جستجو کردن
Close this search box.

آباژور کنار سالنی

آخرین مقالات
آباژور کنار سالنی

سالن ورودی اولین جلوه از خانه شما را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند، بنابراین لازم است که هنگام نورپردازی این بخش از خانه یا محل کار خود (در کنار دیگر سالن‌ها) دقت لازم را داشته باشید. با این حال، نورپردازی سالن‌ها می‌توانند چالشی برای همه افراد ایجاد کند. مخصوصا که اغلب سالن‌ها فضایی طولانی، باریک و در قسمت‌هایی حتی تاریک هستند. خبر خوب این است که با نورپردازی مناسب و با استفاده از آباژور کنار سالنی می‌توانید فضا را به میزان کافی روشن کرده و احساس بهتری را به بیننده القا کنید. در این متن انواع آباژور کنار سالنی و قیمت‌های مناسب آن را بررسی می‌کنیم.

 

در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

اهمیت استفاده از آباژور کنار سالنی در دکوراسیون

اگر برای خرید آباژور رومیزی  جدید به بازار می‌روید، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است به این توجه کنید، این است که چه سبکی برای شما مناسب است. با وجود انواع آباژورهای موجود، انتخاب مدل مناسب دشوار است. هر استایل ظاهری کمی متفاوت خواهد داشت و ممکن است عملکردهای مختلفی را انجام دهد، اما مهم است که نورپردازی با بقیه دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر از آباژورهای قوس‌دار استفاده می‌کنید، فضایی بسیار متفاوت و مدرن خواهید داشت. آباژورهای قوس‌دار بدن بدنی باریک و بازوی قوس شکل و بلند دارند با سایه‌ای که از بدنه به بیرون کشیده می‌شود. این مدل آباژور کنار سالنی لاکچری برای گوشه‌هایی که قصد دارید نور روی میز یا مبل پخش شود، مناسب است. یکی از مزایای این مدل این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و به دلیل قوس، روشنایی عملکردی را فراهم می‌کند و در عین حال یک قطعه نور اصلی را برای منطقه مورد نظر، باقی می‌گذارد. شما می‌توانید این سبک نور را در انواع طرح‌های سنتی و مدرن پیدا کنید.

توصیه می‌شود این نو آباژور کنار سالنی را در گوشه یا فضایی خالی قرار دهید، جایی که احتمال واژگون شدن آن کمتر است. در مقابل اگر از آباژورهای مشعل‌دار استفاده کنید، فضای خانه و یا محل کار شما کمی کلاسیک خواهد شد. این نوع آباژور کنار سالنی، نوعی آباژور ایستاده است با بدنی بلند و سایه‌هایی که رو به بالا هستند تا روشنایی محیط را در اتاق افزایش دهند. این سبک یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین انواع آباژور کنار سالنی است که امروزه در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌کنید. مزیت اصلی آباژورهای مشعل‌دار این است که آنها می‌توانند نور بیشتری را نسبت به یک آباژور کنار سالنی معمولی ایجاد کنند. این مهم به دلیل سایه آنهاست که نور را به سمت بالا، (روی سقف و دیوارها) هدایت می‌کند. به همین دلیل در اکثر موارد تنها منبع نوری هستند که در سالن استفاده می‌شوند. برای استفاده از آنها نیز توصیه می‌شود آباژور کلاسیک مشعل‌دار خود را در محلی قرار دهید که به راحتی در آن ضربه وارد نشود. به خصوص اگر جنس سایه آن از شیشه است. شیشه شکسته می‌تواند خطری برای ایمنی شما باشد. توصیه می‌شود مدلی با پایه ضخیم‌تر یا وزن بیشتری پیدا کنید.

آباژور کنار سالنی جدید

آباژور کنار سالنی به دلیل کاربرد بسیار زیاد در سبک های مختلف چیدمان با استقبال بالایی مواجه شده است. به طوریکه برندهای مختلف مدل های متنوعی را برای آنها ارائه داده اند. از جمله مدل های آباژور کنار سالنی جدید می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

آباژور کنار سالنی سه پایه

در چند سال اخیر بسیاری از افراد به خانه هایی با چیدمان مینیمال گرایش پیدا کرده اند و به همین دلیل از وسایل ساده تر استفاده می کنند. آباژور کنار سالنی سه پایه چوبی از نمونه های جدید و جذاب در این زمینه می باشد که پایه بدون انحنا و طرح دارند. پایه های این آباژورها برخی از قسمت پایین به سه بخش تقسیم شده و در مدل های دیگر از پایین کلاهک سه پایه هستند. اگر فضای بسیار کمی در منزل دارید، مدل هایی که سه پایه آنها در پایین و نزدیک به زمین قرار دارد گزینه ایده آلی خواهد بود. در مقابل، برای سالن های بزرگ می توانید از مدل هایی که پایه های آنها از زیر کلاهک چند قسمت هستند استفاده کنید. از مدل های جدید آباژور کنا سالنی سه پایه و چند پایه می توان به گزینه هایی اشاره کرد که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. پایه های این آباژورها شباهت زیادی به پایه دوربین عکاسی داشته و جلوه منحصر به فردی به منزلتان خواهند داد. لازم به ذکر است که آباژورهای کنار سالنی سه پایه و چند پایه همیشه از جنس چوب تولید نمیشوند و نمونه های فلزی مقاوم آنها نیز ارائه میشوند.

آباژور کنار سالنی قوس دار

اگر به دنبال آباژور کنار سالنی جدید برای محیط های مدرن و البته کمی بزرگ هستید، آباژورهای قوس دار را فراموش نکنید. این آباژورها که دارای پایه تمام فلزی هستند، به دلیل قوس و انحنای ایجاد شده روی بدنه می توانند نور را در فضای بیشتری روی میز و مبل پراکنده کنند. در برخی از مدل ها ارتفاع پایه آباژور را می توان به دلخواه تنظیم کرد.

آباژور کنار سالنی ترکیه ای

یکی از نمونه های بسیار جذاب در میان انواع آباژور کنار سالنی جدید، مدل های ترکیه ای می باشند. این آباژورها به دلیل استفاده از حباب و کلاهک های رنگی با خانه های کلاسیک ایرانی به خوبی تناسب دارند. تنوع در مدل های آباژور کنار سالنی ترکیه ای زیاده بوده و متناسب با شایط محیط می توان انواع طرح های تک کلاهک و چند حبابی آویز را انتخاب کنید. برخی از مدل های این آباژورها دارای چند حباب آویز می باشد که به زنجیر یا کریستال ها متصل هستند. به همین دلیل جذابیت بی نظیری در محیط ایجاد می کنند. برای خانه های بزرگ می توانید مدل های دارای آویز را انتخاب نمایید و در مقابل برای راهروها و سالن های کوچک بهتر است مدل های ساده با یک کلاهک رنگی را در اولویت قرار دهید.

نکات مهم در خرید انواع آباژور کنار سالنی

برای انجام یک خرید موفق، لازم است که به این دو نکته مهم توجه کنید. در وهله اول، از ابعاد فضایی که به دنبال پر کردن آن هستید، آگاه باشید. برای نمونه، در آشپزخانه، معمولا برای ایجاد فضای پخت‌وپز کارآمد، به چراغ‌های سربار روشن نیاز است، اما لامپ‌های کوچک‌تر و هدفمند برای آماده‌سازی غذا نیز لازم است. اما برای یک اتاق نشیمن، اتاق خواب و یا سالن خانه، آباژورهای ایستاده و رومیزی بسیار مناسب هستند. همچنین، صرف‌نظر از اینکه در چه فضایی به دنبال اضافه کردن لامپ هستید، به فعالیتهایی که در آن منطقه انجام می‌شود توجه کنید. با این کار ایده بهتری از نوع یا سبک لامپ برای برآوردن نیازهای خاص خود دریافت خواهید کرد. زمانی که این دو مهم را دریافتید، می‌توانید یک محیط تزئینی، کاربردی و کاملا روشن ایجاد کنید. مطلوب است که گوشه‌های تاریک خانه را آباژور کنار سالنی جدید روشن کنید. مدل‌های مدرن این نوع آباژور، برای روشنایی اتاق‌ها با نور سقف موجود (آویز، لوستر و غیره) یا اگر می‌خواهید وسایل را مرتب و دور از مناطق پر رفت و آمد نگه دارید، عالی هستند.

اگر آنها تنها منبع نور در اتاق شما هستند (توجه داشته باشید: ما به ندرت پیشنهاد می‌کنیم که آباژورهای ایستاده تنها منبع نور شما باشند)، قرار دادن یک آباژور ایستاده مدرن در هر گوشه، روشنایی کارآمد را تضمین می‌کند. در نهایت، همه ما دوست داریم از آباژورهای ایستاده برای برجسته کردن جزئیات معماری، صندلی‌ها و یا مبلمان گران قیمت و زیبا یا میز قهوه استفاده کنیم. نحوه انجام این کار می‌تواند به این شرح باشد که یک آباژور قوس‌دار با سایه رو به پایین در کنار یک مبلمان یا ویژگی تزئینی برای روشنایی مستقیم قرار دهید. پایه چراغ می‌تواند در گوشه یا کنار مبل (به جای میز کناری) قرار گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا سایه را برای برجسته کردن عناصر تزئینی جذاب، جلو یا عقب ببرید. برای اینکه بتوانید تعیین کنید که کدام نوع آباژور کنار سالنی و آباژور اتاق خواب برای شما مناسب است، در ادامه لیستی از چند مدل آباژور کنار سالنی را مرور می‌کنیم تا هنگام خرید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

انواع آباژور کنار سالنی

در قسمت قبلی، از دو نوع مدل آباژور کنار سالنی، آباژور قوس‌دار و مشعل‌دار، صحبت شد. اما همان‌طور که می‌دانیم این نوع از تجهیزات منزل معمولا در دسته‌بندی‌های کلی با نام‌های «آباژور کنار سالنی مدرن» و «آباژور کنار سالنی کلاسیک» شناخته می‌شوند. این نوع نام‌گذاری نیز در ارتباط مستقیم با نوع طراحی آنهاست.

  • آباژور کنار سالنی کلاسیک

 آباژورهای کلاسیک، با الهام از وسایل قدیمی که در نورپردازی‌ها استفاده می‌شد، طراحی می‌شوند. وسایلی مانند مشعل‌ها، شمع‌ها و یا شیشه‌های رنگی که انعکاس نور بسیار زیبایی را می‌ساختند. خرید این نوع از آباژورها منوط به آن است که در هماهنگی با وسایل خانه شما باشند و جلوه دکوراسیون شما را بیشتر کنند.

  • آباژور کنار سالنی مدرن

در دکوراسیون داخلی مدرن و جدید از آباژورهای بلند و ساده، با نو کم یا رنگی، پایه‌های باریک و فلزات مشکی یا مات استفاده می‌‌شود. فضاهای داخلی مینیمالیستی جذاب و شیک دارای ترکیب کاملی از نورپردازی هستند تا راحتی را به اتاق پراکنده و سرد اضافه کنند.

انواع آباژور کنار سالنی بر اساس متریال

 

  • آباژور کنار سالنی کریستال

این نوع از آباژور حتما در بخشی از سخت خود، کریستال را به عنوان یک گزینه تزئینی خواهد داشت. گاهی این گزینه در پایه‌ها استفاده شده است و گاهی در سایه آباژور. گاهی به صورت قوس‌دار ساخته می‌شود و گاهی تنها یک آباژور معمولی است که تکه‌های مختلف کریستالی را در قسمت‌های مختلف خود دارد. استفاده از کریستال مورد جدید در صنعت آباژور سازی نیست اما امروزه آباژور مدرن کنار سالنی کریستال با طرح‌های جدیدی به بازار عرضه می‌شود.

 

  • آباژور کنار سالنی برنز

برای خرید یک آباژور کنار سالنی جدید می‌توانید به انواع برنزی آن رجوع کنید. اگر در طراحی نورپردازی، نگران عدم هماهنگی با مبلمان خود هستید، استفاده از آباژور کنار سالنی برنز کار شما را راحت می‌کند. این نوع از آباژوری‌های معمولا با هر نوع چیدمانی هماهنگ هستند و باعث لذت مخاطب خواهند شد.

 

  • آباژور کنار سالنی چوبی

استفاده از مواد چوبی نیز یکی از محبوب‌ترین انواع متریال در ساخت آباژورهاست. این نوع از تجهیزات بیشترین حس طبیعی بودن را به فضای خانه خواهند داد. برای تکمیل فضا می‌توانید از چند گلدان گل در نزدیکی آنها نیز استفاده کنید.

ساخت آباژور کنار سالنی

شاید این موضوع به ذهن شما هم رسیده باشد که آیا می‌توان را کمترین هزینه در منزل یک آباژور کنار سالنی ساخت؟ پاسخ این سؤال مثبت است اما توصیه می‌شود اگر نحوه صحیح کار با وسایل برقی را نمی‌دانید، این فکر را از ذهن خود دور کنید. البته که می‌توان با چند وسیله ساده در خانه (مانند یک پایه چوبی، یک سایه از آباژورهای قدیمی که با وسایل جدید تزیین شود و یک رشته سیم) ساخت آباژور کنار سالنی  را در خانه شروع کرد. اما بهتر است برای دستیابی به دکوری حرفه‌ای‌تر، با صرف هزینه‌ای عاقلانه، این نوع تجهیزات را خریداری کنیم. آباژورهای ایستاده (و رومیزی) جواهرات اتاق شما هستند. اگر قصد ساخت آنها را دارید، باید قطعات مناسب را انتخاب کنید تا تم کلی اتاق و سالن شما را تکمیل کند.

آباژور کنار سالنی سلطنتی

در محیط های کلاسیک و لوکس و لاکچری، تجملات اهمیت بالایی دارد و برای انتخاب اکسسوری و وسایل تزئینی بیشتر رنگ های طلایی مورد توجه قرار میگیرند. در این محیط ها برای کنار مبل های استیل و میزهای بزرگ هیچ چیز به اندازه آباژور نمی تواند جلوه داشته باشد. آباژور کنار سالنی سلطنتی دارای پایه های فلزی طلایی و کریستال های رشته ای بوده و تاثیر زیادی بر روشنایی محیط دارد. بر اساس شرایط محیط و میزان فضای موجود در آن می توانید آباژور کنار سالنی سلطنتی را از مدل های ساده یا طرح های شلوغ انتخاب کنید. یکی از نمونه های پرطرفدار برای سالن ها و منازل بزرگ، آباژورهای چند شاخه می باشد که لامپ و حباب های متعدد در کنار رشته های کریستالی در آنها جلوه گری می کنند. البته لازم به ذکر است، آباژور کنار سالنی سلطنتی همیشه بزرگ و شلوغ نیست، بلکه مدل های ساده نیز در آنها به چشم میخورد. برخی از این آباژورها پایه فلزی طلایی کاملا ساده داشته و از کلاهک پارچه ای آنها رشته های کوتاه کریستال آویز می باشد.

قیمت آباژور کنار سالنی

خرید آباژور کنار سالنی را می‌توان به صورت حضوری و آنلاین انجام داد. این مسئله وابسته به سلیقه و میزان اعتماد شما به برند مور نظرتان است. ضروری است که قبل از هر گونه خرید ابتدا از قیمت آباژور ایستاده کریستالی اطلاع پیدا کنید. این کار با یک جستجوی ساده در محیط اینترنت، مشورت از دوستان و پرس‌وجو از چند فروشگاه مربوطه امکان‌پذیر است. حتما در این روند درمیابید که قیمت هر نوع از آباژورها به نوع ساخت و طراحی آنها مربوط است. اما به طور معقول قیمت‌ها مابین 2 تا 7 میلیون در نظر گرفته می‌شود.

نکته پایانی

انتخاب بهترین نورپردازی برای خانه می‌تواند دشوارتر از آنچه در ابتدا تصور می‌کردید باشد. اما خرید آباژور کنار سالنی و آباژور رومیزی شیک می‌تواند کار شما را راحت کند. هنگام بررسی انواع مختلف آنها، مهم است که در نظر داشته باشید که می‌خواهید آباژور را در کدام قسمت از خانه خود قرار داده و به چه هدفی (تزیین خانه یا نوردهی بیشتر) دست پیدا کنید. همچنین در نظر بگیرید که آیا این خرید در صرفه‌جویی انرژی به شما کمک می‌کند یا خیر.

سوالات متداول آباژور کنار سالنی

اگر برای خرید آباژور جدید به بازار می‌روید، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است به این توجه کنید، این است که چه سبکی برای شما مناسب است. با وجود انواع آباژورهای موجود، انتخاب مدل مناسب دشوار است. هر استایل ظاهری کمی متفاوت خواهد داشت و ممکن است عملکردهای مختلفی را انجام دهد، اما مهم است که نورپردازی با بقیه دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.

آباژور کنار سالنی مدرن و آباژور کنار سالنی کلاسیک

آباژور کنار سالنی کریستال
آباژور کنار سالنی برنز
آباژور کنار سالنی چوبی​

دیدگاهتان را بنویسید