جستجو کردن
Close this search box.

آباژور مدرن

آخرین مقالات
آباژور مدرن - voodoohome.com

در میان دنیای لوستر ها ؛ آباژور ها از لوستر های مدرن و شیکی به شمار میروند و مشقت جا به جایی ندارد . طبیعتا به دلیل نقشی که آباژور ها در دکوراسیون داخلی اتاق ها و پذیرایی دارا هستند ، باید در هنگام خرید حساسیت و دقت بیشتری به خرج بدهیم. آباژور های مدرن در میان وسایل تزئینی خانه ، نقش بسزایی در دکوراسیون و چیدمان پذیرایی و البته اتاق ها دارد و با زیبایی خود میتواند به شدت آن را تحت تاثیر قرار دهد. در طراحی کردن یک آباژور مدرن باید به موارد بسیاری همچون کاربردی بودنش ، خلاقانه بودنش و البته جالبه بودنش توجه ویژه ای داشت . کافیست در زمان خرید در ذهن خود آباژور را در دکورسیوان منزل خود بررسی و ارزیابی نمایید و بعد اقدام به خرید نمایید . جالب است بدانید آباژور های مدرن از جمله آباژور هایی بشمار میروند که وقتی دی مکان مناسب به خود قرار گیرند همه چیز به خودی خود جور میشود.

در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

فهرست مطالب

انواع آباژور مدرن

آباژور های مدرن بر اساس طراحی های در نظر گرفته شده در چند جنس و مدل مختلف تولید میگردد ، که بنا بر سلایق و دکوراسیون خانه ها دارای میزان محبوبیت متفاوتی میباشد. یکی از مهم ترین دلایل تنوع بسیار زیاد در انواع آباژور مدرن، اهمیت بالای خلاقیت و ایده پردازی در آن است. برخلاف آباژور کلاسیک که شکل و ساختار آنها تقریبا همیشه یکسان و بدون تغییر است، در مدل های مدرن تنوع آنها ممکن است شما را دچار تردید کند. انواع آباژور عبارت اند از:

  • آباژور ایستاده
  • آباژور فلزی
  • آباژور چوبی
  • آباژور رومیزی

البته هر کدام از این نوع از آباژور های مدرن در طرح ها و شکل های گوناگون و جذاب بسیاری به تولید می رسند .گاهی طراحان و تولید کندگان این نوع آباژور ها به قدری ما را با حجمی از تنوع و زیبایی روبرو میکنند که ؛ در انتخاب دچار سردرگمی میشویم .

آباژور مدرن - voodoohome.com

انواع آباژور مدرن از نظر جنس

آباژور مدرن - voodoohome.com

بدنه و کلاهک و سایر اجزای به کار رفته در آباژورها از متریال های مختلفی ساخته میشود و بر همین اساس نیز قیمت های متفاوتی دارند. از بهترین جنس های این آباژورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آباژور مدرن فلزی

فلزات کاربرد بسیار زیادی در ساخت اکسسوری ها و وسایل تزئینی منزل دارند و همیشه در تولید آباژور مدرن و سایر سبک ها با استقبال بالایی مواجه هستند. لوکس و شیک بودن و جلوه زیبا و ماندگاری بالا از مهم ترین ویژگی های این مدل از آباژورها به شمار می رود. فلزات به کار رفته در این آباژورها در برابر ضربه، نور و نم و رطوبت باید مقاومت بالایی داشته باشند، در غیر این صورت ماندگاری آنها کاهش پیدا خواهد کرد. از بهترین انواع آباژور فلزی می توان به مدل های قوس دار اشاره کرد.

بدنه این آباژورها تماما فلزی بوده و برخی از مدل ها بدون کلاهک بوده و تنها با لامپ های ال ای دی جاساز شده در بدنه ارائه میشوند. البته آباژورهای مدرن فلزی رومیزی با کلاهک های پارچه ای نیز کاربرد زیادی دارند. پایه های این آباژورها بسیار متنوع بوده و در اندازه های مختلف می توان آنها را انتخاب و خریداری کرد.  شما قبل از اینکه بخواهید هر آباژوری را خریداری نمایید باید چند آیتم را مدنظرتان قرار دهید :

  • هدف از خرید
  • فضای قرارگیری
  • سبک و ابعاد
  • نور و استاندار
  • رنگ و جنس

در گزینه آخر یعنی رنگ و نوع جنس میتوانیم به آباژور های مدرن فلزی اشاره کنیم . با توجه به سمت و سویی که دکوراسیون ایرانی در پیش گرفته است ؛ آباژورهای فلزی و البته استیل طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است . اغلب مدل های آباژور های مدرن فلزی ، ساده و مینیمال میباشند . که در دکوراسیون های مدرن کاربرد ویژه ای دارند . البته لازم به ذکر است که میتوان با تغییر در طرح و رنگ آباژور ها فلزی آن ها را با دکوراسیون های کلاسیک هم سازگار کرد. این آباژور های فلزی که هم در مدل ایستاده و هم رومیزی طراحی  می گردند میتوانند به عنوان یک نورپرداز فرعی فضای متفاوتی از نو پردازی را برای شما در محیط ایجاد کند . البته نباید از این مورد غافل شویم که آباژور های فلزی علاوه بر زیبایی دارای استحکام قابل توجهی میباشند .

  • آباژور مدرن چوبی

شما هر قدر هم که دارای دکوراسیون زیبا و شکیل و به روزی باشید ولی دارای نور کافی برای جلوه نمایی آن ها نباشید نمی توانید از محیط پیرامونتان لذت کافی ببرید . استفاده از آباژور ایستاده علاوه بر این که به نور محیط شما کمک شایانی میکند ؛ موجب جلوه بی نظیر آن نیز میگردد. در حال حاضر آباژور های مدرن حرف بسیاری برای گفتن دارند و این موضوع از بروز بودن و زیبایی فوق العاده  آن نشات میگیرد . آباژور های مدرن در چند نوع مختلف که در متن به آن اشاره کردیم به تولید می رسند که هر کدام از این نوع نیز دارای مدل های متعددی هستند . ما بر اساس علاقه و سلیقه شخصیمان و نیز متناسب به دکوراسیون منزل یا محیط کارمان اقدام به انتخاب و خرید آباژور کنار سالنی مورد نظرمان میکنیم . با پیشرفت فضای مجازی ما علاوه بر اینکه میتوانیم حضورا به فروشگاه های مرتبط مراجعه نماییم میتوانیم با ورود به سایت ها معتبر نیز انواع متعدد آباژور ها مشاهده ، انتخاب و خریداری نماییم . لازم بذکر است که در بین آباژور ها ؛ آباژور مدرن خریداران بسیاری را به خود اختصاص داده است که این موضوع از محبوبیت و بروز بودن این نوع آباژورها حکایت میکند .

آباژور مدرن - voodoohome.com
  • آباژور مدرن برنزی

یکی از لوکس ترین انواع آباژور مدرن فلزی، مدل های برنزی می باشند که از نظر قیمت نیز نسبتا گران هستند. پایه های برنزی این آباژورها بسیار ساده طراحی شده و می توان گفت سادگی و زیبایی و شیک بودن را در کنار هم دارند. برنز به کار رفته در این آباژورها مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه و نم و رطوبت محیط دارد. به همین دلیل از آنها می توان به عنوان آباژور کنار سالنی و همچنین در اتاق خواب استفاده کرد. آباژورهای مدرن برنزی در مدل های رومیزی، ایستاده و دیواری ارائه شده و برخی از آنها تک شاخه و در بعضی مدل ها چند شاخه ای هستند.

آباژور مدرن و زیبا

به طور معمول افراد برای نور پردازی و روشنایی محل زندگی و محل کار خود از منابع متعددی استفاده میکنند زیرا ؛ یکی از عوامل روح بخش به محیط نور مناسب و زیاد میباشد . البته که زیبایی این منابع نیز به خودی خود ؛ جذابیت و دلنشینی بودن دکوراسیون را چند برابر مینماید .اغلب آباژور ها به عنوان نور پرداز های فرعی از سایر منابع پیشی میگیرند . در گذشته شاید طراحی آباژور ها در غالب استفاده در کنار سرویس خواب و یا مبلمان ها انجام میشد ؛ ولی امروزه با طراحی آباژورهای مدرن و زیبا در طرح های متعدد استفاده از آباژور رومیزی محدودیت خود را زیر پا گذاشته است و توانسته است در هر گوشه ای از خانه یا محل کار شما زیبایی خاصی را بیافریند . آباژورهای مدرن به تنهایی زیبایی بسیاری را در خود جای داده اند که یکی از دلایل مهم  محبوبیت در آن ها میباشد . به همین دلیل است که واژه زیبایی همیشه در کنار آباژور های مدرن می آید .

آباژور مدرن اتاق خواب

آباژور مدرن - voodoohome.com

یکی از مهم ترین بخش ها در هر منزل اتاق خواب می باشد که تاثیر زیادی بر میزان آرامش افراد در حین استراحت دارد. به همین دلیل لازم است تمام وسایل موجود در آن و نحوه چیدمان آنها بر اساس استانداردها انجام شود. آباژور مدرن اتاق خواب یکی از انتخاب های بسیار عالی برای تنظیم نور محیط و ایجاد جلوه بهتر محسوب میشود. این آباژورها در انواع مختلف رومیزی و ایستاده ارائه شده و تنوع در طرح و جنس و مدل آنها بسیار زیاد است.

در انتخاب آباژور اتاق خواب به دلیل تنوع زیاد و همچنین تاثیر میزان و نوع نور آنها بر کیفیت استراحت افراد لازم است چند فاکتور را مد نظر قرار دهید:

  • با توجه به اینکه آباژور اتاق خواب بیشتر در ایجاد نور ملایم برای مطالعه قبل خواب کاربرد دارد، به همین دلیل بهتر است بیشتر مدل های رومیزی و دیواری کنار تخت را انتخاب کنید.
  • استفاده از آباژورهای مدرن با نور بسیار زیاد برای اتاق خواب تاثیر منفی بر کیفیت خواب خواهد داشت. سعی کنید تا حد امکان آباژورهایی را انتخاب نمایید که نور ملایم و آرامش بخشی داشته باشند.

آباژور مدرن اتاق خواب باید با سایر وسایل موجود در محیط از نظر شکل و سبک و رنگ تناسب داشته باشد.

قیمت آباژور مدرن

قیمت این نوع از آباژورها همانند مدل ها و طرح های گوناگونشان دارای تنوع میباشند . برای اینکه قیمت آباژور رومیزی انتخابی خود را بدست آوریم باید ؛ به فروشگاه های لوازم روشنایی لوکس و البته سایت های اینترنتی معتبر مراجعه کنیم ؛  انواع مختلف آباژور های مدرن بر اساس متریال بکار رفته در روند تولیدشان قیمت گذاری می شوند البته نباید از این نکته غافل شویم که خارجی یا ایرانی بودن آباژور میتواند تاثیر ویژه ای در قیمت آباژور ایستاده کریستالی​ داشته باشد . مطمئنا که باید درهنگام خرید آباژور نسبت به توان مالیمان عمل کنیم و نباید اگر فعلا شرایط لازم خرید را نداریم دکورسیوان خانه و زیبایی آباژور رومیزی شیک را قربانی پرداخت مبلغ اندک نماییم . در چند سال اخیر از انواع مختلف آباژور های مدرن استقبال ویژه ای شده که موجب سرعت در روند طراحی و تولیدش گردیده است .

سوالات متداول آباژور مدرن

قیمت این نوع از آباژورها همانند مدل ها و طرح های گوناگونشان دارای تنوع میباشند . برای اینکه قیمت آباژورهای انتخابی خود را بدست آوریم باید ؛ به فروشگاه های لوازم روشنایی لوکس و البته سایت های اینترنتی معتبر مراجعه کنیم ؛  انواع مختلف آباژور های مدرن بر اساس متریال بکار رفته در روند تولیدشان قیمت گذاری می شوند البته نباید از این نکته غافل شویم که خارجی یا ایرانی بودن آباژور میتواند تاثیر ویژه ای در قیمت گذاری داشته باشد .

به طور کل آباژور ها به دودسته رومیزی و ایستاده تقسیم می گردند که مدل رومیزی آن در هر جایی از خانه نسبت به چیدمان و دکوراسیون شما قابل استفاده می باشد . اما سایز کوچک آن به دلیل ایجاد نور کم در شب، معمولا در اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد . البته در طراحی  سایز کوچک این نوع آباژور ها تلاش بر آن است تا نور یه میزان بیشتری فیلتر گردد تا برای خواب شما مزاحمتی ایجاد نکند . البته لازم به ذکر است که در مکان هایی با متراژ بالا از تلفیق آباژور ایستاده و رومیزی در دکوراسیون استفاده می شود .

آباژور مدرن ایستاده
آباژور مدرن فلزی
آباژور مدرن چوبی
آباژور مدرن رومیزی

دیدگاهتان را بنویسید