جستجو کردن
Close this search box.

همه چیز درباره ی لوستر

آخرین مقالات
بدون شک، لوسترهای مدرن از محبوب‌ترین انواع نورپردازی هستند. به این دلیل که به لطف طراحی ظریف و در عین حال هوشمندانه، دارای شخصیت و پتانسیل زیبایی شناسی و همچنین عملکرد قابل توجهی هستند. در واقع، لوستر فانتزی ها علاوه بر تزیین و غنی سازی فضای مبلمان، روشنایی کل محیط را فراهم می‌کنند. به لطف این ویژگی‌ها است که امروزه خرید این نوع از تجهیزات برای نورپردازی و تأمین نور و دکوراسیون در اتاق خواب، فضای نشیمن، ورودی یا دیگر مکان‌های منزل و اداره شما، مناسب هستند. در متن پیش رو سعی می‌کنیم انواع مهم این وسایل را که در منزل کاربرد دارند مورد توجه قرار دهیم و نکات مهمی را برای خرید لوستر به شما یادآوری کنیم.​ در ادامه مطلب خواهیم خواند:

خرید لوستر

برای خرید موفق لوستر، بهتر است ابتدا تعیین کنید که مایل به پرداخت چه میزان هزینه هستید. لوسترها در اشکال و اندازه‌های مختلف متفاوت هستند و همان‌طور که می‌توانید انتظار داشته باشید، قیمت‌ها نیز متفاوت است.

اگر بودجه کمی برای خود تعیین کرده‌اید، بهتر است تمام گزینه‌هایی را که در محدوده قیمت تعیین شده شما نیستند، فیلتر کنید. در واقع، با گنجاندن یک ویژگی فیلتر شده برای کمک به جستجو در مجموعه لوستر، کار را برای خود را آسان کنید. شایان ذکر است که انتخاب گزینه ارزان‌تر همیشه به این معنا نیست که لوستر فانتزی شما کوچک‌تر یا شیک‌تر خواهد بود. گاهی هم ارزانی به منای کیفیت بد و عمر کوتاه یک وسیله است.

از طرف دیگر، اگر فراتر از آن رفته‌اید و بودجه بیشتری برای خود تعیین کرده‌اید، مجموعه بزرگ‌تری برای انتخاب دارید. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که هر چه بودجه شما بیشتر باشد، انعطاف پذیری بیشتری در انتخاب لوستر برنزی خواهید داشت.

لوستر اتاق کودک

برای انتخاب لوستر اتاق کودک، باید توجه ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که اولین اصل در اتاق کودکان تأمین نور طبیعی است. بهتر است قبل از اضافه کردن هر گونه لوستر، به محل تابش نور طبیعی در اتاق خواب کودک خود در طول روز توجه کنید. آویزان شدن یک لوستر زیبا در جلوی پنجره هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا آنها در بیشتر مواقع یکدیگر را خنثی می‌کنند. اجازه دهید پنجره‌هایتان نور روز را وارد کند و آویز یا لوسترتان را در قسمت تاریک‌تری از اتاق خواب قرار دهید. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، ارتفاع لوستر و دور از دسترس بودن آن است. معمولا اتاق کودکان فضای کوچکی دارد. توجه داشته باشید که فرزند شما، می‌تواند از وسایلی مانند صندلی استفاده کند و دست خودش را به سقف برساند. بچه‌ها این بازی را دوست دارند چون احساس بزرگی به آنها می‌دهد. پس مهم است که ارتفاع این نوع وسایل را طوری تنظیم کنید که عملا برای کودک غیر قابل دسترسی باشد.

اگر سقف اتاق کوتاه است، مکان قرارگیری لوستر را به گونه‌ای تنظیم کنید که روی قسمتی از اتاق که ترافیک کمتری با وسایل کودک دارد، آویزان شود. بالای تخت ممکن است گزینه خوبی باشد و بسیار رایج است. می‌توانید یک لوستر را بر روی سایر مبلمان در اتاق خواب، شاید یک میز، یا یک صندلی مطالعه آویزان کنید. اما در نظر داشته باشید که فرزند شما نباید به آن دسترسی داشته باشد. البته می‌توان این دغدغه را با آموزش صحیح به کودکان از بین برد. در کنار این دو فاکتور، مسئله طراحی و رنگ‌بندی لوستر اتاق کودک نیز بسیار مهم است. ما می‌توانیم از لوسترهایی با رنگ‌بندی شاد استفاده کنیم. به لطف این رنگ‌ها، فضا را با تمام سایه‌های رنگین کمان روشن کنید. این نوع لوستر منحصربه‌فرد می‌تواند با داشتن کریستال‌های رنگارنگ، تجربه‌ای درخشان و باشکوه را ارائه می‌کند. برخی دیگر از انواع لوستر اتاق کودک، با گل‌های فراوان تزیین شده‌اند. لوستر طرح‌دار گل بسیار جذاب است و همه کسانی را که به خانه شما می‌آیند، شگفت‌زده می‌کند. توجه داشته باشید که حتما جنسیت کودک شما نیز در این انتخاب بی‌اهمیت نیست. 

لوستر برنجی

لوسترها با انواع متریال ساخته می‌شوند و هیچ محدودیتی در این امر وجود ندارد. یکی از محبوب‌ترین این متریال‌ها، جنس برنجی است. برنج فلزی است که در محبوب‌ترین اصول زیبایی شناسی طراحی خانه‌های امروزی، از جمله مدرنیسم به صورت ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع متریال می‌تواند تقریبا هر گونه طراحی داخلی را تکمیل کند.

مهم است که انتخاب وسایلی با این نوع متریال را با توجه به هماهنگی آن با دیگر اشیاء در نظر بگیرید. این میان یک مسئله مهم را از یاد نبرید. اینکه محصولی که خریداری می‌کنید واقعا از جنس برنج باشد. برای تعیین اینکه آیا یک لوستر دیواری برنجی اصلی دارید یا خیر، باید آن را با آهنربا بررسی کنید. برنج اصلی به آهنربا نمی‌چسبد، اما فولاد به آهنربا می‌چسبد.

همچنین در زمان خرید لوستر لوکس برنجی باید با اندازه این وسیله توجه خاصی داشته باشید. باور ما این است که این نوع لوسترها سبکی کلاسیک را به خانه اضافه می‌کنند اما این طور نیست. طراحی‌های مدرن لوسترهای برنجی، می‌تواند نمای متفاوتی را به منزل شما بدهد. تنها کافی است که با انتخاب اندازه و شکل درست و هماهنگ با دکوراسیون خود، بیشترین استفاده را از این نوع محصولات ببرید.

انتخاب اندازه و شکل لوستر یک مرحله اساسی در فرایند انتخاب است. دلیل آن این است که احساس ارتباط بین لوستر فانتزی و بقیه وسایل، در محیط قابل درک است؛ بنابراین، شما باید شکل و اندازه لوسترهایی را که در نهایت فضای داخلی شما را روشن می‌کند، به دقت ارزیابی کنید. ممکن است بخواهید اشکالی مانند:

  • مستطیل یا مربع
  • کروی، بیضی یا خسوف شکل
  • مثلثی، لوزی یا ذوزنقه‌ای و …

این امر هر لامپ را قادر می‌سازد تا با ترکیب زیبایی شناختی تعامل داشته باشد و با طراحی مبلمان (میز، تخت، صندلی، و غیره) ارتباط درستی برقرار کند.

لوستر اتاق خواب

اینکه چه نوع لوستری برای اتاق خواب شما مناسب است، بستگی به اندازه اتاق و ارتفاع سقف شما دارد. لوسترها معمولا در اتاق‌هایی با ارتفاع سقف بیش از 3 متر، بهترین کارایی را دارند. فراموش نکنید که لوستر باید مکمل اثاثیه‌ای باشد که در زیر آن قرار داده شده است، نه اینکه بر آنها غلبه کند. با این حال، مهم‌ترین اشتباه در نصب لوستر اتاق خواب، انتخاب وسایلی است که برای اتاق خیلی کوچک است. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی‌افتد، طراحان داخلی با تجربه اغلب لوستری را انتخاب می‌کنند که در فضای کلی اتاق تعادل ایجاد می‌کند.

 هنگامی که سایز مناسب لوستر برنزی را برای اتاق خود تعیین کردید، بر اساس رنگ یا متریال غالب اتاق، جنس لوستر ال ای دی  را نیز انتخاب کنید. از خود بپرسید که چه نوع دکوراسیونی را می‌خواهید به نمایش بگذارید. برای داشتن ظاهری سنتی‌تر، لوستری با تزئینات یا جزئیات تزئینی بیشتر انتخاب کنید. اگر ظاهر اتاق شما مدرن‌تر است، وسایلی با خطوط ساده و جزئیات کمتر می‌تواند اثری خیره‌کننده باشد.

 بد نیست اگر لوستر آشپزخانه را روی تخت خود آویزان کنید تا یک نقطه کانونی ایجاد کنید. اما مطمئن شوید که وقتی از تخت استفاده می‌کنید، با آن برخورد نخواهید داشت. برای مطالعه نور، چراغ خواب‌های هماهنگ با لوستر لوکس انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از لوسترهای دیواری کوچ برای نصب در دو طرف تخت، بهره ببرید.

لوستر سقفی

یکی از جذاب ترین مدل هایی که می توان برای سالن های پذیرایی بزرگ و کوچک به کار برد، لوسترهای سقفی می باشد. با توجه به اینکه در این مدل رشته های کریستالی بلند آویز نمی باشد، به همین دلیل گزینه ای مناسب برای پذیرایی با دیوارهای کوتاه و سقف کوچک محسوب میشود. البته مدل های بزرگ آن نیز در بازار موجود بوده و برای محیط هایی با متراژ زیاد استفاده میشوند. اگر به دنبال مدل های مدرن در میان انواع لوستر پذیرایی هستید، لازم است بدانید که مدل های سقفی از این نظر تنوع بالایی دارند. برخی از آنها طرح های مدرن و فانتزی داشته و خلاقیت های منحصر به فردی در طراحی آنها به کار رفته است. به همین دلیل برای محیط هایی با سبک های چیدمان مدرن و مینیمال به خوبی تناسب دارند.

نصب لوستر

گفته شد که نصب لوستر یک راه عالی برای افزایش ظاهر و روشنایی اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن یا حتی یک ورودی است. علاوه بر بهبود نور، لوسترها همچنین می‌توانند سبک معماری منحصربه‌فرد و زیبایی شناسی را به خانه شما اضافه کنند. بسیاری از صاحبان خانه بر این باورند که لوسترها دارای تنظیمات الکتریکی پیچیده‌ای هستند و فکر نصب آنها می‌تواند کمی ترسناک باشد. نصب لوستر می‌تواند توسط یک برق‌کار انجام شود، یا اگر می‌توانید از ابزارهای اولیه استفاده کنید و در کار با برق احساس راحتی دارید، این کار می‌تواند یک فعالیت شخصی و آسان باشد. توجه داشته باشید که نوع لوستر، نحوه نصب آن را به ما نشان می‌دهد. اگر خانه شما یک لوستر قدیمی دارد، کار به سادگی برداشتن لوستر قدیمی و وصل کردن لوستر جدید به سیستم سیم‌کشی موجود است. این میان یکی از عناصر کلیدی که باید در نظر بگیرید ارتفاع لوستر ال ای دی است. اگرچه ممکن است سقف بسیار بلندی داشته باشید، اما باید لوستر را تا ارتفاعی جا انداخت که امکان دیده شدن و ارائه نور مناسب را فراهم کند. برنامه‌ریزی دقیق نه تنها برای تعیین ارتفاع، بلکه برای تهیه طرح نصب نیز مورد نیاز است. این یکی از مواردی است که ممکن است در آن استخدام یک متخصص منطقی باشد.

سوالات متداول لوستر

اگر سقف اتاق کوتاه است، مکان قرارگیری لوستر را به گونه‌ای تنظیم کنید که روی قسمتی از اتاق که ترافیک کمتری با وسایل کودک دارد، آویزان شود. بالای تخت ممکن است گزینه خوبی باشد و بسیار رایج است. می‌توانید یک لوستر را بر روی سایر مبلمان در اتاق خواب، شاید یک میز، یا یک صندلی مطالعه آویزان کنید. اما در نظر داشته باشید که فرزند شما نباید به آن دسترسی داشته باشد.

یکی از جذاب ترین مدل هایی که می توان برای سالن های پذیرایی بزرگ و کوچک به کار برد، لوسترهای سقفی می باشد. با توجه به اینکه در این مدل رشته های کریستالی بلند آویز نمی باشد، به همین دلیل گزینه ای مناسب برای پذیرایی با دیوارهای کوتاه و سقف کوتاه محسوب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید