جستجو کردن
Close this search box.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

آخرین مقالات

نور پردازی در دکوراسیون داخلی

انواع مختلف نورپردازی:

نور پردای سقفی یا همان لوستر ها: ( که قبلا به معرفی و توضیح آن پرداخته ایم)

چراغ های زمینی یا رومیزی مانند انواع آباژور ها که این روش نورپردازی بسیار آرامش بخش هست و قسمت هایی از فضا را که مد نظر می باشد را برجسته می کند و چون نورش متمرکز می باشد، دیگر قسمت های دکوراسیون را کمرنگ نشان می دهد.

نورپردازی متمرکز: برای روشن کردن آثار هنری و برای روشن کردن یک قسمت خاص که باعث برجسته شدن فضای مورد نظر می شود استفاده می شود.

نور پردازی اتاق نشیمن:

نور پردازی طبیعی و نور پردازی سقفی و انواع آباژور و نور پردازی متمرکز

با توجه به اینکه اتاق نشیمن و پذیرایی برای کارهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، روشنایی این قسمت باید به آسانی قابل کنترل باشد تا با توجه به وجود کم نوری( نبود نور طبیعی یا نور روز) و موقعیت اتاق کاملا قابل تنظیم باشد. کنار کلید چراغ ها باید سوییچی جهت میزان روشنایی این لامپ ها نیز وجود داشته باشد تا بر اساس نیاز خود، روشنایی اتاق را تنظیم کرده باشید. استفاده از لامپ ها و چراغ های زمینی و رومیزی باید در مکان هایی باشد که نیاز به نور بیشتر احساس می شود.

 در صورتاستفاده از آنها می توانید تعدادی از چراغ های سقفی را خاموش نگه دارید. نکته قابل توجه موقعیت میز تلویزیون است. سعی کنید نور در مقابل صفحه تلویزیون به هیچ عنوان قرار نگیرد تا در دیدتان مشکل ایجاد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید