جستجو کردن
Close this search box.

آباژور اتاق خواب

آخرین مقالات

آباژور اتاق خواب

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشید که چرا استفاده از آباژور اتاق خواب مهم است. در پاسخ به این سؤال متداول باید بگوئیم که نگاه مستقیم به نور لامپ همیشه چشم را آزار داده و ناراحت کننده است. به همین خاطر استفاده از انواع آباژور مدرن اتاق خواب بسیار مهم است. به همین دلیل در متن پیش رو سعی داریم تا این انواع مختلف این نوع تجهیزات را مورد بررسی قرار داده و به قیمت‌های معقول آن‌ها نگاهی بیاندازیم.

در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

مزیت استفاده از آباژور اتاق خواب 

استفاده از انواع مختلف آباژور اتاق خواب مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد. برای مثال:

1.سهولت در استفاده

استفاده از آباژورهای رومیزی بسیار راحت است. زیرا با یک سوئیچ به کابل اصلی برق وصل شده اند. اگر یک تخت بزرگ یا حتی دو تخت در اتاق دارید، حضور تنها یک چراغ اصلی روی سقف ممکن است نوردهی کافی را نداشته باشد، بنابراین استفاده از آباژورها در این شرایط واقعا مفید است.

همچنین تین تجهیزات برای افراد مسن بسیار مناسب هستند، زیرا سوئیچ را می‌توان به اندازه کافی نزدیک تخت قرار داد تا دسترسی به آن آسان شود. در صورت لزوم می‌توانید سوئیچ را حتی روی تخت قرار دهید.

2.استفاده از نور محدود

بسته به شکل و طراحی آباژور، نور به قسمت خاصی از اتاق می‌تابد. به عنوان مثال، آباژورهای Cora نور را به سمت پایین و همچنین به سمت سقف متمرکز می‌کند، در حالی که قسمت میانی تختخواب تنها سایه‌ای از نور را در خود دارد.

همچنین مدل آلکانتارا، نور را به طرفین و یا به طرف پایین منعکس می‌کند. این امر چراغ را برای مطالعه ایده آل می‌کند، زیرا اگر آن را نزدیک به لبه تخت قرار دهید، محدوده کتاب را در دستان شما روشن می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند قبل از خواب کمی مطالعه کنند یا برخی از اسناد را بدون مزاحمت برای کسی بررسی کنند، بسیار ایده آل است.

3.یک عنصر تزئینی زیبا است

استفاده از آباژور اتاق خواب در ترکیب با لامپ‌های سقفی، قادر به ایجاد یک محیط عالی در هر اتاق هستید. به خصوص اگر آنها را با مبلمان خود هماهنگ کنید. آیا از اتاق خواب‌هایی با ظاهری کلاسیک و زیبا لذت می‌برید؟ یک چراغ رومیزی مانند مدل کلاسیک در ترکیب با یک چراغ سقفی یا لامپ‌های دیواری از همان مجموعه، راه حل مناسبی است. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید به اتاق خود سبک خاصی بدهید، شاید ترجیح دهید آباژورهای مدرن را که کاملا با نیازهای شما مطابقت دارد، انتخاب کنید.

مجموعه عظیمی از مدل‌ها با سطوح سفارشی با بالاترین کیفیت در ترکیب با عناصر دیگر که دکوراسیون اتاق خواب شما را تکمیل می‌کند، به شما در ایجاد محیطی عالی کمک خواهد کرد. در نتیجه مهم است که آباژوری را انتخاب کنید که مناسب فضای شما باشد.

قیمت آباژور اتاق خواب

اگر قصد دارید آباژور اتاق خواب جدید برای خود تهیه کنید، باید علاوه بر طراحی، مشخصات فنی و میزان کارایی آن، قیمت آباژور ایستاده کریستالی را نیز در نظر داشته باشید. این مهم با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا فروشگاه‌های صاحب سبک در این امر، انجام می‌شود. اما لازم است که بدانید حدود قیمت خرید یک آباژور مدرن رومیزی جدید، از 3 میلیون تا 7 میلیون است. آباژورهای ایستاده نیز در حدود قیمت 2 میلیون تا 6 میلیون فروخته می‌شوند. البته این مهم در ارتباط مستقیم با طراحی و کارایی این نوع وسایل است و می‌توان این لیست قیمت را در بیشترین و کمترین میزان نیز جستجو کرد.  قیمت آباژور اتاق خواب به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد و نمی توان نرخ و بازه مشخص و ثابتی را برای آنها تعیین کرد. مدل، جنس بدنه و کلاهک، برند و اندازه و ابعاد از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت آباژور اتاق خواب ایستاده و رومیزی تاثیرگذار هستند. از دیگر فاکتورهایی که می تواند بر قیمت آباژور اتاق خواب تاثیرگذار باشد، ایستاده یا رومیزی بودن آنها می باشد. دقت داشته باشید که در اغلب مواقع آباژورهای ایستاده با پایه های فلزی قیمت بالاتری نسبت به مدل های رومیزی دارند. علاوه براین، طرح های فانتزی نیز در رنج ارزان تری قیمت گذاری میشوند و در مقایسه با آباژورهای کلاسیک انتخاب آنها به صرفه تر است. مساله بسیار مهم دیگری که در قیمت آباژور اتاق خواب باید به آن توجه داشت، برند تولید کننده این محصولات است. برندهای خارجی به دلیل نوسانات نرخ ارز همیشه قیمت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی دارند. البته مدل های چینی بی کیفیت و ارزان قیمت را می توانید در بازار جستجو کنید که طول عمر کمی داشته و خریدشان به صرفه نیست.

انواع آباژور اتاق خواب

به طور کلی آباژورها به دو دسته اصلی ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند. این دو دسته بنیادین بنا بر طراحی و نوع استفاده کاربر از آنها، در مدل‌های مختلف طراحی شده و به بازار عرضه می‌شوند. برای نمونه می‌توان مدل آباژور اتاق خواب در بازار را با این دسته‌بندی مشاهده کرد.

  • آباژور اتاق خواب عروس

این نوع آباژور معمولا طراحی خاص خود را دارد و با رنگ‌های روشن (غالبا سفید یا صورتی روشن) ساخته می‌شود. ربان‌های چین‌دار و یا ساده (در سبک‌های کلاسیک) اطراف آباژور همیشه طوری ساخته می‌شوند که به زیبایی این وسیله بیافزایند تا در کنار سایر وسایل خانه یک تازه عروس، جلوه زیبایی داشته باشند. البته این نوع آباژور رومیزی در طرح‌های مدرن نیز ساخته می‌شوند که احتیاجی به استفاده از ربان در آنها نیست.  با توجه به تفاوت هایی که در سلیقه افراد در چیدمان خانه عروس وجود دارد، آباژور اتاق خواب ارائه شده برای این محیط ها نیز متنوع هستند. علاوه بر طرح های فانتزی با رنگ های سفید و صورتی و گلدار، نمونه و مدل های مدرن نیز برای این محیط ها ارائه شده است که جذابیت خاصی دارند. در واقع برای خرید آباژور اتاق خواب عروس همیشه نمی توان مدل های صورتی و سفید را پیشنهاد داد، بلکه باید ابتدا به سبک چیدمان اتاق توجه داشت. به عنوان مثال، اگر برای اتاق خواب عروس سبک کلاسیک را انتخاب کرده اید، مدل آباژور نیز بر همین اساس باید باشد. آباژور چوبی اتاق خواب عروس با کلاهک های پارچه ای و طرح دار در رنگ های کرم و نسکافه ای یکی از نمونه های مورد استفاده برای اتاق خواب کلاسیک عروس محسوب میشود. برای سبک های مدرن می توان آباژور اتاق خواب عروس با پایه های فلزی و ساده را در اولویت قرار داد. کافیست رنگ و طرح کلاهک و پایه آباژور را با سبک چیدمان و وسایل موجود در اتاق سازگار کرد تا محیطی منسجم و بسیار زیبا را برای استراحت در اتاق خواب عروس فراهم نمود.

  • آباژور اتاق خواب دخترانه

آباژور اتاق خواب یک دختر، مانند مابقی وسایل اتاق او، از رنگ‌های شاد و سرزنده ساخته می‌شود. رنگ غالب برای ساخت این نوع تجهیزات صورتی و بنفش است اما در استفاده از رنگ‌های دیگر نیز تردیدی وجود ندارد. بسته به سن فردی که در آن اتاق زندگی می‌کند طرح‌های مورد استفاده برای این نوع آباژورها بسیار متفاوت خواهند بود. در انتخاب آباژور اتاق خواب دخترانه علاوه بر رنگ، بهتر است به پایه آن نیز توجه شود. پایه آباژورها از نظر اندازه و ابعاد و همچنین طرح به کار رفته در آنها دارای تنوع بالایی می باشد. متناسب با سن فرد می توان پایه مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال برای دختران در گروه های سنی کودک و خردسال می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که پایه هایی با طرح های انیمیشنی دارند. برای سنین نوجوانی نیز می توانید آباژور اتاق خواب با طرح های فانتزی را در اولویت قرار دهید که به شدت طرفدار دارند. طرح های عروسکی برای گروه های سنی نوجوان و جوان نیز مناسب هستند و کافیست کمی در مدل آنها دقت کنید. یکی دیگر از نکاتی که در خرید آباژور اتاق خواب دخترانه باید مد نظر قرار دهید، طرح روی کلاهک است. کلاهک های این آباژورها تنوع بسیار زیادی داشته و نمونه های دارای گل های برجسته، ساده و رنگی همگی برای دختران در سنین مختلف مناسب هستند. برای جذابیت بیشتر اتاق، بهتر است رنگ کلاهک با روتختی و سایر وسایل موجود در اتاق ست باشد. با توجه به تنوع بسیار زیاد در آباژورهای اتاق خواب دخترانه براحتی می توانید با انواع سبک های چیدمان مدل های متعددی را انتخاب کنید.

  • آباژور دیواری اتاق خواب

این مدل آباژور برای استفاده در هر خانه و اتاقی مناسب است. هنگام خرید آن تنها باید به اتاقی که قرار است در آن نصب شود دقت کنید. اگر این نوع آباژور قرار است در اتاق یک پسربچه نصب شود، باید به طرح‌ها و نوع رنگ‌بندی آن دقت نماییم. همچنین به میزان سنگینی این وسیله برای نصب مناسب روی دیوار توجه داشته باشید.

  • آباژور اتاق خواب کودک

همان‌طور که از نامش پیداست، آباژور اتاق کودک، طراحی خاص و منحصر به فرد خود را دارد. بهتر است که مدل آن را با دیگر وسایل اتاق فرزندتان هماهنگ (یا با اصطلاح سِت) کنید تا موجب ایجاد آشفتگی در چیدمان اتاق نشود. همچنین مطلوب است که هنگام خرید به جنس آن نیز توجه کنید. آباژور شیشه‌ای مناسب اتاق یک بچه بازیگوش نیست و احتمالا شکستن آن زیاد است.

  • آباژور اتاق خواب مردانه

معمول است که در ساخت این مدل از آباژورها، رنگ‌های تیره (مانند مشکی، سورمه‌ای و یا قهوه‌ای) استفاده شود. البته بسیاری از آقایان زیاد به روشنایی اتاق خواب خود فکر نمی‌کنند. زیرا مقدار قابل توجهی از زمان صرف شده در اتاق خواب برای آنها مساوی با زمان خواب است. اما به خاطر داشته باشید که نورپردازی مناسب باعث استراحت بهتر می‌شود، فضایی راحت ایجاد کرده و حتی به ایجاد روحیه شاد در افراد کمک می‌کند.

  • ست لوستر و آباژور اتاق خواب

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تمامی لامپ‌های مورد استفاده در منزل، یک هماهنگی و هارمونی خاص داشته باشند. از این رو خرید ست لوستر و آباژور اتاق خواب گزینه بسیار مهمی برای آنهاست. در صورت انتخاب این گزینه، حتما خرید مقرون به صرفه‌ای داشته و دکوراسیون منزل خود را در بهترین حالت ممکن قرار خواهند داد.

نکات مهم در استفاده از آباژور اتاق خواب

هنگام استفاده از ​آباژور ایستاده مدرن اتاق خواب شیک نکاتی مهمی را باید رعایت کنید. برخی از این موارد به شرح زیر هستند.

  • استفاده از نور طبیعی

این نکته را به یاد اشته باشید که استفاده از نور لامپ، نباید یک عادت همیشگی باشد. در حقیقت، در بسیاری از اتاق خواب‌ها‌، بزرگ‌ترین منبع روشنایی، نور خورشید است که از پنجره‌ها می‌تابد. مناسب است که در طول روز همین نور را برای استفاده در اتاق نگه دارید. البته به هنگام شب، باز هم به برخی از وسایل روشنایی اصلی نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت، اتاق خواب شما در روزهای ابری و در طول شب بسیار تاریک می‌شود. اما چه نوع لامپی بهتر است؟ اندازه اتاق در پاسخ به این سوال یک عامل مهم است. اگر یک اتاق خواب بزرگ با سقف بلند دارید، یک چراغ بزرگ روی سقف ممکن است به زیبایی نور لازم را تأمین کند. از سوی دیگر، لامپ‌های سقفی ممکن است نور زیادی را به یک اتاق کوچک بتابانند. پس خرید آباژور اتاق خواب مناسب با اندازه اتاق، بسیار مهم است. مطلوب است که در اتاق‌های کوچک از آباژورهای دیواری استفاده شود تا فضای کمتری را اشغال کنند.

  • میزان روشنایی آباژور

روشنایی آباژور اتاق خواب بر اساس نیازهای خاص شما طراحی می‌شود. اگر اتاق خواب شما دارای میز کار یا فضای اداری است، نور مستقیم روی میز اغلب گزینه‌ای عالی است. برخی از میزها و تجهیزات اداری نیز دارای چراغ های داخلی هستند. همچنین بسیاری از ما دوست داریم شب‌ها با خواندن یک کتاب در رختخواب آرامش پیدا کنیم. آباژورهای رومیزی کوچک یک گزینه محبوب هستند. اما برخی از اتاق خواب‌های کوچک فضا برای میز ندارند. در این وضعیت استفاده از آباژورهای دیواری و یا چراغ‌های مطالعه که روی سر تخت قرار می‌گیرند، مواردی بسیار عالی برای صرفه‌جویی در فضا هستند.

  • مکان نوردهی

برای اتاق‌های با اندازه متوسط ​​و بزرگ، یکی از منابع اصلی روشنایی اتاق را انتخاب کنید. یکی از اصلی‌ترین منابع اصلی روشنایی، نور اصلی سقف است. اما اگر در وضعیتی هستید که به نور کم احتیاج دارید، روشن کردن آباژور ایستاده می‌تواند گزینه بهتری باشد. به همین خاطر مکان نوردهی در اتاق بسیار مهم است. لامپ‌های سقفی کل اتاق را روشن می‌کنند در صورتی که انواع آباژورها تنها در محدود خود نوردهی دارند. حتی می‌توانید از نورپردازی اتاق با آباژور اتاق خواب، برای برجسته کردن ویژگی‌های اتاق استفاده کنید. برای نمونه آباژورهای دیواری می‌تواند کنار قاب عکس‌ها باشند و یا روی نقاشی‌ها تمرکز کنند. نورپردازی می‌تواند به طور چشمگیری اندازه یک اتاق را تغییر دهد.

نکته پایانی

در نهایت، محل قرارگیری سوئیچ آباژور را نادیده نگیرید. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که در تاریکی به دنبال کلیدی برای روشن کردن فضا باشید. گذشته از کلیدهای مناسب، برخی از سیستم‌های روشنایی از طریق کنترل از راه دور کار می‌کنند. لازم است هنگام خرید، از سالم بودن آن کنترل‌ها نیز اطمینان حاصل کنید. نورپردازی مناسب می‌تواند به اتاق خواب شما ظاهری زیبا، مملو از آرامش و پیچیده بدهد.

سوالات متداول آباژور اتاق خواب

سهولت در استفاده
استفاده از نور محدود
یک عنصر تزئینی زیبا است

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشید که چرا استفاده از آباژور اتاق خواب مهم است. در پاسخ به این سؤال متداول باید بگوئیم که نگاه مستقیم به نور لامپ همیشه چشم را آزار داده و ناراحت کننده است. به همین خاطر استفاده از انواع آباژور اتاق خواب بسیار مهم است.

آباژور اتاق خواب عروس
آباژور اتاق خواب دخترانه
آباژور دیواری اتاق خواب
آباژور اتاق خواب کودک
آباژور اتاق خواب مردانه
ست لوستر و آباژور اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید