جستجو کردن
Close this search box.

لوستر لوکس

آخرین مقالات

لوستر ها همیشه جز اکسسوری های لاکچری، نفیس و پر طرفدار بوده اند. لوستر لوکس عموما به لوستر های مجلل و بسیار شیک گفته می شود. به طور کلی واژه لوکس کلمه ای فرانسوی است که یکای تابندگی محسوب می شود و به هر چیز نفیس و مجلل و گران قیمت نسبت داده می شود؛ به همین دلیل بیشتر افراد هنگام شنیدن کلمه « لوستر لوکس» تصویری از لوستر های سلطنتی با رنگ طلایی و زنجیر ها و کریستال های آویزان در ذهنشان نقش می بندد. آنچه به عنوان لوستر لوکس می شناسیم می تواند انواع مختلف مدل های لوستر را شامل شود. با ما همراه باشید تا انواع لوستر لوکس و ویژگی های آن ها را بیشتر شرح دهیم.

فهرست مطالب

لوستر لوکس مدرن

تا چند سال گذشته عبارت لوستر لوکس فقط برای لوستر های سلطنتی و لوستر های کلاسیک کریستالی کاربرد داشت. لوستر لوکس فقط در فضا هایی مانند لابی هتل ها، تالار های پذیرایی و سالن های پذیرایی مجلل و در بنا های باشکوه مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه مدل های فراوانی از لوستر برنزی لوکس به بازار عرضه شده اند. این مدل های جدید دارای طراح های مدرن و متفاوتی هستند و به راحتی با سبک های جدید دکوراسیون مانند دکوراسیون مدرن هم ست می شوند. این لوستر های لوکس بیشتر در قالب اشکال هندسی  و با لامپ های ال ای دی دیده می شوند.  از جذاب ترین و متنوع ترین انواع لوستر لوکس می توان به مدل های مدرن آنها اشاره کرد که با فلز و چوب ارائه میشوند. مهم ترین ویژگی در این لوسترها درخشنده بودن آنها در کنار طراحی منحصر به فرد و خلاقانه است. استفاده از لامپ های ال ای دی روی بدنه فلزی طلایی در این لوسترها جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کند. انحنا و قوس های هنرمندانه در بدنه لوستر و اشکال هندسی فلزی که در برخی از مدل ها به کار باعث شده اند تا در منازل مدرن و در عین حال لوکس و شیک جایگاه ویژه ای داشته باشند. لوستر لوکس مدرن نسبت به مدل های کلاسیک تنوع بیشتری داشته و از نظر قیمت نیز با بودجه های مختلف حق انتخاب بالایی در خرید آنها خواهید داشت. لوستر لوکس خطی، چند طبقه و مدل های دارای رشته های آویز کریستالی همگی از نمونه های پرطرفدار در میان انواع لوستر لوکس مدرن محسوب میشوند.

لوستر لوکس پذیرایی

در فضا هایی از منزل مانند اتاق نشیمن و پذیرایی که در آن از مهمان ها پذیرایی می شود و بزرگ ترین فضای منزل هستند بهتر است از لوستر های لوکس و مجلل استفاده کنیم تا فضای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی باشکوه تر و بزرگتر  جلوه کند. لوستر آشپزخانه لوکس پذیرایی علاوه بر زیبایی ظاهری باید از قدرت نورپردازی خوبی هم برخوردار باشد تا نور مورد نیاز و کافی را برای جلوه گری بیشتر سایر عناصر دکوراتیو فضا را فراهم کند. بهترین پیشنهاد ما برای یک لوستر لوکس پذیرایی لوستر های لوکس کریستالی هستند که شما با توجه به متراژ فضا می توانید از انواع آن با ابعاد مورد نظر در بخش پذیرایی و اتاق نشیمن خود استفاده کنید و فضای پذیرایی شکیل و با شکوهی را برای خود به ارمغان بیاورید. یکی از بهترین انتخاب ها در میان انواع لوستر لوکس برای سالن های پذیرایی، مدل های آبشاری کریستالی می باشد. لوستر لوکس آبشاری در سالن های پذیرایی که سقف بلندی دارند جلوه بی نظیری داشته و رشته های کریستالی آن درخشش فوق العاده ای را در سقف بوجود می آورند.

از دیگر انواع لوستر لوکس پذیرایی می توان به مدل های سقفی اشاره کرد. لوستر سقفی لوکس در اندازه های مختلفی ارائه شده و بدون شاخه بوده و رشته های کریستالی کوتاه آن از سقف آویز هستند. در اغلب مواقع این لوسترها سطح مقطع کوچکی داشته و به همین دلیل می توان چند مورد از آنها را با حفظ فاصله روی سقف پذیرایی نصب کرد. لوستر لوکس کاردی نیز از مدل های بسیار پرطرفدار در چند سال اخیر می باشد که درخشندگی خاصی دارند. مدل های کاردی اغلب به رنگ های قهوه ای و شامپاینی ارائه شده و به همین دلیل می توان آنها را یکی از بهترین انواع لوستر لوکس پذیرایی کلاسیک در نظر گرفت.

قیمت لوستر لوکس

از آنجایی که زیبا ترین و پر فروش ترین لوستر ها، لوستر های لوکس هستند و افراد زیادی به دکوراسیون و وسایل دکوراتیو لوکس علاقه مند هستند، و چون لوستر های لوکس با بالاترین کیفیت و بهترین متریال ها تولید می شوند و در ساختار آن ها از انواع زنجیر و کریستال های گران قیمت استفاده می شود، لوستر های لوکس نسبت به انواع دیگر لوسترها قیمت بالاتری دارند. البته هزینه تمام شده لوستر به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. نوع متریال لوستر دیواری و وارداتی یا داخلی بودن آن، اندازه لوستر، نوع چراغ های لوستر و تعداد آن ها، از مهم ترین این پارامتر ها هستند.

با توجه به اینکه جنس بدنه و حباب و کریستال ها در تعیین قیمت لوستر لوکس اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل می توان گفت تا حد زیادی گران بودن آنها به دلیل کیفیت متریال است. به عنوان مثال، قیمت لوستر لوکس با کریستال های ترک و اتریشی و آلمان نسبت به کریستال های چینی گران تر بوده و البته ماندگاری و درخشندگی بیشتری نیز دارند. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت لوستر لوکس، اندازه و ابعاد آنها می باشد. این کاملا طبیعی است که هر چه اندازه و ابعاد لوستر بیشتر باشد، به همان نسبت متریال بیشتری در آنها به کار رفته و در نهایت گران تر خواهد بود.

برند تولید کننده لوستر نیز از مواردی می باشد که تاثیر آن بر قیمت لوستر لوکس چشمگیر است. همیشه محصولات ارائه شده توسط برندهای شناخته شده قیمت بالاتری دارند و این مساله در لوسترهای لوکس نیز وجود دارد. برای آشنایی با قیمت لوستر لوکس جدید مدن و کلاسیک می توانید وارد منوی لوستر از بالای این صفحه شوید. لازم به ذکر است که وودووهوم ارائه دهنده مستقیم این محصولات بوده و به همین دلیل محصولات آن با قیمت درب کارخانه به فروش می رسد.

انواع لوستر لوکس

شما باید برای تکمیل دکوراسیون داخلی خانه ای لوکس و لاکچری از لوستر های لوکس در چیدمان دکوراسیونتان استفاده کنید. انتخاب یک لوستر فانتزی لوکس باعث مجلل به نظر رسیدن فضای منزل شما می شود. لوستر های لوکس، لوستر هایی هستند که از جنبه متریال بسیار با کیفیت تر و مرغوب تر از لوستر های دیگر هستند. لوستر های لوکس انواع مختلفی دارند، شما می توانید از بین انواع کلاسیک یا مدرن لوستر لوکس، لوستری که تطابق بیشتری با دکوراسیون منزلتان دارد را خریداری کنید. درست است که یک لوستر لوکس و مناسب این قابلیت را دارد تا جلوه ای‌ چشم نواز به منزل شما ببخشد اما یک انتخاب اشتباه به همان اندازه هماهنگی و زیبایی دیگر چیدمان دکوراسیون داخلیتان را از بین می برد. پس شما باید یکی از انواع لوستر های لوکس که با سبک دکوراسیون و تم رنگی منزلتان مطابقت دارد را انتخاب و خرید لوستر آنلاین هم انجام دهید. در بین لوستر های لوکس موجود در بازار لوستر های تمام کریستال و لوستر های برنزی بیشترین متقاضی را دارند. در دسته بندی انواع لوستر لوکس می توان سبک طراحی آنها را نیز مد نظر قرار داد. چون این تجهیزات روشنایی در مدل و سبک های مختلفی ارائه شده و برای محیط هایی با سبک های چیدمان متعدد می توان آنها را به کار برد. در حالت کلی انواع لوستر لوکس بر اساس سبک طراحی آنها عبارتند از:

  • لوستر های لوکس کریستالی

لوستر های لوکس کریستالی، عمدتا لوستر هایی هستند که از ترکیب فلز و کریستال ساخته شده اند. برخی دیگر از مدل های لوستر مدرن کریستالی از کریستال خالص ساخته شده اند. لوستر های کریستالی بسیار لوکس و درخشان هستند و نور پردازی بسیار شکیلی دارند. لوستر های لوکس کریستالی برای هر سبک چیدمان دکوراسیون داخلی و تم رنگی و تمامی فضا ها قابل استفاده هستند. این لوسترهای کریستالی دارای تنوع بالایی در طرح و مدل هستند و به رنگ های سفید، طلایی و زرد دیده می شوند. این لوستر برنزی جز  لوستر هایی هستند که قدرت نورپردازی بسیار بالایی دارند و نور را چند برابر می کنند تا هماهنگی و هارمونی زیبایی در کنار دیگر وسایل منزلتان خلق شود. لوستر های لوکس کریستالی دارای انواع مختلفی مانند صفحه ای ساده، صفحه ای کنترلی، صفحه ای بلوتوثی، چند طبقه، شاخه ای،  شامپاین  و ریسه ای هستند. لوستر های کریستالی از پر فروش ترین و بهترین گزینه های لوستر کریستالی لوکس برای سبک چیدمان کلاسیک هستند. اما برای تنوع بخشی و ایجاد گرما و حس در دکوراسیون های مدرن هم مورد استقبال قرار گرفته اند.

  • لوستر های لوکس دارای شاخه بلور

لوستر های لوکس شاخه بلوری اکثرا برای استفاده در فضا هایی با متراژ بالا به کار می روند و اصولا برای فضا هایی مانند اتاق خواب و یا فضای نشیمن و پذیرایی های کوچیک کاربردی ندارند. هم چنین این لوستر ها اغلب برای سبک های دکوراسیون داخلی کلاسیک، سنتی و سلطنتی به کار می روند اما از این لوستر ها برای مجلل تر شدن و گرما بخشیدن به فضا هایی که سبک مدرن دارند هم استفاده می کنند. لوستر لوکس شاخه بلوری دارای جلوه و درخششی هستند که لوستر را گران بها نشان می دهند. این سبک لوستر ها در ابعاد و شاخه های متفاوتی عرضه می شوند و شما می توانید با توجه نوع فضایی که برای لوستر دیواری در نظر گرفته اید لوستر شاخه بلوری مناسب انتخاب کنید.

  • لوستر های لوکس با متریال برنز

چون متریال برنز به خودی خود جزو متریال های گران قیمت محسوب می‌شود، به کار گیری متریال برنز در کنار متریال های دیگری مانند بلور و کریستال در لوستر های لوکس باعث با ارزش تر و مجلل شدن بیشتر این  لوستر ها می شود. لوستر لوکس برنزی از پر طرفدار ترین و پر فروش ترین انوع لوستر های لوکس در بین مردم هستند. لوستر های برنزی عموما برای فضا هایی مانند نشیمن و سالن پذیرایی و فضا هایی که دکوراسیون داخلی به سبک سنتی و کلاسیک دارند به کار گرفته می شوند و جلوه ای منحصر به فرد و با شکوه دارند.

  • لوستر لوکس کلاسیک

استفاده از فلزات طلایی و نقره ای، حباب و لایه های شیشه ای و کریستال های متعدد از مهم ترین ویژگی های لوستر لوکس کلاسیک می باشد. در این سبک ها تجملات اهمیت بالایی داشته و در عین حال اصالت نیز باید حفظ شود. از نمونه های بسیار پرطرفدار در میان انواع لوستر لوکس کلاسیک می توان به لوستر شاخه ای اشاره کرد. این مدل لوستر از چندین شاخه فلزی تشکیل شده و حباب ها رو به بالا یا پایین در این شاخه ها نصب می گردد. در مدل های بسیار لوکس آن رشته های کریستالی بین شاخه های قرار گرفته و در برخی مدل ها از قسمت حباب آویز هستند. بر اساس بزرگی سقف و ارتفاع آن می توان انواع لوستر لوکس با شاخه های زیاد یا کم را انتخاب کنید. تنوع در تعداد شاخه های این لوسترها زیاد بوده و محدودیت در انتخاب آنها نخواهید داشت.

  • لوستر لوکس چوبی

اگر به دنبال انتخابی متفاوت و منحصر به فرد برای زیباتر شدن دفتر کار یا منزل هستید، لوستر لوکس چوبی را از دست ندهید. این لوسترها که از چوب های طبیعی و مصنوعی تولید میشوند، با لامپ و کریستال های درخشان به انتخابی فوق العاده برای محیط های کلاسیک تبدیل شده اند. البته برای فضاهای مدرن و مینیمال نیز می توان لوستر کلاسیک جدید چوبی را جستجو و خریداری کنید. برخی از نمونه های خلاقانه این لوسترها از چوب ها ناصاف طبیعی ساخته میشوند و با حباب و لاله و لامپ های زیبا تزئین می گردند. البته در نمونه های مدرن لوستر لوکس چوبی می توان نقش مهم لامپ های ال ای دی را در کنار چوب احساس کرد. به طوریکه روی بدنه حلقه های چوبی نوارهای ال ای دی قرار گرفته و به صورت چند طبقه در طرح های مختلف روی سقف نصب میشوند.

  • لوستر لوکس فلزی

جنس لوستر نه تنها در دوام و مانگاری آن اثرگذار است، بلکه جلوه آنها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. یکی از انواع لوستر لوکس جدید، مدل های فلزی هستند که از برنج و استیل و برنز تولید میشوند. این لوسترها در رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی و سایر رنگ ها ارائه شده و به همین دلیل در محیط های مدرن و کلاسیک جایگاه ویژه ای دارند. با توجه به وزن سنگین فلزات، لوستر لوکس فلزی که در اغلب مواقع با تعداد زیاد شاخه و لامپ و حباب ارائه میشود برای نصب به سقف های مقاوم نیاز دارند. نصب این لوسترها روی سقف های کاذب با استحکام کم چالش های زیادی را به همراه داشته و حتی باعث سقوط لوستر میشود.

لوستر لوکس جدید

تنوع زیادی از طرح ها و مدل های جدید لوستر لوکس به بازار عرضه شده اند که گزینه های پیش روی شما را برای انتخاب یک لوستر لوکس کلاسیک، مدرن یا تلفیقی افزایش می دهند. بعضی از مدل های ویژه لوستر لوکس که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده اند شامل لوستر آشپزخانه لوکس چند تیکه، لوستر ال ای دی لوکس کلاسیک چند طبقه، لوستر لوکس قفسی مدرن، لوستر لوکس مکعبی، لوسترهای لوکس سقفی کریستال، لوستر کریستالی لوکس تمام کریستال آویز و… هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هم راستایی متریال و مدل لوستر مدرن با سبک چیدمان و مدل دیگر لوازم خانگی شما ارتباط تنگا تنگی با جلوه بهتر لوستر فانتزی مورد نظر شما دارد.  

لوستر لوکس سقفی

لوستر های لوکس سقفی بیشتر از لوستر پذیرایی جدید دیواری کاربرد و طرفدار دارند زیرا لوستر های سقفی یا در مرکز سقف و یا به صورت قرینه در سقف قرار می گیرند و نور مورد نیاز برای فضا را تامین می کنند. علاوه بر این لوستر های سقفی چون به سقف می چسبند برای محیط هایی که سقف کوتاهی دارند بسیار مناسب هستند. تنوع بالای لوستر های سقفی از نظر طراحی و متریال آن ها را به یکی از محبوب ترین گزینه های لوستر لوکس بدل کرده است.

 لوستر لوکس دیواری

اگر شما در نظر دارید که توجه افراد به سمت دیوار و وسایل دکوراتیو دیواری نصب شده جلب شود و حتی نورپردازی مناسب برای دیوار ها برایتان اهمیت دارد، می توانید از انواع لوستر های لوکس دیواری استفاده کنید و فضایی پر نور و متفاوت خلق کنید. امروزه لوستر های دیواری  با تنوع بالا در طرح، رنگ و ابعاد مختلف وجود دارند تا خواسته شما را برآورده کنند. قیمت لوستر های دیوار برای فضا هایی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو و دفتر کار گزینه های مناسبی هستند.

سخن پایانی

در این گفتار انواع لوستر های لوکس و ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دادیم. شما برای خرید لوستر آنلاین یک لوستر لوکس باید علاوه بر سلیقه شخصی به فاکتورهایی مانند متراژ فضا و تناسب لوستر با سبک چیدمان منزل توجه کنید. لوستر های لوکس مدرن و کلاسیک از تنوع بسیار بالایی در رنگ و مدل برخورد هستند و جز محبوب ترین انواع لوستر به شمار می روند، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که این لوستر پذیرایی جدید قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع لوستر برنزی دارند، البته لوسترهای لوکس مدرن به دلیل سادگی در طراحی، قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به لوسترهای لوکس سلطنتی دارند. شما می توانید با توجه به بودجه مورد نظر از میان انواع مدرن و کلاسیک لوستر لوکس، لوستر دیواری ایده آل خود را انتخاب و خریداری نمایید.

سوالات متداول لوستر لوکس

​تا چند سال گذشته عبارت لوستر لوکس فقط برای لوستر های سلطنتی و لوستر های کلاسیک کریستالی کاربرد داشت. لوستر لوکس فقط در فضا هایی مانند لابی هتل ها، تالار های پذیرایی و سالن های پذیرایی مجلل و در بنا های باشکوه مورد استفاده قرار می گرفتند.

​از آنجایی که زیبا ترین و پر فروش ترین لوستر ها، لوستر های لوکس هستند و افراد زیادی به دکوراسیون و وسایل دکوراتیو لوکس علاقه مند هستند، و چون لوستر های لوکس با بالاترین کیفیت و بهترین متریال ها تولید می شوند و در ساختار آن ها از انواع زنجیر و کریستال های گران قیمت استفاد می شود، لوستر های لوکس نسبت به انواع دیگر لوستر قیمت بالاتری دارند. البته هزینه تمام شده لوستر به پارامتر های مختلفی بستگی دارد.

  1. لوستر های لوکس کریستالی 
  2. لوستر های لوکس دارای شاخه بلور 
  3. لوستر های لوکس با متریال برنز
دیدگاهتان را بنویسید