جستجو کردن
Close this search box.

آباژور رومیزی

آخرین مقالات

آباژور رومیزی

چگونه آباژور مناسب خود را انتخاب می‌کنید؟ انتخاب آباژور مناسب برای استفاده رومیزی یا در حالت ایستاده، سبک و پشتیبانی از سلیقه شما است؛ بنابراین باید هنگام خرید، مکان استفاده و نوع متناسب خود را به یاد داشته باشید. در متن پیش رو، علاوه بر اشاره به چند نکته مهم برای خرید آباژور رومیزی، به انواع و قیمت‌های این نوع لوازم‌خانگی می‌پردازیم تا شما را در یک خرید موفق، راهنمائی کنیم.
در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

انواع آباژور رومیزی

ما در بخش قبلی درباره آباژور اتاق خواب و اتاق نشیمن صحبت کردیم. این دو مکان، دو موقعیت فوق‌العاده را برای استفاده از انواع آباژور به ما می‌دهند. به دلیل کاربرد و استقبال بسیار زیاد از آباژورهای رومیزی تنوع بالایی در مدل های آنها بوجود آمده و برندهای مختلف طرح های منحصر به فردی را برای آنها ارائه داده اند. در دسته بندی انواع آباژور رومیزی فاکتورهای مختلفی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به سبک و جنس بدنه آنها اشاره نمود. البته از نظر نوع کلاهک و جنس پارچه و طرح به کار رفته در آنها نیز تفاوت های زیادی به چشم میخورد و متناسب با شرایط محیط می توان انتخاب ایده آلی داشت. اما به طور کل، مدل آباژور رومیزی به دو دسته اصلی آباژور کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می‌شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

  • آباژور رومیزی کلاسیک

این مدل از آباژورها، در ترکیب با لوسترهای سقفی، قادر به ایجاد یک محیط عالی در هر خانه هستند. زیرا آنها با مبلمان هماهنگی کامل خواهند داشت. در صورتی که از اتاق خواب‌هایی با ظاهری کلاسیک و زیبا لذت می‌برید، استفاده از آباژور رومیزی کلاسیک (مانند مدل Tamesis) در ترکیب با لامپ‌های سقفی یا لامپ‌های دیواری از همان مجموعه، راه‌حل مناسبی است که از آن لذت خواهید برد.

  • آباژور رومیزی مدرن

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید به اتاق خود سبک خاص و مدرنی بدهید، شاید ترجیح شما این باشد که آباژورهای جدید (مانند مدل رومیتی) را که کاملا با نیازهای شما مطابقت دارد، انتخاب کنید. فراموش نکنید که آباژور رومیزی مدرن و آباژور ایستاده مدرن شما باید با دکوراسیون منزل هماهنگ باشد تا به اصطلاح توی ذوق بیننده نزند.

  • آباژور رومیزی فانتزی

این مدل از آباژورهای رومیزی هم می‌تواند در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار بگیرد و هم در اتاق خواب ما. در نهایت همان اصل هماهنگی با دیگر وسایل خانه است که هنگام خرید آنها باید مورد توجه قرار بگیرد. آباژور رومیزی فانتزی ظاهری جذاب و امروزی را به شما هدیه می‌دهد.

آباژور رومیزی فلزی

از بهترین و بادوام ترین انواع آباژور رومیزی می توان به نوع فلزی آنها اشاره کرد که در رنگ های مختلف نقره ای، طلایی، مشکی، رزگلد و غیره ارائه میشوند. مساله بسیار مهمی که در انتخاب هر یک از انواع آباژورهای رومیزی فلزی باید مد نظر قرار داد، کیفیت فلز به کار رفته در آنها است. چون فلزهای نامرغوب در تماس با نم و رطوبت محیط دچار زنگ زدگی شده و شکل بسیار نامناسبی پیدا می کنند. آباژور رومیزی فلزی در سبک های مختلفی ارائه میشود، اما اغلب آنها طرح های مدرن و بسیار شیکی دارند. نوع برنجی و برنزی آنها اگر با کلاهک های پارچه ای و رشته های کریستالی ارائه شوند برای محیط هایی با چیدمان کلاسیک مناسب خواهند بود.

قیمت آباژور رومیزی

مانند تمام وسایل خانگی، قیمت انواع آباژور نیز به نوع ساخت، کارایی و متریال استفاده شده در آنها بستگی دارد. با یک گشت‌وگذار ساده در فضای اینترنت می‌توانید انواع قیمت‌های متفاوت را برای آّباژورهایی با کیفیت‌های مختلف به دست آورید. قیمت آباژور رومیزی معمول این نوع محصولات با کیفیت مناسب، مابین 2 میلیون تا 8 میلیون است.

برای دریافت اطلاعات در رابطه با قیمت آباژور ایستاده کریستالی به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

نکات مهم در خرید آباژور رومیزی

هنگام خرید آباژور برای هر اتاقی در خانه خود، چند نکته را باید صرف نظر از ظاهر آن مورد توجه قرار داد. برای اطمینان از اینکه تصمیم درستی گرفته‌اید و میزان نوردهی مناسبی به اتاق خود می‌دهید، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید.

آباژور رومیزی برای اتاق نشیمن

وقتی به دنبال یک آباژور رومیزی برای افزودن به اتاق نشیمن خود هستید، ظاهر آن را نیز در نظر بگیرید. لامپ‌های یک اتاق نشیمن نه تنها باید برای ایجاد نورپردازی مناسب عمل کنند، بلکه باید زیبا به نظر برسند و ارزش زیبایی را به دکوراسیون داخلی این فضا اعم از حالت روشن یا خاموش بیفزایند. فقط اطمینان حاصل کنید که مکان قرارگیری آنها نیز مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند و در ادامه باید بدانید که:

  • ارتفاع: ارتفاع ایده‌آل برای آباژور اتاق نشیمن 60 تا 80 سانتی‌متر است. برای تعیین اینکه آیا ارتفاع لامپ شما مناسب است، روی مبل یا صندلی کنار لامپ بنشینید. پایین سایه لامپ باید هم سطح چشم شما باشد، نه بالاتر.  
  •  
  • پایه: آباژوری را انتخاب کنید که پایه پایداری داشته باشد. اگر می‌خواهید یک آباژور رومیزی با پایه لاغر و سبک شمعدانی خریداری کنید، مطمئن شوید که وزن آن بسیار زیاد است تا در صورت برخوردِ تصادفی کسی، به راحتی از بین نرود.
  •  
  • موقعیت: معمول است که در هر 3 یا 4 متر یا بیشتر، یک منبع نوری وجود داشته باشد. برای آباژورهایی که بین مبل و صندلی قرار دارند، بهتر است پایه باریک یا شفاف داشته باشید تا مکالمات و خطوط دید آزادانه جریان داشته باشند.
  •  
  • سایه: سایه لامپ هرگز نباید وسیع‌تر از میز محل نشستن باشد. پارچه یا سایه کاغذی نیمه شفاف درخشش گرم را ایجاد می‌کند، در حالی که سایه مات ساخته شده از هر ماده‌ای، می‌تواند تابش خیره کننده را به حداقل برساند، به ویژه هنگامی که لامپ شما در نزدیکی تلویزیون شما قرار دارد. اگر طراحی داخلی شما مدرن است، به سراغ سایه‌های مدرن بروید. برای خانه‌های سنتی، آباژورهای مخروطی شکل را انتخاب کنید.
  •  
  • لامپ: اگر می‌خواهید از لامپ خود برای مطالعه استفاده کنید، یک لامپ حداقل 60 وات تهیه کنید. برای کنترل روشنایی از لامپ سه طرفه یا کم نور استفاده کنید.
  •  
  • سبک: به اتاق نشیمن خود نگاه کنید و به دکوراسیون کلی آن توجه کنید. هنگام انتخاب آباژور رومیزی خود به این نکته توجه کنید و مطمئن شوید که آباژوری را خریداری می‌کنید که طراحی این فضا را تکمیل کند تا به طور یکپارچه با بقیه وسایل روشنایی و مبلمان شما ترکیب شود.

آباژور رومیزی برای اتاق خواب

برای انتخاب چراغ مناسب برای اتاق خواب خود وقت بگذارید. باید آن را به طور مناسب انتخاب کنید تا بخشی از پناهگاه شخصی شما باشد. زاویه و ارتفاع مناسب را به دست آورید تا هنگام خوابیدن در رختخواب برای خواندن کتاب مورد علاقه خود، نور کافی وجود داشته باشد. در خرید این نوع آباژور موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

  • ارتفاع: ارتفاع مناسب آباژور در خواب به ارتفاع میز شب شما بستگی دارد. به طور کلی، چراغ خواب نباید هنگام نصب در کنار یک تخت بلند از 70 سانتی‌متر، بلندتر باشد.
  •  
  • پایه: پایه چراغ باید به اندازه کافی پهن انتخاب شود تا پایدار باشد و در عین حال نه آن‌قدر پهن باشد که کل میز را اشغال کند. باید روی میز برای ساعت زنگ‌دار، کتاب و شاید یک جفت عینک مطالعه، جای کافی باقی بماند.
  •  
  • موقعیت: چراغ شما باید نزدیک دیوار قرار گیرد تا بتوانید سایر وسایل ضروری را روی میز بگذارید و به راحتی به آنها برسید.
  •  
  • سایه: سایه کوچکی را انتخاب کنید تا هنگام رسیدن به ساعت زنگ‌دار به طور تصادفی به آن ضربه نزنید. سایه‌های پارچه‌ای و کاغذی برای محیط دنج اتاق خواب بهترین هستند. در حالی که سایه‌های فلزی در اتاق خواب سرد به نظر می‌رسند.
  •  
  • لامپ: یک خوشه دو لامپ تهیه کنید. زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا از توان‌های انرژی متفاوتی استفاده کنید. یکی روشن برای مطالعه و دیگری کم نور برای استراحت.
  •  
  • سبک: اندازه تخت خود را در نظر بگیرید. شما می‌توانید یک تخت بزرگ و بلند را با یک لامپ بسیار بزرگ مطابقت دهید، اما اگر تخت کوچکی دارید، یک آباژور کوچک تهیه کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک لامپ بخرید که دارای سوئیچ روی سیم آن باشد تا مجبور نباشید هنگام خاموش کردن آن به سمت آباژور کنار سالنی لاکچری  کشیده شوید.

آباژور رومیزی پلی استر

از ارزان ترین انواع آباژور رومیزی می توان به مدل هایی اشاره کرد که پایه های آنها از جنس پلی استر است. این آباژورها بیشتر پایه هایی به شکل مجسمه حیوانات، فرشته و غیره داشته و به همین دلیل با محیط های کلاسیک تناسب بیشتری دارند. مدل های ساده تر آنها نیز برای محیط های مدرن استفاده میشوند. علاوه بر قیمت ارزان، تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ از جمله دلایلی هستند که باعث شده اند آباژورهای پلی استر با استقبال مواجه شوند. این نوع آباژور گزینه ایده آلی برای اتاق خواب و اتاق کودکان محسوب میشود.

انواع آباژور رومیزی بر اساس متریال ساخت

  • آباژور رومیزی چوبی

استفاده از آباژورهای چوبی، همیشه احساس طبیعی بودن را به همراه دارد. اگر تم دکوراسیون منزل شما تیره است استفاده از رنگ روشن این نوع وسایل توصیه می‌شود و برعکس. با استفاده تنها یک رنگ هماهنگ در تمام خانه، ظاهری معمولی و خنثی را به دست خواهید آورد. در نتیجه با توجه به تنوع رنگی این نوع محصولات دکوراسیون خود را منحصر به فرد کنید.

  • آباژور رومیزی برنزی

از آنجایی که آباژورهای رومیزی اغلب برای تأمین روشنایی عمومی یا روشنایی محیط استفاده می‌شود هنگام استفاده از آنها به فضای عمومی اتاق و نورپردازی برجسته فکر کنید. برای نمونه با استفاده از مدل آباژور برنزی، می‌توان برای روشنایی یک منطقه تاریک به یک فضای گرم و دلپذیر استفاده کرد. آباژورهای رومیزی برنزی، اشیاء بسیار تزئینی هستند و در نتیجه طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ها (غالبا تیره) را در بازار دارند. طراحان دوست دارند با استفاده از این مدل آباژور مدرن، برای بیان سلیقه و استایل شخصی خود استفاده کنند.555

  • آباژور رومیزی کریستالی

استفاده از مدل‌های آباژور کریستالی جلوه‌ای کاملا متفاوت با دیگر انواع دارد. این مدل از آباژورها معمولا با رنگ‌های روشن ساخته می‌شوند و ظاهری جذاب را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تنها مورد مهم هنگام استفاده از این مدل، احتیاط در انتخاب مکان و دور بودن از دسترس کودکان است. شکسته شدن یک آباژور کریستالی می‌تواند امنیت شما را به خطر بیندازد.

تولید کننده آباژور رومیزی

کم نیستند کسانی که با تولید انواع آباژورها و لوسترها، در حال امرار معاش بوده و محصول قابل اعتمادی را به مشتریان عرضه می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌های لوازم‌خانگی نیز ترجیح می‌دهند تا از تولید کننده آباژور رومیزی و دیگر محصولات حمایت کرده و در کنار آنها باشند. از طرف دیگر، با خرید از تولیدکنندگان داخلی این محصولات، اطمینان خواهید داشت که هنگام تعمیر این وسایل به افراد متبحر رجوع می‌کنید.

نکته پایانی

معمول است که یک آباژور رومیزی شیک، روی میز اتاق خواب یا اتاق نشیمن وجود داشته باشید. این مهم عنصری فراتر از یک دکوراسیون ساده است، زیرا استفاده از آن بسیار آسان، کاربردی و مفید است و همچنین زندگی روزمره ما را آسان‌تر می‌کند. می‌توان از انواع مدل‌های آباژور به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده کرد که با هماهنگی با لامپ‌های سقفی جلوه‌ای زیبایی به خانه شما می‌دهند. به یاد داشته باشید که انواع مختلف این وسایل به صورت کلاسیک، مدرن و فانتزی در بازار هستند که بنا بر نیاز و ضرورت مشتریان طراحی شده‌اند؛ لذا مهم است که قبل از خرید هدف خود را در استفاده از این وسایل مشخص کنید تا بهره‌وری بیشتری به دست آورید.

سوالات متداول آباژور رومیزی

آباژور رومیزی کلاسیک
آباژور رومیزی مدرن
آباژور رومیزی فانتزی

آباژور رومیزی چوبی
آباژور رومیزی برنزی
آباژور رومیزی کریستالی

مانند تمام وسایل خانگی، قیمت انواع آباژور نیز به نوع ساخت، کارایی و متریال استفاده شده در آنها بستگی دارد. با یک گشت‌وگذار ساده در فضای اینترنت می‌توانید انواع قیمت‌های متفاوت را برای آّباژورهایی با کیفیت‌های مختلف به دست آورید.
دیدگاهتان را بنویسید