با سلیقه و دکوراسیون منزل خود، برای خرید صندلی و ست کردن آن با دکوراسیون مدرن خانه، اقدام کنید.

توجه داشته باشید که سبک صندلی‌های اتاق نشیمن باید بسیار متفاوت باشد برای خرید صندلی‌های مکمل با مبلمان اتاق نشیمن، به استایل کلی اتاق خود توجه کنید. صندلی‌هایی با خطوط ساده و مستقیم، گوشه‌های تیز و براق فلزی سبک دکوراسیون مدرن‌تری را تقویت می‌کند. برعکس، صندلی‌هایی با خطوط برازنده، منحنی، گوشه‌های گرد و تزئینات چوبی مکمل دکوراسیون سنتی هستند. صندلی‌های دارای تکیه‌گاه، برای اتاق‌های نشیمن بسیار مورد پسند هستند. آنها با پشتی بلند، تکیه‌گاه‌های کوچک کنار بازو و یا کناره‌هایی بال‌دار طراحی شده‌اند که یک هماهنگی مردن را ارائه دهند. صندلی‌های مدرن با تکیه‌گاه کم و بدون بازو، معمولا به شکلی درشت و مربعی ساخته می‌شوند و اغلب در اتاق‌های نشیمن سنتی گنجانده می‌شوند. در نتیجه بسیار مهم است که رد زمان خرید صندلی مدرن (Modern chair) هماهنگی کلی اجزاء منزل را با این وسایل فراموش نکنید.

نکاتی که در خرید صندلی مدرن باید به آن توجه کرد:

صندلی مدرن باید با توجه به برخی نکات مهم خریداری شود. در این قسمت چند مورد از این نکات را بررسی می‌کنیم.

1.اندازه خانه

صندلی‌ها باید در خانه شما جا شوند و فضای کافی برای جا به جایی آزاد باقی بگذارند. اگر یک ست صندلی هفت نفره بخرید و اتاق نشیمن شما کوچک باشد، شما و عزیزانتان نمی‌توانید آزادانه حرکت کنید. در نتیجه خرید آن اصلا به صرفه نیست.  

2.رنگ صندلی مدرن

رنگ صندلی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که رنگ اتاق شما و همچنین دکوراسیون را تکمیل می‌کند. انتخاب رنگی که با دکوراسیون اتاق شما در تضاد باشد، می‌تواند آن را غیر جذاب کند. وسایل خانه را می‌توان به خوبی طراحی کرد، اما اگر رنگ خانه شما با آن مطابقت نداشته باشد، جذاب به نظر نمی‌رسد.

3.دوام

شما باید دوام صندلی مدرنی را که می‌خواهید بخرید، در نظر بگیرید. زیرا اگر در نهایت وسیله بی کیفیتی را خریداری کنید، هزینه‌های خود را هدر داده‌اید. مهم است از شرکت‌هایی خرید کنید که به تولید و فروش وسایل باکیفیت معروف هستند تا شانس خود را برای دستیابی به صندلی مدرن با دوام، افزایش دهید.

4.هزینه

پولی که برای خرید صندلی‌های مدرن پرداخته می‌شود، باید در حد بودجه شما باشد. این بدان معنا نیست که شما ارزان‌ترین صندلی که با آن روبرو می‌شوید را بخرید. زیرا بدون در نظر گرفتن دیگر فاکتورها، به بودجه بندی شما آسیب می‌رسد. در بیشتر موارد متوجه خواهید شد که مواد مورد استفاده در ساخت صندلی‌های مدرن به طور قابل توجهی بر قیمت آنها تأثیر می‌گذارد. مبلمان ساخته شده از مواد نامرغوب ارزان‌ترین در بازار هستند.

5.جنس

صندلی‌های مدرن با استفاده از مواد مختلف ساخته می‌شوند. از پلاستیک گرفته تا چوب. البته که صندلی چوبی بهترین این انواع است. زیرا به راحتی تمیز می‌شوند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. اما در نهایت برای خرید میز، میز ناهارخوری ست

، میز ناهارخوری چوبی، میز ناهارخوری مدرن و صندلی مدرن، باید نوع متریال آن را نیز در زمان ست کردن با دیگر وسایل، در نظر بگیرید.

صندلی اداری

همان طور که می دانید دکوراسیون اداری تاثیر بسیاری بر روی کارکنان و میزان درآمدزایی آن دارد. صندلی اداری یکی از اصلی ترین اجزای دکوراسیون اداری است که ظاهر و جنس آن اهمیت بسیاری دارد. صندلی های اداری در انواع مختلف صندلی مدیریتی، صندلی کارمندی، صندلی انتظار، صندلی کانتر و پذیرش و سایر موارد دیگر طراحی و تولید می شوند که هر یک از این صندلی ها دارای طرح ها و مدل های مختلفی است. بنابراین در هنگام خرید صندلی های اداری باید به کاربری و سبک دکوراسیون خود دقت داشته باشید. به عنوان مثال معمولا صندلی های مدیریتی از جنس چرم و در نوع چرخان هستند و پایه های موجود در آن ها به صورت نرم و روان حرکت می کنند. علاوه بر آن با توجه به این که افراد مدت زمان بسیاری از این صندلی ها استفاده می نمایند، طبی بودن و راحتی در آن ها حرف اول را می زند.

قیمت صندلی اداری به چه نکاتی بستگی دارد؟

قیمت صندلی اداری با توجه به موارد زیر می‌تواند متغیر باشد.

1.کمیت و کیفیت:

اگر صندلی‌هایی را برای اتاق کنفرانس یا فضای رویدادی می‌خرید که افراد برای مدت طولانی نمی‌نشینند، منطقی است که صندلی‌های شیک و البته ارزان‌تری را انتخاب کنید که ممکن است فاقد مجموعه‌ای از ویژگی‌های ارگونومیک باشند. با این حال، اگر به دنبال تنها یک صندلی برای خود هستید یا برای کارمندانی که روزانه بیش از 8 ساعت از آن استفاده می‌کنند، صندلی می‌خرید، ممکن است منطقی باشد که بودجه خود را کمی بالاتر برای داشتن ویژگی‌های بهتر تنظیم کنید.

2.آپشن‌های آن را بسنجید:

از وقت گذاشتن برای پیدا کردن صندلی مناسب نترسید. قیمت صندلی‌هایی را که دوست دارید مقایسه کنید و به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند نگاهی بیندازید. آنلاین جستجو کنید اما به صورت حضوری خرید نمایید. البته زمان کار کردن با برندهای معروف کمتر با این دغدغه مواجه خواهید شد.

3.ضمانت نامه شرکت را چک کنید:

برخی از شرکت‌ها یک طرح محافظت از مبلمان ارائه می‌دهند که در مدت زمان مشخصی، مسائلی همچون سایش و پارگی معمولی، آسیب دیدگی صندلی یا حتی خرابی‌های مکانیکی را پوشش می‌دهد. داشتن گزینه‌ای برای تعویض یا تعمیر صندلی مورد نظر، می‌تواند به شما آرامش دهد که برای سال‌های بسیار زیادی از صندلی خود به خوبی استفاده خواهید کرد.

چه مدل صندلی مدرنی مناسب دفاتر اداری است؟

صندلی مدرن را با انواع مختلف طراحی برای محل کار، می‌توان تهیه کرد. اما مسئله مهم این است که ما چه میزان با این نوع طراحی راحت هستیم. محل کار افراد، جایی است که نیمی از زمان روزانه را در آن می‌گذرانند. یک صندلی ارگونومیک اداری این اطمینان را به شما می‌دهد که در حین کار حالت راحتی داشته باشید. در صندلی‌های مدرن اداری باید سطح راحتی بالاتر راحتی از طریق پشتی‌های قابل تنظیم، تکیه‌گاه بازو، نشیمن‌گاه، تکیه‌گاه گردن و ارتفاع صندلی ارائه شود. طراحی صندلی مدرن (Modern chair) دارای باید بر این واقعیت استوار بشد که هر کاربر، وضعیت بدن و قد متفاوتی دارد. یک صندلی اداری ارگونومیک مناسب، باید برای هر کاربر قابلیت تنظیم بالایی را متناسب با نیازهای او فراهم کند. همچنین به صورت پیش فرض، دستورالعمل‌هایی را برای نحوه نشستن شما، جایی که بازوهای شما باید در حین کار با کامپیوتر باشد و نحوه قرار دادن مچ دست‌ها برای حداکثر راحتی، تجویز می‌کند. مسئله هماهنگی صندلی مدرن اداری با دیگر وسایل دفتر کار شما، باید در سطح اولویت‌های دوم قرار داده شود. صندلی‌ها مدرن برای محل کار را نیز می‌توان در طراحی‌های عادی خریداری کرد. اما در نهایت صندلی که بحث ارگونومی را به خوبی رعایت کرده باشد، بهترین گزینه برای تهیه خواهد بود. صندلی مدرن اداری از نظر ارگونومی تفاوت‌های قابل توجهی با صندلی‌های عادی محل کار دارند. زیرا برای ارگونومی و راحتی، اغلب با در نظر گرفتن افراد مبتلا به کمردرد طراحی می‌شوند. یک صندلی راحت ارگونومیک برای نشستن طولانی مدت، معمولا دارای تنظیمات ارتفاع، شیب پشت و پایه‌های چرخان است. علاوه بر این ویژگی‌ها، از نظر طراحی نیز ثابت هستند. یک صندلی کار دارای ویژگی‌های چرخشی و شیب و همچنین تنظیم ارتفاع و عمق، بهترین گزینه ممکن برای خرید است.

صندلی لهستانی

برخی از صندلی ها به قدری زیبا و دلنشین هستند که در همان نگاه اول بیننده را به خود جذب می کنند. صندلی های لهستانی در گروه صندلی هایی هستند که به سرعت بیننده را جذب کرده و آن ها را ترغیب به خرید این صندلی ها می نماید. شاید الان با خود سوال کنید که صندلی لهستانی چیست؟ قطعا تاکنون بارها بر روی این صندلی ها نشسته اید و از جنس و کیفیت آن لذت برده اید، خصوصا اگر اهل کافه گردی باشید. صندلی های لهستانی از چوب خمیده ساخته شده اند و ظاهری بسیار ظریف و زیبا دارند. این صندلی ها به دلیل ظاهر شیک و نشیمنگاه بسیار راحت، در رستوران ها و کافه ها کاربرد بسیاری دارند. امروزه بسیاری از شیک پسندان این صندلی ها را برای افزایش نمای دکوراسیون و راحتی وارد منزل کرده اند و بدین وسیله نمایی متفاوت را ایجاد نموده اند.

برای خرید صندلی لهستانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

صندلی لهستانی جزو آن دسته از وسایل خانگی است که نزد ایرانیان شناخته شده است. این نوع صندلی (chair) را در مکان‌هایی می‌بینیم که حس نوستالژی را القا می‌کنند. این صندلی‌های چوبی دارای تنوع زیادی در اشکال و متریال چوبی هستند. زمان خرید این نوع تجهیزات نیز باید جنس چوب صندلی برای شما در اولویت باشد. با گذشت زمان صندلی‌های لهستانی با محصولات و ترندهای جدیدتر جایگزین شده‌اند، اما هنوز هم مدل‌های قدیمی آن محبوبت بیشتری دارند. برخی از مدل‌های صندلی لهستانی در قسمت نشیمن‌گاه، روکش پارچه‌ای دارند و برخی دیگر از همان چوب تهیه شده‌اند. مهم است که در زمان خرید، به نوع راحتی خود در این قسمت توجه داشته باشید.

صندلی مدرن چوبی بخریم یا فلزی؟

صندلی مدرن مانند تمام وسایل خانگی دیگر، با متریال‌های مختلف ساخته می‌شود. اینکه کام نوع از این جنس‌ها برای شما مناسب است، ارتباط مستقیمی با نوع استفاده شما دارد. همچنین مهم است که بدانید چقدر از فضای خانه را برای این نوع صندلی‌ها اختصاص خواهید داد. افراد خانواده برای چه فعالیتی از این نوع صندلی استفاده می‌کنند و طرح و سبک مناسب برای هماهنگی در منزل شما، کدام است. پس از پاسخ گویی به این سؤالات مهم می‌تواند متریال صندلی خود را به راحتی انتخاب کنید. امروزه خرید صندلی مدرن ترکیبی از چوب و فلز بسیار پر طرفدار است اما در نهایت این سلیقه و بودجه شماست که تعیین می‌کند کدام جنس را خریداری کنید.

صندلی مدرن چوبی می‌تواند با گذشت زمان فرسوده شود. اگر این این وسایل به صورت مرتب استفاده می‌کنید، باید نهایت دقت را در حفظ و نگهداری آنها داشته باشید. همچنین مطمئن شوید که جنس صندلی واقعا چوب است. گاهی دیده می‌شود که برخی از شرکت‌ها، صندلی با روکش چوبی را به جای صندلی چوبی با قیمت بالا برای فروش می‌گذارند. البته روکش‌های مناسب می‌تواند گزینه خوبی در ساخت صندلی باشد، اما شما باید از این مهم در زمان خرید آگاه باشید. از طرفی، صندلی مدرن فلزی به دلیل ضریب ارتجاعی که دارد در برابر رطوبت یا دماهای مختلف، بادوام‌تر از انواع چوبی است. فرسودگی در این نوع صندلی‌ها دیر اتفاق می‌افتد اما از نگهداری آن درست نباشد، حتما زودتر از صندلی‌های چوبی خراب خواهند شد.

صندلی راحتی

صندلی راحتی همان طور که از نامشان مشخص است، طراحی بسیار راحتی دارند و برای استراحت بسیار مناسب هستند. تنوع در طرح و مدل این صندلی ها و همچنین طراحی فوق العاده شیک و صندلی مدرن، باعث استقبال بسیار بالای این صندلی ها در آتلیه ها شده است. هر فرد با توجه به سبک استراحت خود و نشستن و لم دادن بر روی این صندلی ها می توانند مدل خاصی را انتخاب کنند. شاید فکر کنید که صندلی های راحتی تنها مختص دکوراسیون های مدرن است، در صورتی که به هیچ عنوان این گونه نبوده و این صندلی ها برای انواع سبک های دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای که در خصوص خرید صندلی های راحتی باید توجه شود، کیفیت و نرمی نشیمنگاه و تکیه گاه این صندلی ها می باشد. این نوع صندلی‌ها بیشترین استفاده را در سراسر جهان دارند. صندلی راحتی به فرد کمک می‌کند تا به راحتی استراحت کند. انواع مختلف این وسیله با طراحی‌های متفاوت، دکوراسیون جالبی را به وجود می‌آورند.

صندلی راحتی مدرن چه مشخصاتی دارد؟

صندلی مدرن راحتی، از دیگر موارد مورد توجه مشتریان است. برای خرید این نوع از وسایل باید نکات مهمی را رد نظر داشته باشید. یکی از این موارد سایز صندلی‌های مدرن راحتی شماست. اندازه اولین و مهم‌ترین ویژگی است که باید قبل از خرید صندلی راحتی در نظر داشته باشید. بهترین صندلی راحتی باید عمق، عرض و جای پای درست را داشته باشد. انتخاب شما شخصیت و سبک شما را مشخص خواهد کرد. پس مهم است که قبل از خرید، کل دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید. در نهایت صندلی مدرن راحتی با طراحی چشم نواز را انتخاب کنید که با مبلمان دیگر خانه همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مبل مشکی دارید، می‌توانید صندلی راحتی با رنگ قرمز یا نارنجی انتخاب کنید. اگر مبلمان رنگارنگ را دوست ندارید، در این صورت می‌توانید سیاه و سفید را انتخاب کنید. این ترکیب رنگ‌ها دکوراسیون را باکلاس و شیک می‌کند. اگر صندلی شما در ترکیب خود، پارچه نیز دارد، توجه به جنس پارچه باید برای شما یک اولویت باشد. انتخاب پارچه صندلی به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. برای بهترین صندلی راحتی باید پارچه‌ای را انتخاب کنید که ظاهری زیبا داشته باشد و در هنگام نشستن هم شیک و هم راحت باشد.

خرید صندلی مدرن چوبی

یکی از بهترین و پرطرفدارترین گزینه ها برای تجهیز آشپزخانه، خرید صندلی مدرن چوبی می باشد. این صندلی ها از چوب های بسیار مقاوم تولید شده و استحکام کافی برای تحمل وزن بدن را دارند. البته این ویژگی ها در شرایطی وجود خواهند داشت که در ساخت صندلی از چوب های باکیفیت استفاده شده باشد. در غیر این صورت، صندلی چوبی مدرن در محیط های مرطوب مانند آشپزخانه ممکن است به مرور دچار تخریب و پوسیدگی شود. به دلیل زیبایی چوب و اصالت آن، مدل های بسیار متنوعی در میان صندلی های مدرن چوبی به چشم میخورد. به طوریکه می توان متناسب با سبک چیدمان منزل و حتی محیط کار انواع صندلی های پایه بلند بدون تکیه گاه و با تکیه گاه با روکش و رنگ بندی های مختلف را انتخاب کرد. برای خرید صندلی مدرن چوبی می توانید از محصولات وودووهوم استفاده کنید. این صندلی ها در رنگ بندی های مختلف در مدل های متنوع و جذاب با کیفیت تضمین شده ارائه میشوند.

صندلی چرخدار

صندلی های چرخدار یکی از رایج ترین و پرفروش ترین صندلی های موجود در بازار است که اغلب برای دکوراسیون های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این صندلی ها دارای پنج عدد چرخ در زیر خود هستند و به راحتی می توان آن را حرکت داد. این صندلی ها از جنس فلز هستند و نشیمنگاهی نرم و راحت دارند. نکته ای که باید در خصوص این صندلی ها به آن توجه کنید این است که چرخ های این صندلی ها در صورتی که به درستی استفاده نشود ممکن است آسیب ببینند. بسیاری از شرکت ها و اداره های مدرن و معتبر از این صندلی ها برای کارکنان خود استفاده می کنند. همچنین این صندلی ها دارای قابلیت چرخش هستند و به راحتی می توانید وضعیت خود را بدون نیاز به برخاستن از روی صندلی تغییر دهید. با توجه به این که کارکنان زمان زیادی بر روی این صندلی ها می نشینند، نه تنها باید راحت و باکیفیت باشد، بلکه باید مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشد و به ورت طولانی مدت بدون هیچ آسیب و افت کیفیتی برای شما کار کند.

صندلی پلاستیکی

صندلی پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن است و از نظر اقتصادی پایین ترین هزینه را دارد. یکی از رایج ترین کاربردهای صندلی های پلاستیکی در مهد کودک ها می باشد. صندلی های پلاستیکی تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند و در مدل های کودکانه نیز طراحی و تولید می شوند. این صندلی ها به دلیل وزن بسیار پایین، جابجایی آن ها بسیار آسان و راحت است و در تمامی مکان ها می توان از آن استفاده کرد. شاید فکر کنید که چون این صندلی ها از جنس پلاستیک ساخته شده اند، کیفیت و مقاومت پایینی دارند. در صورتی که صندلی های پلاستیکی دارای استحکام و دوام فوق العاده بالایی هستند و می توانند سنگین ترین وزن ها را نیز تحمل کنند. همچنین این صندلی ها مقاومت بالایی دارند و در برابر ضربه و سقوط هیچ گونه آسیبی نخواهند دید.

صندلی پلاستیکی و فلزی مناسب چه مکان‌هایی است؟

صندلی‌های پلاستیکی، در مقایسه با صندلی‌های چوبی یا فلزی، بسیار ارزان هستند. اما قیمت پایین به هیچ وجه گواه کیفیت این صندلی‌ها نیست. این صندلی‌ها عموما در مقیاس مشخصی ساخته می‌شوند و هزینه تولید کمتری دارند. اگر تصمیم دارید کل کافه و یا غذا خوری خود را تغییر دهید، می‌توانید صندلی‌های پلاستیکی باکیفیت بالا را با قیمتی مقرون به صرفه و بدون شکستگی انتخاب کنید. البته در این نوع مکان‌ها می‌توان از صندلی‌های فلزی ساده نیز استفاده کرد. این دو نوع متریال برای خانه و محل کار توصیه نمی‌شوند مگر در محل‌هایی که برای شما شخصی هستند و مهمانان شما به آن محل دسترسی ندارد. پلاستیک و فلز موادی بسیار چکش خوار هستند. می‌توان آنها را به راحتی قالب گیری کرد و به انواع مختلفی از صندلی‌ ناهارخوری ها تبدیل کرد؛ بنابراین، کاملا انعطاف‌پذیر هستند. صندلی‌های پلاستیکی و فلزی سبک، با طراحی‌های منحصربه‌فردی که دارند تا طیف وسیعی از مخاطبان را که خواهان چیدمان مدرن و شیک با قیمت مناسب هستند، برآورده می‌کند.

خرید صندلی مدرن

صندلی مدرن را نمی‌توان از هر شرکتی خریداری کرد. متأسفانه برخی از سازندگان با اکتفا به طراحی ظاهری، کیفیت را کنار می‌گذارند و بعضا قیمت‌های بالایی را نیز برای این دسته از تجهیزات خانگی، در نظر می‌گیرند. خرید صندلی اپن و صندلی مدرن باید با احتیاط و اطمینان به برندها معتبر انجام شود. به راحتی می‌توان قیمت یک صندلی را رد حد بودجه خود تنظیم کرد. اما اگر با یک فروشنده معتبر و آگاه به امکانات صندلی‌های مدرن اداری و منزل همکاری کنید، از آنچه را که برای خرید صندلی خود پرداخت می‌کنید، اطمینان خواهید داشت. ارزشی را که صندلی، ویژگی‌ها، گزینه‌ها، ضمانت‌ها و خدمات آن شرکت برای شما به ارمغان می‌آورد، تنها با همان هزینه مشخص شده، به دست آورده‌اید.

توجه داشته باشید که هنگام خرید صندلی‌های مدرن بر کاربردی بودن آن، بسیار تکیه کنید. برخی از صندلی‌ها دارای ارزش عملکردی دوگانه هستند. به عنوان مثال، از آنها می‌توان تنها برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون خانه یا محل کار استفاده کرد. اما مهم است که زمان نشستن نیز استحکام لازم را داشته باشند. 

راهنمای خرید صندلی باکیفیت

بسیاری از ما، اصلی‌ترین ویژگی یک صندلی را راحت بودن آن می‌دانیم. اما با جایگزین کردن عبارت «نشستن در بهترین حالت برای انجام وظیفه باشد» به جای «آرامش فیزیکی کامل» تکلیف خودمان را با هدف اصلی از خرید صندلی باکیفیت روشن کرده‌ایم. با این اوصاف، صندلی می‌توان کیفیت مناسب را داشته باشد که با داشتن ارگونومی درست، ما را برای بهترین پوزیشن در زمان انجام کار، آماده کند. به بیان دیگر، نشستن فعال (نشستن برای کار کردن) لزوما مستلزم مقداری فعالیت عضلانی است که باید روی صندلی مناسبی انجام شود. خرید یک صندلی مناسب برای این کار، سرمایه گذاری کوچکی است که می‌تواند سود زیادی از لحاظ راحتی و بهره وری داشته باشد. پس هم است که در زمان خرید هر نوع صندلی، ابتدای این مهم را در نظر داشته باشید که اگر برای مدت طولانی روی آن نشستید، وضعیت کمر، دست‌ها و گردن شما چگونه خواهد بود. خرید یک صندلی مناسب برای کار و یا استفاده در منزل، شبیه به خریدن کفش است. ما با کفشی که برایمان بزرگ یا کوچک باشد، راه نخواهیم رفت. پس ضروری است که نشستن روی صندلی را نیز تا همین میزان مهم دانیم. پس از بررسی این نکته، به زیبایی و هماهنگی این وسیله با دیگر اجزاء خانه و یا محل کار خود دقت کنید. این هماهنگی هم در ظاهر و هم در رنگ‌بندی این عناصر اهمیت خاصی دارد. در نتیجه باید به هارمونی میان آنها توجه کرد تا بدون درهم ریختگی، فضای آرامی را برای خودمان بسازیم.

قیمت صندلی

با توجه به این که در بالا به برخی از انواع صندلی اشاره کردیم، به این نتیجه خواهیم رسید که هر یک از این میز و صندلی ها دارای قیمت های مختلفی هستند. برای این که صندلی به صورت کاملا استاندارد طراحی شده و قیمت مناسبی نیز داشته باشند، بهتر است به فروشگاه های مجاز و معتبر مراجعه شود. بنابراین فاکتورهایی همچون جنس صندلی، نوع آن، ابعاد، کیفیت ساخت، مواد اولیه و … بر روی هزینه صندلی ها تاثیر مستقیمی دارد.جهت استعلام باکیفیت ترین و زیباترین صندلی ها کافیست وارد سایت وودو هوم شده و مدل صندلی را به همراه قیمت آن ها مشاهده کنید.

قیمت صندلی مدرن به چه عواملی بستگی دارد؟

صندلی مدرن با انواع قیمت‌گذاری‌ها در بازار دیده می‌شوند. متریال مورد استفاده در ساخت صندلی یکی از عوامل مهمی است که بر خرید این وسایل مدرن تأثیر می‌گذارد. مردم به دنبال صندلی کم وزن برای جا به جایی و حمل آسان هستند. امروزه صندلی‌های مدرن ساخته شده از چوب، پلاستیک، آلومینیوم و فلز را مشاهده می‌کنیم که این قابلیت را به خوبی در خود دارند. صندلی‌های مدرن ساخته شده از این مواد، مردم را به خود جذب می‌کند زیرا مقرون به صرفه بوده و مدیریت آن، آسان است.همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌ها (Options) وجود دارد که می‌تواند بر قیمت صندلی مدرن نیز تأثیر بگذارد: روکش و پارچه‌های استفاده شده در ساخت صندلی، گزینه‌های مربوط به تنظیم ارتفاع صندلی، نام‌های طراحان مدرن و غیره، می‌تواند از عوامل مهم در قیمت گذاری صندلی‌ها باشد. یک صندلی می‌تواند به اندازه فردی که روی آن نشسته است منحصر به فرد باشد و هزینه آن متفاوت در نظر گرفته شود. یک مشاور خوب برای خرید صندلی ناهار خوری و صندلی مدرن می‌تواند به شما کمک کند تا همه گزینه‌هایی را که برای شما منطقی هستند، در نظر بگیرید، در حالی که در بودجه خود را نیز مدیریت می‌کنید.

در نهایت طراحی این نوع وسایل نیز، بسیار بر میزان قیمت آنها تأثیر گذار خواهد بود. صندلی که طراحی مدرن دارد، معمولا ظاهری ساده و حداقل تزئینات را دارد. این وسایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اشکال هندسی، خطوط مینیمالیستی و غیره را به تصویر بکشد. ست صندلی‌های مدرن با تکیه‌گاه‌های متفاوت و مناسب برای استراحت با شکل‌هایی تا حدی زاویه‌دار هستند، جلوه‌ای شیک به دکوراسیون خانه می‌دهد. این نوع وسایل دارای ویژگی‌های مدرن و همچنین گاهی ویژگی‌های سنتی بهبود یافته هستند که می‌تواند قیمت آنها را بسیار متفاوت کند.

صندلی مدرن ناهار خوری

صندلی مدرن ناهار خوری دارای تنوع بسیار زیادی از نظر جنس، طرح و مدل و روکش استفاده شده برای آنها می باشد. اما در حالت کلی می توان گفت نسبت به سایر مبلمان و صندلی های موجود در منزل، از بیشترین تنوع و کاربرد برخوردار بوده و متناسب با شرایط محیط گزینه های متعددی را می توان انتخاب کرد. با توجه به اینکه این صندلی ها مورد استفاده تمام افراد خانواده در گروه های سنی مختلف قرار میگیرد، به همین دلیل لازم است در خرید آنها به چند نکته مهم توجه شود:

  • جنس صندلی مدرن ناهار خوری

صندلی ناهار خوری مدرن نباید فقط از نظر جلوه ظاهری ایده آل باشد، بلکه مقاومت و استحکام در آنها حرف اول را میزند. جنس بدنه و پایه و سایر اجزای صندلی باید بتواند در برابر وزن افراد و همچنین فشار و ضربه مقاومت مطلوبی داشته باشد. به همین دلیل در اغلب مواقع افراد صندلی مدرن فلزی را به چوبی ترجیح می دهند. البته این یک قانون همیشگی نیست، چون ممکن است صندلی های چوبی مدرن به دلیل رعایت استانداردها در ساخت از صندلی های فلزی مقاوم تر باشند. در زمان خرید با تست صندلی می توانید بهتر در اینباره تصمیم بگیرید.

  • تکیه گاه صندلی

در بسیاری از مواقع در طراحی صندلی مدرن خلاقیت و ایده پردازی به کار رفته و به همین دلیل مدل های متفاوت و منحصر به فردی برای آنها ارائه میشود. به عنوان مثال، صندلی های بدون تکیه گاه از جمله مدل های پرکاربرد در میان انواع صندلی مدرن می باشد که برای میز ناهارخوری نیز استفاده میشوند. علیرغم زیبایی و جلوه منحصر به فرد، این صندلی ها برای استفاده طولانی مدت مناسب نخواهند بود. چون کمر روی صندلی مدرن بدون تکیه گاه احساس خوبی نخواهد داشت و برای کودکان و سالمندان نیز صندلی های مناسبی محسوب نمیشوند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم متناسب با گروه سنی افراد حاضر در منزل مدل صندلی مدرن برای میز غذاخوری را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر افراد خانواده همگی جوان هستند، صندلی های بدون تکیه گاه مدرن می توانند گزینه مناسبی باشند.

  • ارتفاع صندلی مدرن

فاکتور بسیار مهم بعدی که در خرید صندلی مدرن ناهار خوری باید به آن توجه داشت، ارتفاع آن است. این صندلی ها باید به گونه ای طراحی شوند که فرد پشت میز احساس خوشایندی داشته و براحتی بتواند غذا بخورد. توجه داشته باشید که برخی از صندلی های مدرن دارای جک برای تنظیم ارتفاع بوده و براحتی و بر اساس قد فرد می توان آن را تغییر داد.

تکیه گاه پا روی صندلی

اگر برای میز غذاخوری از صندلی های پایه بلند استفاده می کنید، حتما به تکیه گاه پا باید توجه شود. روی پایه این صندلی ها باید بخشی به عنوان تکیه گاه در نظر گرفته شود تا در طولانی مدت به زانو و سایر بخش های پا فشار وارد نشود. در حالت کلی پیشنهاد می کنیم صندلی مدرن ارگونومیک رادر اولویت قرار دهید تا راحتی و آسایش افراد و زیبایی محیط را با هم تلفیق کنید.

صندلی با چوب چه درختی بهتر است؟

صندلی‌ها را می‌توان از هر چوب موجود ساخت. برای ساخت صندلی ظریف، چوب‌های سخت بهترین انتخاب هستند، اما برخی از راحت‌ترین صندلی‌ها از نرم‌ترین چوب‌ها ساخته شده‌اند. اما سه مورد از معروف‌ترین چوب‌هایی که می‌توان برای ساخت صندلی از آنها استفاده کرد عبارت‌اند از:

1.صندلی‌های ساخته شده از بلوط

برای داشتن استحکام و طول عمر بالا، هیچ چوبی مانند بلوط دوام نمی‌آورد. این چوب دارای الگوی دانه‌ای محکم است که تا حدودی آشفته‌اند. بلوط به اندازه سایر چوب‌های نیمه سخت مستعد جمع شدن نیست و ظاهر زیبایی به صندلی اپن و مبلمان ما می‌دهد.

این نوع چوب در دو گونه اصلی برای ساخت صندلی‌ها، استفاده می‌شود. بلوط قرمز و بلوط سفید، که بلوط سفید سخت‌تر با دانه‌های سفت‌تر است. این ویژگی‌های سختی همچنین می‌تواند به این معنی باشد که کار با آن سخت‌تر خواهد بود.

2.صندلی‌های ساخته شده از چوب ماهون

در دسترس بودن چوب ماهون در سرتاسر جهان آن را به یکی از گزینه‌های اصلی برای ساخت صندلی تبدیل می‌کند. این چوب از نظر وزن سبک‌تر از سایر انواع چوب است و مانند بلوط قوی است. رنگ‌های گرم و بافت نیمه نرم ماهاگونی کار با آن را آسان می‌کند. دانه بندی مستقیم دارد، به خوبی با هر عنصری ترکیب می‌شود. البته گاهی به دلیل الگوهای دانه‌ای مستقیم، روی آن لمینت کشیده می‌شوند. اما در نهایت پایداری قابل قبولی دارد که باعث می‌شود صندلی چوب ماهون تقریبا همیشه مورد توجه سازندگان و خریداران باشد.  

3.صندلی‌های ساخته شده از افرا

افرا دارای الگوی دانه‌ای بسیار درهم است و مانند بلوط آشفتگی خاص خود را دارد. در مقیاس سختی، افرا دومین چوب سخت خانگی موجود است، پس از توس، که به ندرت برای مبلمان استفاده می‌شود. افرا درخشش گرم و روشنی دارد که آن را برای ساخت صندلی‌ها عالی می‌کند، اما فقط تیزترین اره‌ها و مته‌های با نوک کاربید برای بُرش افرا توصیه می‌شود. گاهی اوقات چسب نمی‌تواند به سطح صاف و سخت در داخل سوراخ‌های رول پلاک بچسبد. هنگام ساختن یک صندلی از افرا باید دقت و حوصله زیادی به کار گرفته شود.

نکاتی برای نگهداری صندلی راک

هیچ چیز مانند نشستن روی صندلی راک و لذت بردن از نور زیبای خورشید که روی پوست شما می‌تابد، نیست. با این حال، بهتر است سعی کنید در برابر همه این وسوسه‌ها مقاومت کنید و صندلی خود را تا حد امکان از نور خورشید دور نگه دارید. نور مستقیم خورشید به مرور زمان ظاهر صندلی را زرد مایل به سفید می‌کند و روند فرسایش آن را تسریع خواهد کرد. صندلی راک از جمله وسایلی است که برای استراحت و مطالعه نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید گمان کنید که چون استفاده از آن دائمی نیست و تنها در برخی ساعات و یا روزها مورد توجه صاحبانش قرار می‌گیرد، نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما این طور نیست. ساده‌ترین کار برای نگهداری این نوع صندلی‌ها استفاده از یک ملحفه تمیز برای پوشاندن آن است. ساعاتی که از صندلی راک خود استفاده نمی‌کنید، آن را بپوشانید تا گرد و خاک کمتری روی آن بنشیند. همچنین به یاد داشته باشید که اکثر صندلی‌های این سبک، با چوب ساخته می‌شوند. پس صیقل دادن و استفاده از مواد لازم برای چرب کردن این چوب‌ها، می‌تواند طول عمر آنها را بیشتر کند. اگر قسمت‌های نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه این صندلی، پوشش پارچه‌ای دارند، با جارو کردن می‌توان آنها را تمیز کرد. همچنین می‌توانید از یک برس نرم تا متوسط با یک محلول ملایم صابون و آب برای تمیز کردن باقی مانده کثیفی‌ها، استفاده کنید. در زمان نگهداری از صندلی راک خود، به یاد داشته باشید که هرگز از مواد شیمیایی قوی بدون بررسی دستورالعمل‌های مراقبتی، استفاده نکنید. شستشوی با آب به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا به مرور زمان صندلی شما را فرسوده می‌کند و در تنظیمات آب با فشار بالا این کار را سریع‌تر انجام می‌دهد.

نکته پایانی

صندلی مدرن یکی از شیک ترین صندلی های موجود در بازار است که امروزه در اغلب ساختمان های مدرن می توانید نمونه هایی از آن را مشاهده کنید. این صندلی ها جنس و کیفیتی بسیار عالی دارند و با خرید این محصول از وودو هوم می توانید از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید.

سوالات متداول صندلی مدرن

این صندلی ها ساختاری ساده و شیک دارند و نه تنها زیبایی را برای فضا به ارمغان می آورند، بلکه باعث راحتی و آسایش ساکنین می شود. صندلی مدرن به راحتی می تواند حس و حال مثبتی را به خانه بخشیده و به بهترین شکل ممکن فضا را زیبا کند.

صندلی تابی یکی از لاکچری ترین صندلی های موجود در بازار است که امروزه استفاده از آن رواج بسیاری پیدا کرده است. این صندلی ها که با نام صندلی های ریلکسی نیز شناخته می شود، همانند تاب بوده و حس ریلکسی و آرامش را با خود به همراه دارد. صندلی های تابی دارای طرح ها و مدل های مختلفی هستند و برای فضای داخلی ساختمان، روف گاردن ها، حیاط ویلا و … مورد استفاده قرار می گیرد.

صندلی مدرن چوبی یکی از ابزارهایی است که می تواند به زیبایی هر چه تمام تر نمای شیک و جذابی را به ساختمان شما بدهد. صندلی های چوبی در طرح و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و به خوبی می توانند گرمای بسیار دلنشینی را به فضا ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید