جستجو کردن
Close this search box.

آباژور ایستاده

آباژورهای ایستاده، برای سالیان متمادی جزو وسایل مهم برای تامین نور قوی در یک اتاق بوده‌اند. طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌های آنها با استفاده از فن آوری‌هایی جدید مانند لامپ‌های کف led، لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های هالوژنی موجود است. آباژورهای ایستاده مدرن اغلب در گوشه اتاق خواب یا گوشه‌ای از اتاق نشیمن قرار می‌گیرند، زیرا افزایش نور برای انجام فعالیت‌ها، مطالعه و غیره مفید است. این نوع آباژورها گاهی به عنوان چراغ مطالعه نیز استفاده می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تجهیزات خانگی، در ادامه قصد داریم تا آباژور ایستاده مدرن و انواع آن را بررسی کنیم.

در ادامه این مطلب خواهیم خواند:

دو مدل آباژور ایستاده مدرن

آباژورهای ایستاده مدرن در انواع مختلفی طراحی شده‌اند که بنا بر سلیقه مصرف کنندگان به بازار عرضه می‌شوند. طراحی این نوع وسایل هیچ گاه تمام شدنی نیست و ساخت آنها همیشه ادامه خواهد داشت. جدای از دسته بندی آباژورهای ایستاده بر اساس موارد ذکر شده، انواع آباژور ایستاده را می‌توان بر اساس نوع ساخت و متریال استفاده شده در آنها نیز تقسیم بندی کرد. برای مثال دو مدل آباژورهای ایستاده مدرن با جنس فلزی و چوبی بسیار مورد توجه خریداران بوده است.

خرید آباژور ایستاده مدرن

خرید آباژور ایستاده مدرن از اقدامات بسیار کاربردی برای ایجاد فضایی فوق العاده جذاب می باشد که انجام آن بدون در نظر گرفتن استانداردها نتیجه عکس دارد. به عبارت دیگر، اگر قصد دارید بهترین و مناسب ترین مدل ها را برای آباژور انتخاب کنید، لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • انتخاب رنگ آباژور ایستاده مدرن

آباژورها دارای تنوع رنگ بسیار زیادی هستند و بر همین اساس در محیط های مختلفی می توان از آنها استفاده نمود. یکی از فاکتورهای مهمی که نباید در زمان خرید آباژور ایستاده مدرن از آن چشم پوشی کرد، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ کلاهک و پایه آباژور باید با سایر وسایل موجود در محیط تناسب داشته باشد. به عنوان مثال می توانید بر اساس سبک دکوراسیون رنگ را انتخاب کنید. علاوه براین می توان رنگ ست با مبل یا کاغذ دیواری و پرده را برای آباژور ایستاده مدرن در نظر بگیرید. علاوه بر تناسب رنگ میان وسایل مختلف موجود در محیط، باید به تاثیر آن بر میزان نور و روشنایی نیز توجه کنید. چون استفاده از کلاهک های تیره منجر به تاریک شدن محیط میشوند و کارایی آباژور تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا حد امکان برای رنگ آباژور ایستاده مدرن از رنگ های روشن مانند کرم و نسکافه ای و آبی و موارد مشابه استفاده کنید.

  • مدل آباژور ایستاده مدرن

در طراحی مدرن خلاقیت و ایده پردازی اهمیت زیادی داشته و به همین دلیل تنوع در مدل آباژور ایستاده مدرن چند برابر مدل های کلاسیک است. در انتخاب مدل علاوه بر سلیقه بهتر است به شرایط محیط و محلی که آباژور در آن قرار میگیرد دقت کنید. چون برخی از مدل ها دارای پایه های بلند و خمیده بوده و برای محیط های کوچک نمی توانند گزینه ایده آلی باشند. برخی از مدل ها نیز از چند شاخه و پایه تشکیل شده و به همین دلیل در فضاهای کوچک بی نظمی و شلوغی را بوجود خواهند آورد.

  • به نور آباژور توجه کنید!

در حالت کلی اغلب آباژورها دارای نور ملایم و کمی هستند و استفاده از آنها بیشتر جنبه تزئینی دارد. اما این یک قانون همیشگی نیست و بر اساس شرایط محیط و نوع کاربرد باید تصمیم بگیرید که میزان نور آباژور و روشنایی آن چقدر باشد. برخی از مدل ها دارای کلاهک هایی با پارچه های ضخیم بوده و نور به خوبی از آنها عبور نمی کند و روشنایی ملایمی را در فضاهایی همچون اتاق خواب و اتاق نشیمن فراهم می کنند. در مقابل، برای آباژور ایستاده مدرن کنار مبلی در پذیرایی که نیاز به روشنایی بیشتری می باشد، مدل های حبابی با روشنایی بیشتر گزینه ایده آل تری هستند.

  • جنس پایه آباژور

آباژور از جمله وسایلی می باشد که سالهای زیادی استفاده شده و به ندرت تعویض میشود. به همین دلیل باید در زمان خرید آباژور ایستاده مدرن به کیفیت بدنه و میزان مقاومت آن در برابر شرایط محیطی توجه شود. برخی از آباژورهای فلزی به دلیل عدم کیفیت مطلوب، روی بدنه آنها لک های نم و رطوبت و چربی موجود در محیط ایجاد و شکل نامناسبی را ایجاد می کنند. برخی از مدل های چوبی نیز استقامت بالایی نداشته و بدنه آنها به مرور دچار پوسیدگی و ترک و شکستگی میشود. دقت داشته باشید که آباژور ممکن است به دلیل برخورد کودکان با آنها و سایر دلایل روی زمین بیوفتد. اگر پایه آنها از استقامت خوبی برخوردار نباشد، در این شرایط براحتی دچار شکستگی خواهد شد. لذا حتما به کیفیت بدنه و کلاهک و سایر اجزای آن در زمان خرید توجه کنید تا انتخاب ایده آلی داشته باشید.

  • ارتفاع آباژور

کافیست انواع مدل آباژور ایستاده مدرن را مرور کنید تا پی به تنوع بسیار زیاد آنها از نظر اندازه و ابعاد و طرح و غیره ببرید. یکی از ویژگی هایی که در آباژورهای ایستاده اهمیت زیادی دارد، ارتفاع پایه آنها می باشد. ارتفاع پایه باید بر اساس شرایط محیط و نوع وسایل اطراف آن تعیین گردد. به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از آباژور در سالن پذیرایی با سقف بلند دارید، ارتفاع زیاد پایه آنها قابل قبول است. اما برای محیط هایی با سقف کوتاه بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که پایه کوتاه تری دارند. علاوه براین، به نوع کاربرد نیز باید در انتخاب ارتفاع آباژور ایستاده مدرن توجه شود. استفاده از آباژورهایی با ارتفاع بیش از اندازه زیاد برای اتاق خواب نمی تواند جلوه خوبی داشته باشد. برای کنار میز غذاخوری نیز بهتر است ارتفاع آباژور بر اساس اندازه میز انتخاب شود.

  • آباژور ایستاده مدرن چوبی

آباژور ایستاده چوبی مدرن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در اتاق خواب یا نشیمن شما باشد. البته انتخاب این نوع بسته به دکوراسیون منزل شماست. پایه این نوع آباژور مدرن ایستاده از چوب ساخته شده و با طرح‌های بسیار متفاوت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این طرح‌ها شامل مدل‌های کلاسیک، فانتزی و غیره هستند. آباژورهای ایستاده چوبی می‌توانند رنگ‌بندی موجود در دکور و مبلمان شما را تکمیل کنند. این وسایل از جنس چوب‌هایی مانند بلوط، ساج، ماهون یا گردو ساخته شده باشند. معمولا سایه آباژور ایستاده چوبی یک سایه معمولی خواهد بود، اگرچه لزوما دلیلی وجود ندارد که سایه آن را هم نتوان از چوب ساخت. در مجموع آباژورهای ایستاده چوبی مصالح طبیعی را به نمایش می‌گذارند و نمایی از طبیعت و آرامش را به خانه شما هدیه می‌کنند.

  • آباژور ایستاده مدرن فلزی

استفاده از این نوع آباژور نیز می‌تواند مزیت‌های خاص خود را داشته باشد. برای مثال وجود استیل در ساخت این نوع وسایل علاوه بر زیبائی، استحکام آنها را نیز بالا خواهد برد. این دسته از تجهیزات خانگی می‌توانند به عنوان یکی از انواع آباژور ایستاده کنار مبلی مدرن و آباژور مدرن نیز استفاده شوند. در ساخت و طراحی انواع آباژور ایستاده مدرن فلزی نیز توقفی نخواهد بود. زیرا کیفیت و مقاومت آنها همیشه مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. تنها نکته مهمی که هنگام خرید آنها باید توجه داشته باشید، جایگاه آن در منزل شماست تا هماهنگی مورد نظر را به دست آورید.  

قیمت آباژور ایستاده مدرن

خرید اینترنتی آباژور ایستاده مدرن می‌تواند یک گزینه کاملا مورد قبول برای اکثر ما باشد. اما مهم است که هنگام خرید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. در حالی که آباژور ایستاده به طور کلی گرانتر از نوع رومیزی آنها هستند، اما این قانون همیشگی نیست و میزان نوردهی و متریال استفاده شده در ساخت آن، در تعیین میزان قیمت آباژور ایستاده و قیمت آباژور رومیزی بسیار مهم است. شما می‌توانید آباژور ارزان قیمت را در اکثر فروشگاه‌ها پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که باید کیفیت پایین این نوع محصولات را هم در نظر داشت. معمولا یک آباژور ایستاده یا آباژور اتاق خواب ارزان، ممکن است شامل مواد ارزان یا با کیفیت پایین باشد. سایه ممکن است پلاستیکی، پایه آن نازک و یا یک فلز بدون روکش اولیه باشد. در طراحی آن احتمالا فعالیتهای مختلفی برای کاهش هزینه انجام شده است. در صورتی که قصد دارید یک لامپ با کیفیت بهتر داشته باشید، صرف کمی هزینه بیشتر، کار عاقلانه ایست. یک آباژور ایستاده مدرن با کیفیت بهتر، دوام بیشتری خواهد داشت، در طول زمان شکل خود را بهتر حفظ می‌کند و همچنین جذاب‌تر به نظر می‌رسد. معمول است که قیمت آباژور ایستاده کریستالی را چیزی حدود 2 تا 7 میلیون در نظر بگیریم.

اهمیت استفاده از آباژور ایستاده مدرن

همه ما از نگاه کردن به صورت مستقیم به یک منبع نوری خودداری می‌کنیم. قسمت سایه (یا همان shade) روی آباژور ایستاده مدرن و حتی کلاسیک، از چشم شما محافظت می‌کند به ویژه هنگامی که در حالت ایستاده قرار دارید و نور لامپ نزدیک به سطح چشم است. حتی هنگامی که نشسته‌اید هم این امکان وجود دارد که نور لامپ به صورت مستقیم با چشم شما برخورد کند. در این وضعیت هم قسمت سایه آباژورهای ایستاده محافظ چشم شما هستند. البته در این حالت بهتر است آباژورها را دورتر از جایی که نشسته‌اید یا پشت سر خود قرار دهید. همچنین ممکن است یک آباژور کلاسیک ایستاده، دارای 2 یا 3 لامپ با مجموع توان 300 وات یا بیشتر باشد که نور بسیار قوی‌تری را در اتاق ایجاد می‌کند. استفاده از این نور خروجی قوی برای کارهای و فعالیت‌های اتاق مفید است. با استفاده از آباژورهای ایستاده می‌توانید سطح نور را در هر اتاق بالا ببرید. آباژورهای ایستاده مدرن در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

انواع آباژور ایستاده مدرن

آباژور تنوع بسیار زیادی دارد و برندهای مختلف طرح و مدل های متنوعی را برای آنها ارائه می دهند. به طوریکه در مدل های ارائه شده در هر سال شاهد تغییرات شگرف در طراحی آنها هستیم. در حالت کلی انواع آباژور ایستاده مدرن را می توان در گروه های مختلف بر اساس اندازه و ابعاد و همچنین جنس دسته بندی کرد. هر یک از این دسته ها دارای زیرمجموعه های زیادی هستند. به عنوان مثال جنس چوبی خود شامل انواع آباژور با چوب روسی و گردو و غیره می باشد و نوع فلزی آن نیز به همین صورت متنوع است. علاوه بر دسته بندی انواع آباژور ایستاده مدرن بر اساس سایز و جنس، این محصولات را می توان بر حسب مدل نیز در چند گروه قرار داد. مهم این است که بتوانید هر یک از انواع آباژور را بر اساس شرایط محیط و با رعایت اصول انتخاب کنید تا کارایی ایده آل را داشته باشند.

انواع آباژور ایستاده مدرن بر اساس سایز

ارتفاع آباژورهای ایستاده از 1 متر تا 1.5 متر متغیر است. آنها به عنوان«چراغ‌های ایستاده بلند» نیز شناخته می‌شوند زیرا به طور کلی آنها قد بلندی دارند یا کمی کوتاهتر یا بلندتر از قد یک فرد معمولی هستند. ارتفاع یک آباژور کنار سالنی لاکچری معمولی حدود 150 سانتی‌متر است، یعنی حدود 1.5 متر. برخی از انواع آباژورهای ایستاده مانند چراغ‌های مطالعه و لامپ‌های داروخانه‌ای معمولا کوتاهتر هستند، زیرا عمدتا هنگام نشستن استفاده می‌شوند. دسته بندی‌های اصلی اندازه آباژورهای ایستاده به شرح زیر است:

  • آباژورهای ایستاده کوتاه

شامل آباژورهای ایستاده خانگی، لامپ‌های داروخانه و برخی از آباژورهای ایستاده قوس‌دار هستند. اینها عمدتا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت سایه هنگام نشستن درست بالای ارتفاع شانه باشد. ممکن است از برخی آباژورها در کنار میز هم استفاده شود. چراغ مطالعه ممکن است در کنار نیمکت یا صندلی استفاده شود. چراغ‌های قوس‌دار ( که نمونه‌ای از آباژور ایستاده مدرن هستند) از کف زمین به صورت دایره‌ای بالا می‌آیند و سپس به صورت قوس‌دار کنار میز یا صندلی قرار می‌گیرند.

  • آباژورهای ایستاده معمولی

آباژورهای ایستاده معمولی در ارتفاع حدود یک متر و 80 سانتی متر هستند. معمولا هنگام ایستادن، قسمت سایه آن مستقیم با صورت فرد برخورد دارد.

  • آباژورهای ایستاده بلند

این نوع از آباژورهای ایستاده مدرن، معمولا بزرگ هستند و می‌توانند تا دو متر نیز ارتفاع داشته باشند. به دلیل ارتفاع بیشتر، نسبت آنها نیز به طور کلی ممکن است بزرگ‌تر باشد و ممکن است برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ مناسب باشد. بلندترین آباژورهای ایستاده اغلب لامپ‌های مشعل‌دار هستند که معمولا نور را مانند مشعل به سمت بالا هدایت می‌کنند.

انواع آباژور ایستاده مدرن بر اساس نوع

استفاده همه آباژورهای ایستاده مدرن، یکسان نیستند و برای تولید یک نوع نور یا استفاده از نور به طور یکسان طراحی نشده‌اند. سایه‌های مختلف آباژورها به طرق مختلف نور را هدایت می‌کنند. عملکرد آباژورهای ایستاده ممکن است متفاوت باشد و بنابراین انتخاب نوع مناسب بر اساس چگونگی استفاده از نور نیز باید مهم باشد.

  • آباژورهای ایستاده با سایه‌های متفاوت

آباژورهای ایستاده مدرن برای تأمین نور محیط، بهتر است در گوشه یک اتاق قرار گیرند. نور محیط معمولا نور منعکس شده یا فیلتر شده/پراکنده است. این مسئله را می‌توان با آباژورهای ایستاده بلند که نور را از بالا منعکس می‌کند یا با یک آباژور رومیزی شیک متوسط که نور را به بیرون پخش می‌کند، بدست آورد. اگر برای تأمین نور اتاق یا نشیمن خود، به نوردهی کمتری نیاز دارید، بهتر است که از خرید آباژورهای ایستاده دوری کرده و آباژورهای رومیزی را در لیست خود قرار دهید. در غیر این صورت برای داشتن نور قوی، استفاده از آباژور ایستاده مدرن و زیبا یک گزینه بسیار مناسب است.

  • آباژورهای ایستاده برای تأمین نور مطالعه

هنگام نشستن، از آباژورهای ایستاده که برای انجام کارهایی مانند کتاب خواندن استفاده می‌شوند، باید در کنار یا پشت مبل و صندلی شما قرار گیرد. آباژورهای ایده آل برای این کار، آنهایی هستند که یک نقطه روشنایی متمرکز ایجاد می‌کنند. این نوع نور را می‌توان با سایه روی لامپ که نور را نسبتا باریک متمرکز کرده است و بیشتر نور را به سمت پایین هدف قرار می‌دهد، به دست آورد. چراغ‌های مطالعه و لامپ‌های قوس‌دار می‌توانند این نوع نور را تأمین کنند. همچنین نوع لامپی که باید به این آباژورها وصل کرد نیز مهم است. فلذا هنگام خرید آباژورهای ایستاده مدرن به این نکته توجه کنید که سرپیچ آن چه نوع لامپ‌هایی را حمایت می‌کند.

  • آباژورهای ایستاده برای دکوراسیون

این نوع از تجهیزات خانگی شما را به سمت انواع لامپ‌های تزئینی و کاربردی‌تر هدایت می‌کند، مانند آباژورهای کلاسیک و یا فانتزی. طبیعی است که تفاوت این نوع آباژور، ابتدا در قسمت سایه آن مورد توجه خواهد بود. سایه می‌تواند روی آباژورهای ایستاده به صورت پارچه‌ای و یا با قطعات شیشه‌ای هنری رنگارنگ که برای ایجاد الگو استفاده می‌شود، تزیین شود. پایه آباژورهای ایستاده نیز موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا پایه است که هماهنگی بین اجزا را برقرار کرده و آباژور را سر پا نگه می‌دارد. بنابراین یک پایه تزئینی یا جذاب می‌تواند به جای یک پایه ساده، به اتاق شما استایل متفاوتی ببخشد.

نکته پایانی

در نهایت امر، هنگام تصمیم گیری در مورد خرید اینترنتی آباژور ایستاده مدرن، باید مقیاس اتاق نشیمن خود را در نظر بگیرید (به ویژه ارتفاع سقف). اگر سقف پایینی دارید، یک آباژور کنار سالنی بسیار بلند می‌تواند نامتناسب به نظر برسد و برعکس. بنابراین، مطلوب است که ارتفاع مورد نظر خود را اندازه بگیرید و البته میزان نوردهی که لازم دارید را نیز مشخص کنید.

سوالات متداول آباژور ایستاده مدرن

  • آباژورهای ایستاده مدرن چه نوع آباژورهایی هستند؟

آباژورهای ایستاده مدرن اغلب در گوشه اتاق خواب یا گوشه‌ای از اتاق نشیمن قرار می‌گیرند، زیرا افزایش نور برای انجام فعالیت‌ها، مطالعه و غیره مفید است. این نوع آباژورها گاهی به عنوان چراغ مطالعه نیز استفاده می‌شوند.

  • انواع آباژور ایستاده مدرن بر اساس سایز کدامند؟

آباژورهای ایستاده کوتاه
آباژورهای ایستاده معمولی
آباژورهای ایستاده بلند

  • انواع آباژور ایستاده مدرن بر اساس نوع کدامند؟

آباژورهای ایستاده با سایه‌های متفاوت
آباژورهای ایستاده برای تأمین نور مطالعه
آباژورهای ایستاده برای دکوراسیون