جستجو کردن
Close this search box.

لوستر برنزی

آخرین مقالات

لوستر یک وسیله تزیینی و دکوراتیو برای منازل است که از محبوبیت زیادی برخوردار است . لوسترها انواع مختلفی دارند و روز به روز به تنوع طرح و مدل های آن ها افزوده می شود. انتخاب یک لوستر شیک و متناسب، می تواند تاثیر به سزایی در جلوه بهتر دیگر لوازم و به چشم آمدن دکوراسیون داخلی داشته باشد. لوسترها در مکان هایی مانند منازل، ادارات، تالار ها و سالن های پذیرایی، کاخ ها، کافه ها، لابی هتل ها، مطب ها و هر مکان عمومی دیگر به منظور نورپردازی و زیبایی بیشتر فضا مورد استفاده قرار می گیرند.
در این مقاله به معرفی یکی از پر فروش ترین و اصیل ترین انواع لوستر که لوستر برنزی نام دارد، می پردازیم. لوستر برنزی همانطور که از نامش قابل تشخیص است عمدتا از متریال گران بهای برنز ساخته شده است. این لوستر  با سبک های دکوراسیون داخلی کلاسیک، سنتی و سلطنتی بیشترین هماهنگی را دارد.

فهرست مطالب

انواع لوستر برنز

لوستر برنزی بر اساس متریال، مدل ها و آبکاری دارای تنوع بالایی است و به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه شما را با این دسته بندی ها آشنا می کنیم.
 
 
 
 

• انواع لوستر برنزی بر اساس متریال

لوستر های برنزی بر اساس متریال و جنس به سه دسته تقسیم می شوند که آن سه دسته عبارت اند از:
 

_ لوستر برنزی آنتیک

از آنجایی که برنز جز فلزهای گران بها است و استفاده از این فلز گران قیمت در ساخت لوستر، ارزش لوستر برنزی را بالا می برد، به کار گیری لوستر فانتزی برنزی در چیدمان دکوراسیون داخلی حس اشرافی گری را بر می انگیزد و به فضا جلوه ای خاص و لاکچری می بخشد. در ساختار  لوستر برنزی آنتیک از حباب هایی استفاده شده که سر پیچی در قسمت زیر آن ها  یا کاسه این لوستر ها تعبیه شده است. این لوسترها به دلیل داشتن حباب قدرت نورافشانی متوسطی دارند.
 
 

 
 

_ لوستر برنزی سرامیکی

در این لوستر ها جنس بدنه لوستر از برنز و جنس شاخه های آن  از سرامیک است. لوستر های برنزی سرامیکی نقش های سنتی روی بدنه شان دارند و حتی می توانند آویز های کریستالی و بلوری برای زیبا تر جلوه کردن داشته باشند. نگهداری و تمیزکاری لوستر برنزی سرامیکی نسبت به دیگر متریال های انواع لوسترهای برنزی کمی سخت تر است زیرا ممکن است اگر با شوینده شسته و تمیز شوند دچار تغییر رنگ شوند. بنابراین برای تمیز کاری این لوستر ها باید از دستمال نم دار و مرطوب استفاده کنید.
 

_ لوستر شاخه ای برنزی

لوسترهای شاخه برنزی می توانند دارای آبکاری های متفاوت باشند. این لوسترها گران قیمت ترین نوع لوستر های برنزی هستند. در لوستر های شاخه برنزی به جای حباب از لاله استفاده شده است. این مدل لوستر های برنزی هم می توانند لوستر کریستالی و بلوری داشته باشند که در این صورت جلوه باشکوه تر و قیمت گران تری دارند.
 
 
 

• انواع لوستر برنزی بر اساس مدل

 
لوستر های برنزی از جنبه نحوه نصب دارای دو مدل هستند که به شرح آن ها می پردازیم.
 

-لوستر برنزی سقفی

این مدل لوستر برنزی بر روی سقف فضای مورد نظر نصب می شود. این نوع لوسترهای برنزی در اشکال و طرح های مختلف ساخته می شوند و بیشتر مناسب استفاده در سالن های پذیرایی، مرکز خرید، تالارها و… هستند.
 

-لوستر برنزی دیواری

شما می توانید برای نور بیشتر در محل های متفاوت یا در کنار لوستر های سقفی از این لوستر های برنزی زیبا استفاده کنید و یا فقط از لوستر دیواری برای فضا های کوچک مانند اتاق خواب های کوچک استفاده کنید. معمولا از لوستر های دیواری برنزی در اتاق خواب و اتاق نشیمن  استفاده می کنند. البته این مدل لوستر می تواند در فضای سالن پذیرایی برای نورپردازی متمرکز در بخشی از فضا مورد استفاده قرار بگیرد.
 
 
 

• انواع لوستر برنزی بر اساس آبکاری

_ لوستر برنزی با آبکاری کروم

این مدل لوستر های برنزی به رنگ نقره ای هستند ولی به آن لوستر برنزی آبکاری با کروم گفته می شود. این لوستر ها با رنگ نقره ای براقی که دارند و علاوه بر سبک دکوراسیون کلاسیک با سبک دکوراسیون مدرن هم تطابق قابل قبولی دارند.
 

_ لوستر برنزی با آبکاری طلایی

لوستر برنزی با آبکاری طلایی به سه شکل آبکاری می شود؛ که شکل های آن آبکاری آب طلای 24 عیار، آبکاری آب زرد و آبکاری طلایی فورتیک هستند. لوستر برنزی با آبکاری طلا، بیشتر برای سبک دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک و در فضا های تجملی مثل کاخ ها، تالارها، مراکز خرید لاکچری و خانه های مسکونی مجلل مورد استفاده قرار می گیرند.
 

_ لوستر برنزی با آبکاری آنتیک

این مدل لوستر برنزی با آبکاری آنتیک، لوستر فانتزی را کهنه و آنتیک نشان می دهد ولی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین نوع لوستر برنزی است. اگر سبک چیدمان فضای مورد نظرتان آنتیک و یا سلطنتی است این لوستر یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید از آن به منظور نورپردازی  فضا استفاده کنید.
 
 
 

لوستر برنز جدید

در مدل های جدید لوستر برنزی از طرح های جدید مانند میناکاری و قلم زنی و… روی بدنه لوستر آشپزخانه و یا مدل های جدید کریستال و زنجیر برای تنوع بخشی استفاده شده است. امروزه در کنار متریال برنز از کریستال و بلور و یا متریال های دیگر در ساخت لوستر های برنزی جدید برای مجلل و درخشان تر شدن لوستر های برنزی استفاده می شود.

لوستر برنزی مدرن

این مدل لوستر های برنزی از متریال برنز ساخته شده اند ولی طراحی متفاوتی از دیگر لوستر های برنزی دارند. لوستر برنزی مدرن از جزییات و تعداد لامپ های کمتری برخوردار اند و طراحی بسیار ساده ولی خلاقانه ای دارند. هم چنین لوستر برنزی مدرن دارای فرم ها و طرح های بسیار متنوعی است. برخی از مدل های لوستر برنزی مدرن شامل  لوستر مدرن صنعتی، لوستر مدرن روستایی، لوستر مدرن معاصر، لوستر مدرن با فرم های اسپوتنیک، کاسه ای، قفسی، کروی و مستطیلی هستند. این تنوع بالا در مدل باعث محبوبیت این لوستر های برنزی در سبک دکوراسیون داخلی مدرن شده است.

خرید لوستر برنزی

از آنجایی که روز به روز به تعداد مدل های لوستر برنزی اضافه می شود باید توجه داشته باشید که هنگام خرید لوستر آنلاین این لوستر ها به معیار هایی که در ادامه گفته می شود توجه کنید تا انتخاب صحیحی برای لوستر برنزی منزلتان داشته باشید.

  •  رنگ متناسب لوستر برنزی که هماهنگی بیشتری با تم رنگی چیدمان دکوراسیونتان دارد، را انتخاب کنید.
  •  هنگام انتخاب لوستر برنزی، ابعاد لوستر را با توجه به متراژ فضا و میزان نیاز به نورپردازی توسط لوستر انتخاب کنید.
  • هنگام خرید لوستر آنلاین برنزی بجز سلیقه شخصیتان به سبک چیدمان دکوراسیون داخلی محل مورد نظر توجه کنید تا لوستر متناسب و هماهنگی را خریداری کنید که هارمونی خوبی در کنار دیگر لوازم ایجاد کند.

معرفی لوستر برنزی طرح فرشته

از جدید ترین و زیبا ترین لوسترهای برنزی، لوستر برنزی طرح فرشته است. این مدل لوستر برنزی اغلب برای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی منازلی که سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک دارند مناسب است. این لوسترهای برنزی هم به صورت آویز دار و هم به صورت بدون آویز در بازار موجود هستند. استفاده از این نوع لوستر به دلیل نورپردازی محسوس، جذابیت و معنویت خاصی به فضای مورد نظر شما می بخشد.

قیمت لوستر برنزی

چون فلز برنز به خودی خود گران قیمت  است پس استفاده از این فلز در ساخت لوستر، قیمت لوستر های برنز و لوستر پذیرایی جدید را بالا می برد و این لوستر ها بیشتر برای خانه های لوکس و اشرافی به کارگرفته می شوند. اما اگر شما قصد خرید لوستر برنز با قیمت مناسب را برای منزلتان دارید بهترین گزینه برای شما لوستر های طرح برنز هستند.

قیمت لوستر برنزی جدید

قیمت لوستر برنزی جدید با توجه به تعداد شاخه ها، متریال به کارگرفته شده در لوستر، ابعاد و طرح های گوناگون لوسترهای برنزی جدید متغیر است. گران ترین نوع لوسترهای برنزی نوع لوسترهای شاخه برنزی هستند. قیمت لوستر برنزی جدید مانند مدل های قدیمی آن به مدل، جنس و کیفیت بدنه و آلیاژ به کار رفته برای آبکاری آن بستگی دارد. علاوه براین، برخی از مدل ها دارای حباب های طرح دار و شاخه های سرامیکی و همچنین رشته های کریستالی هستند که بر همین اساس قیمت آنها متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است، در خرید لوستر برنزی جدید نباید قیمت ارزان ملاک مناسبی برای انتخاب آنها باشد. چون برخی از مدل های ارزان قیمت لوستر برنزی در اصل بدنه برنج دارند و به مرور زمان سیاه خواهند شد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد لوستر برنزی و انواع مدل های آن ارائه شد. این نوع لوستر به خاطر متریال گران قیمت از لوستر لوکس و گران قیمت بازار است و بیشتر با سبک چیدمان کلاسیک و سلطنتی هماهنگی دارد. لوسترهای برنزی تنوع بسیار بالایی دارند و هریک از انواع مدل های آن ها مناسب استفاده در فضایی خاص هستند.

سوالات متداول لوستر برنزی

لوستر برنزی بر اساس متریال، مدل ها و آبکاری دارای تنوع بالایی است و به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه شما را با این دسته بندی ها آشنا می کنیم.

در مدل های جدید لوستر برنزی از طرح های جدید مانند میناکاری و قلم زنی و… روی بدنه لوستر و یا مدل های جدید کریستال و زنجیر برای تنوع بخشی استفاده شده است. امروزه در کنار متریال برنز از کریستال و بلور و یا متریال های دیگر در ساخت لوستر های برنزی جدید برای مجلل و درخشان تر شدن لوستر های برنزی استفاده می شود. 

چون فلز برنز به خودی خود گران قیمت  است پس استفاده از این فلز در ساخت لوستر، قیمت لوستر های برنز را بالا می برد و این لوستر ها بیشتر برای خانه های لوکس و اشرافی به کارگرفته می شوند. اما اگر شما قصد خرید لوستر برنز با قیمت مناسب را برای منزلتان دارید بهترین گزینه برای شما لوستر های طرح برنز هستند.

 
دیدگاهتان را بنویسید