جستجو کردن
Close this search box.

راهنمای خرید میز ناهارخوری

آخرین مقالات

میز ناهارخوری از جمله وسایل خانگی بسیار مهم در منزل ماست. این وسیله ما را از غذای خوردن پای تلویزیون دور می‌کند و فضای صمیمی خانواده را تقویت می‌نماید. به بیان دیگر، استفاده از این نوع تجهیزات خانگی، روی سلامت جسم و روان اعضای خانواده تأثیر به سزایی دارد نشستن پشت یک میز گرد و یا مستطیل شکل، برای صرف عده‌های غذایی ما را منزل به درست نشستن و هم صحبتی با عزیزانمان کرده و می‌توان گفت استفاده از آن تیری است که دو هدف را نشانه گرفته است. به دلیل اهمیت وجود این محصول در هر خانه، در متن حاضر قصد داریم تا ضرورت خرید میز ناهارخوری را با هم بررسی کنیم و بدانیم که چه نوع میزی با دکوراسیون ما هماهنگ است.

فهرست مطالب

 

با توجه به دکوراسیون منزل میز ناهارخوری انتخاب کنید

میز ناهارخوری جزو وسایلی است که می‌توان تعادل دکوراسیون یک خانه را برقرار و یا بر هم بزند. پس مهم است که با توجه زیاد به دکوراسیون منزل خود، میز ناهارخوری را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که میزهای ناهارخوری به عنوان مرکز هر خانه در نظر گرفته می‌شوند. زیرا اهداف چند منظوره‌ای دارند که باید دست یافتنی باشند. اعضای خانواده اینجا غذا می‌خورند، صحبت‌های خصوصی دارند. جشن تولد روی میز ناهارخوری برگزار می‌شود. حتی گاهی خانواده بازی‌های رومیزی را در اینجا سازماندهی می‌کنند و غیره.

در طول قرن‌ها، این میزها معانی مختلفی داشتند. به عنوان مثال در فرهنگ چینی، اندازه میز به طور مستقیم با تعداد افرادی که می‌توانستند از آن برای تغذیه استفاده کند، مرتبط است. هر چه میز بزرگ‌تر باشد، بهتر است. به عبارت دیگر، استفاده از این وسیله، راهی برای نشان دادن موقعیت و ثروت یک فرد بوده است.

اگر کمی توجه کنید، مکانی که میز ناهارخوری را در آن قرار داده‌اید، باید بهترین جای منزل شما باشد. اینجا جایی است که از مهمانان خود پذیرایی می‌کنید. باید مکانی آرام و گرم باشد که گفتگوهای سازنده را ترویج کند. میز ناهارخوری شما می‌تواند با ایجاد فضایی آرام از طریق طراحی و اضافات مختلف، احساس راحتی و گرما به شما بدهد و یا باعث ایجاد احساس سردی و ناراحتی در شما شود.

شکل میز نیز بسیار مهم است. زیرا باید به افراد اجازه دهد تا هنگام غذا خود با همدیگر صحبت کنند. برخی بر این باورند که میزهای بیضی و یا دایره‌ای شکل، بهترین نوع این وسایل هستند. زیرا به این ترتیب کودکان می‌توانند غذا خوردن سایر اعضای خانواده را تماشا کنند و در مورد آداب و رسوم سفره خود، بیشتر بیاموزند.

میز ناهارخوری ۴ نفره

میز ناهارخوری 4 نفره از کاربردی ترین و پرطرفدارترین انواع میز می باشد که در بسیاری از منازل می توان آنها را مشاهده کرد. این قبیل میزهای ناهار خوری برای خانواده های کم جمعیت کاربرد داشته و تنوع بسیار زیادی از نظر رنگ بندی، مدل و جنس در آنها به چشم میخورد. از جذاب ترین مدل های میزهای 4 نفره می توان به مدل های مدرن اشاره کرد که در کنار صندلی های جذاب جلوه بی نظیری را در فضای آشپزخانه بوجود می آورند.

میزهای 4 نفره را نه تنها در فضای آشپزخانه، بلکه در پذیرایی نیز می توان استفاده کرد. اما مساله بسیار مهم این است که مدل میزهایی که در آشپزخانه استفاده میشوند، بیشتر با کابینت ها و سبک چیدمان آشپزخانه باید تناسب داشته باشد. این در حالیست که میز ناهارخوری 4 نفره شیک برای پذیرایی باید شکل و ظاهر لوکس تری داشته باشد تا با نوع و روکش مبلمان ها متناسب شود. 

میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک (تاشو – دیواری)

میز ناهارخوری (Dining table) برای تناسب بیشتر با انواع خانه‌ها، طراحی‌ها مختلفی دارد. برای مثال ما می‌توانی از میزهای تاشو و میزهای دیواری استفاده کنیم تا هم محیط راحتی برای غذا خوردن داشته باشیم و هم فضای منزل خود را از دست ندهیم.

به منظور صرفه جویی در فضا در یک آپارتمان یک خوابه، می‌توان میز ناهارخوری را انتخاب کرد که قسمتی از آن به دیوار نصب می‌شود و قسمت دیگر آن را می‌توان به صورت متحرک بالا و پایین کرد. این نوع میز، طراحی‌های مختلفی دارد و بسته به نوع سلیقه افراد و دکوراسیون منزل شما می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

هنگامی که سطح اصلی میز در فاصله بین وعده‌های غذایی بسته باشد (در واقع به سمت دیوار متمایل شده باشد) فضای منزل در حالت عادی است و هیچ وسیله اضافه‌ای سر راه افراد قرار ندارد. البته از صندلی‌های کنار میز نیز می‌تواند در فضاهای دیگر خانه استفاده کرد.

اما گزینه دیگری نیز وجود دارد که حتما طرف‌داران خاص خودش را خواهد داشت. میزهای ناهار خوری تاشو نیز از جمله تجهیزات خانگی هستند که می‌توانند فضای کوچک یک آپارتمان را تغییر دهد در عین حال که فضایی را نیز اشغال نمی‌کنند.

یک میز تاشو را می‌توان برای ذخیره سازی سریع و آسان به دو نیم کرد و به راحتی بین مکان‌ها جا به جا کرد. میزهای تاشو اغلب از مواد سبک‌تری مانند پلاستیک یا آلومینیوم برای حمل آسان ساخته می‌شوند. مانند همه وسایل تاشو، میزهای تاشو برای استفاده حداکثری از فضای موجود یا گسترش فضای داخلی موجود به فضای بیرونی در فصول گرم‌تر مناسب هستند. در برخی از طراحی‌های این نوع محصول، فضای کافی برای جمع کردن صندلی‌ها در قسمت زیرین میز هم وجود دارد.

میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

میز ناهارخوری خود را باید با توجه به فاکتورهای مختلفی خریداری کنید. این میان شکل و فضا دور فاکتور مهمی هستند که نباید فراموش شوند. با توجه به این مؤلفه‌هاست که می‌تواند هماهنگی لازم را در دکوراسیون منزل خود ایجاد نمایید و میان میزهای ناهار خوری مستطیل و یا گرد، یکی را انتخاب کنید.

اولین چیزی که در انتخاب میز ناهارخوری گرد یا مستطیل باید به آن توجه کنید فضایی است که در اختیار دارید. اگر خانه یا اتاق غذاخوری کوچکی دارید، به خاطر داشته باشید که میزهای گرد فضای کمتری را اشغال می‌کنند. آنها دارای سطح کمتری نسبت به همتایان مستطیلی خود هستند؛ بنابراین به راحتی در فضاهای تنگ‌تر قرار می‌گیرند. اگر حواستان به فضا است، انتخاب بهتری می‌تواند به سراغ یک میز دایره‌ای بروید که اتاقتان را شلوغ نکند یا مهمانانتان احساس بدی نداشته باشند.

همچنین شکل ظاهری برای کسانی که به دنبال مبلمان مدرن هستند، از اولویت بالایی برخوردار است. ضروری است که میز شما در فضای شما عالی به نظر برسد، زیرا معمولا نقطه کانونی یک اتاق غذاخوری است. توجه داشته باشید که میزهای گرد راهی برای رویارویی افراد و صحبت‌های صمیمانه هستند. طراحی دایره‌ای می‌تواند به میز کمک کند که در اتاق عنصر استواری به نظر برسد و اغلب می‌تواند شبیه یک قطعه مرکزی در خانه باشد. اگرچه این امر اغلب تحت تأثیر عوامل دیگری مانند موقعیت و رنگ نیز قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، میزهای مستطیل می‌توانند بیشتر از میزهای گرد، حس عظمت و استحکام را به خانه اضافه کنند. این بدان معنی است که آنها در محیط‌های رسمی یا در اتاق‌های غذاخوری با فضای باز، بیشتر مورد استفاده هستند.

کدام جنس میز ناهارخوری بهتر است؟ (سنگی – چوبی – شیشه‌ای)

انتخاب میز ناهارخوری با متریال مناسب منزل شما، چیزی نیست که قابل چشم پوشی باشد. جنس میز ناهارخوری شما برای تعیین میزان زیبایی و دوام آن، بسیار مهم است. اکثر میزهای ناهار خوری از چوب ساخته شده‌اند، اما برخی از آن‌ها ممکن است دارای قسمت‌های اضافی مانند رویه سنگی یا تزئینات فلزی باشند. این نوع متریال خانه شما را نمایی کلاسیک می‌دهد. توجه داشته باشید که خرید میزناهارخوری چوبی، مستلزم رعایت برخی نکات مهم برای نگهداری از آنهاست. برای مثال نباید رطوبت و آب به صورت مستقیم با آنها برخورد کند. گرچه هر میز چوبی روکش‌های خاص خود را دارد اما برخورد مستقیم رطوبت با این نوع متریال، می‌تواند عمر میز را به تردیج کاهش دهد.

میز ناهار خوری جدید

با مرور مدل های میز ناهار خوری جدید پی به اهمیت بسیار زیاد طرح های مدرن خواهید برد. در نمونه محصولات وودووهوم نیز می توان انواع میزهای مدرن را مشاهده کنید که در جنس های مختلف استیل و چوبی در رنگ بندی های مختلف ارائه میشوند. یکی از مدل های بسیار پرطرفدار، میز ناهار خوری جدید سنگی می باشد که با سبک های مختلف دکوراسیون قابل استفاده است. سنگ های به کار رفته برای صفحه رویی این میزها در بسیاری از مواقع ماربل شیت یا سنگ های مصنوعی می باشد که در رنگ بندی های متنوع ارائه میشوند. البته توجه داشته باشید که مدل های سنگی قیمت و وزن بالایی دارند. از دیگر نمونه های پرطرفدار در میان میزهای ناهار خوری جدید می توان به میزهایی اشاره کرد که بدنه فلزی داشته و صفحه رویی شیشه های رنگی هستند. این مدل میز با سبک های مینیمال و مدرن سازگاری بیشتری داشته و گزینه مناسبی برای محیط های کلاسیک محسوب نمیشوند.

میزهای ناهارخوری با جنس شیشه‌ای، مدرن به نظر می‌رسند و تمیز کردن آن را بسیار آسان می‌کنند. تمام مؤلفه‌های مهم را که به شما کمک می‌کند تا از این نوع میز استفاده کنید، در نظر بگیرید. این مؤلفه‌های می‌توانند روش نگهداری، تمیز کردن، دوام و همچنین ظاهر کلی میز شما باشند. البته فراموش نکنید که اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، باید زمان استفاده از میز ناهارخوری شیشه‌ای احتیاط بیشتری داشته باشید. فرزندان با سن و سال کم، شیطنت‌های خاص خود را دارند. پی مهم است که حفاظت از آنها را در اولویت قرار دهیم.

این میان میزهای ناهار خوری سنگی نیز کارکرد و زیبایی خاص خود را دارند. البته باید در مکان مناسب خود نیز قرار بگیرند. میزهای ناهار خوری با سنگ طبیعی می‌توانند حس منحصر به فرد بودن را به خانه اضافه کنند. اما در حالی که آنها یک انتخاب عالی هستند، لزوما انتخاب مناسبی برای همه نیستند.

خرید میز ناهارخوری سنگی، بودجه بیشتری نسبت به دیگر انواع میز لازم دارد. میزهای سنگی به مراقبت جدی دارند. اگر چیزی روی آنها ریخت، بهتر است در اسرع وقت آن را تمیز کنید تا لکه دائمی نشود. شیک و خاص نگه داشتن میز سنگی شما ممکن است به صبر و تلاش بیشتری نسبت به میزهای دیگر نیاز داشته باشد. همچنین، مراقب باشید که میز سنگی خود را با چه مواد شیمیایی و پاک کننده‌هایی پاک می‌کنید، زیرا ممکن است برخی از آنها مضر باشد.

قیمت میز ناهارخوری سلطنتی

قیمت میز ناهارخوری سلطنتی که در اغلب مواقع دارای بدنه چوبی با صندلی هایی بسیار لوکس و مجلل می باشند، نسبت به مدل های ساده گران تر است. دقت داشته باشید که هر چه چوب با کیفیت تر با ضخامت بالاتری برای این میزها به کار رود، به همان اندازه قیمت آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت میز ناهارخوری سلطنتی، نوع روکش به کار رفته برای صندلی ها می باشد. از آنجا که میز و صندلی ست هستند، با هم به فروش میرسند و به همین دلیل قیمت آنها بر هم اثر دارد. علاوه براین، برای میز ناهارخوری در اغلب مواقع از شیشه های مخصوص استفاده میشود. جنس شیشه و میزان ضخامت آنها نیز از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت میز ناهارخوری (Dining table) سلطنتی به شمار می رود.

نکته پایانی

میز ناهارخوری یکی از حیاتی‌ترین وسایل خانگی است که نباید بدون توجه و دقت لازم خریداری شود. این دقت در وهله اول باید صرف هماهنگی دیگر اجزا خانه با میز شود. این هماهنگی حتما تحت تأثیر رنگ، متریال ساخت، نوع طراحی و مواردی از این دست است. در کنار این موارد، بدیهی است که هزینه خرید میز ناهارخوری را نیز باید در نظر گرفت. در متن پیش رو سعی کردیم هر کدام از این فاکتورها را به طور واضح توضیح دهیم تا در زمان انتخاب میز ناهارخوری مناسب با منزل خود، راهنمای دقیقی را در اختیار داشته باشد.

سوالات متداول میز ناهارخوری

اولین چیزی که در انتخاب میز ناهارخوری گرد یا مستطیل باید به آن توجه کنید فضایی است که در اختیار دارید. اگر خانه یا اتاق غذاخوری کوچکی دارید، به خاطر داشته باشید که میزهای گرد فضای کمتری را اشغال می‌کنند. آنها دارای سطح کمتری نسبت به همتایان مستطیلی خود هستند؛ بنابراین به راحتی در فضاهای تنگ‌تر قرار می‌گیرند. اگر حواستان به فضا است، انتخاب بهتری می‌تواند به سراغ یک میز دایره‌ای بروید که اتاقتان را شلوغ نکند یا مهمانانتان احساس بدی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید