جستجو کردن
Close this search box.

آباژور ایستاده

آخرین مقالات
آباژور ایستاده

آباژور ایستاده یکی از ساده ترین گزینه ها برای روشن کردن قسمت خاصی از فضا هستند. اگر به نور شدید لوستر و لامپ های سقفی عادت ندارید و می خواهید نور ملایم تری را در فضای مورد نظر خود داشته باشید می توانید از آباژورهای ایستاده کنید. این آباژورها که به چراغ پایه بلند نیز معروف هستند، می توانند در هر فضایی که مایل هستید قرار گرفته و محیط نزدیک به خود را روشن کنند. برخی از این آباژورها قابلیت تنظیم نیز دارند و شما می توانید با کوتاه یا بلند کردن پایه و چرخش آن به سمتی که می خواهید، نور را به شکل مورد نظرتان دریافت کنید.آباژور رومیزی شیک از لوازم نورپردازی غیر مستقیم و عناصر دکوراتیو پرطرفدار است. آباژورها در دو دسته اصلی رومیزی و ایستاده طبقه بندی می شوند. اگر شما هم دوست دارید با اضافه کردن یک آباژور ایستاده در نشیمن، پذیرایی یا اتاق خواب خود تغییری سفارشی و منحصر به فرد در دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید با ما همراه باشید تا با معرفی انواع آباژور ایستاده به شما در انتخاب یک آباژور رومیزی شیک و متناسب با دیگر المان های منزلتان کمک کنیم.
در ادامه ی این مطلب خواهیم خواند:

قیمت آباژور ایستاده

قیمت آباژور ایستاده کریستالی​  و قیمت آباژور رومیزی​ به فاکتورهای زیادی مانند انواع متریال به کار رفته درکلاهک و پایه آباژور، تعداد لامپ ها، اندازه و نیز برند سازنده آن بستگی دارد. معمولا آباژور های ایستاده با سبک های سلطنتی و متریال برنجی بیشترین قیمت را در بین انواع آباژور ایستاده دارند. 

 

انواع آباژور ایستاده

آباژور ایستاده انواع مختلفی دارد که از حیث جنس، شکل و مدل پایه یا کلاهک تقسیم بندی می شوند. برخی از انواع متداول آباژور ایستاده به شرح زیر هستند.

  • آباژور ایستاده چوبی

امروزه آباژور چوبی یکی از اکسسوری های خاص و محبوب برای انواع سبک های دکوراسیون منازل است. آباژورهای چوبی به راحتی با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی هماهنگ می شوند و از تنوع بالایی برخوردارند. اما به یاد داشته باشید که برای استفاده از آباژور اتاق خواب چوبی و هماهنگی بیشتر آن با اکسسوری های دیگر و ایجاد نمایی شیک باید اکسسوری دیگری از جنس چوب در دکوراسیون منزلتان وجود داشته باشد. برخی از آباژور ایستاده فلزی فقط پایه فلز دارند و برخی دیگر به صورت تمام فلز طراحی و ساخته شده اند. لازم به ذکر است که نحوه نگهداری و تمیز کردن این نوع آباژور بسیار راحت است و اگر از متریال خوبی در آن استفاده شده باشد هیچ گاه زنگ نمی زند و سال های سال زیبایی اولیه خود را حفظ می کند. این با سبک دکوراسیون داخلی مدرن هماهنگی بیشتری دارد. استفاده از چوب در آباژور ایستاده مزایای متعددی دارد که از مهم ترین آنها می توان به تناسب با انواع سبک های چیدمان اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که چوب احساس آرامش را در محیط ایجاد می کند و نور و روشنایی لامپ های روی آباژور ایستاده می تواند در افزایش این احساس تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه براین، این سیستم های روشنایی وزن سبکی داشته و حمل و جا به جایی آنها براحتی امکان پذیر خواهد بود. علیرغم مزایای متعدد آباژور ایستاده چوبی، معایبی همچون احتمال ایجاد ترک و شکستگی در آنها وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در انتخاب و خرید آباژور ایستاده چوبی به چند نکته مهم توجه کنید:

  • چوبی که برای پایه آباژور استفاده میشود باید به اندازه کافی قطور باشد. چوب هایی با قطر کم با کوچکترین ضربه دچار ترک میشوند.
  • چوب های بی کیفیت به مرور زمان در برابر نم و رطوبت موجود در محیط تغییر شکل می دهند. به همین دلیل حتما نوع چوب را در زمان خرید بررسی کنید تا آباژور طول عمر ایده آلی داشته باشد.
  • آباژور ایستاده برنجی

استفاده از آباژور ایستاده برنجی برای کسانی که علاقه مند به لوازم آنتیک و کلاسیک هستند جز بهترین و مناسب ترین گزینه ها است. متریال به کار رفته در این  نوع آباژور ایستاده از گران ترین و مرغوب ترین متریال های آباژور است. شما برای استفاده از این اکسسوری خاص باید توجه داشته باشید که حتما اکسسوری های دیگری مانند لوستر و شمعدان و… از این جنس در دکوراسیون منزلتان وجود داشته باشد تا زیبایی و چشم نوازی آباژور مدرن دو چندان شود. با وجود اینکه این آباژور برای هر سبک دکوراسیونی مناسب نیست ولی طرفداران زیادی دارد.

  • آباژور ایستاده برنزی

آباژور های برنزی طرفداران زیادی دارند. معمولا جنس کلاهک آباژور برنزی از پارچه می باشد، ترکیب استفاده از پارچه با طرح و رنگ دلخواه و متریال برنز در آباژور زیبایی خاصی را خلق می کند. از این نوع آباژور می توان برای انواع دکوراسیون استفاده کرد اما اغلب در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک به کار گرفته می شوند.

  • آباژور ایستاده کریستالی

آباژور ایستاده کریستالی به علت داشتن کریستال، روشنایی محیط را چند برابر می کنند و زیبایی چشم گیری هم دارند. آباژور های کریستالی می توانند طرح های ساده یا پر نقشی را داشته باشند ولی نوع ساده آن پرطرفدار تر و مدرن تر است.  هم چنین این نوع آباژور با ترکیب با متریال های دیگر بسیار خاص و چشم نواز به نظر می ایند. تمیز کاری و پاک کردن این نوع آباژور بسیار راحت است.

  •  آباژور ایستاده خمیده

این نوع آباژور ایستاده بیشتر به کسانی پیشنهاد می شود که هدف از به کارگیری این نوع آباژور در دکوراسیون منزل نورپردازی بخش نسبتا بزرگی از فضای منزل است. در آباژور ایستاده خمیده تعدادی لامپ در انتهای یک بازوی خمیده آباژور قرار می گیرند. آباژور ایستاده خمیده با سبک های چیدمان مدرن و کلاسیک مطابقت قابل قبولی دارد.

  • آباژور ایستاده مدرن

یکی از پرطرفدارترین سبک های چیدمان سبک دکوراسیون مدرن است، اباژور ایستاده مدرن مانند دیگر المان های سبک مدرن معمولا دارای طرح های به نسبت ساده ای است. این آباژورها دارای پایه های بلند هستند و می توانند یک گزینه تاثیر گذار برای پر کردن فضاهای خالی در چیدمان مدرن باشند.  آباژور ایستاده مدرن در حالت کلی دارای طراحی خلاقانه و منحصر به فرد بوده و نوع کلاهک و پایه های به کار رفته در آنها تنوع بالایی دارند. از نمونه های جذاب در این زمینه می توان به آباژور ایستاده با پایه های چند ضلعی اشاره کرد که با متریال های فلزی جلوه فوق العاده زیبایی پیدا می کنند. مدل های خطی فلزی نیز از دیگر نمونه های جذاب و پرطرفدار می باشند که چندین حباب به بدنه آنها متصل بوده و برای محیط های کوچک در کنار مبلمان می توان آنها را به کار برد. علاوه براین، کلاهک های این آباژورها نیز ممکن است پارچه ای بوده یا از حباب های شیشه ای تشکیل شده باشند. تنوع بسیار زیاد در انواع آباژور ایستاده مدرن باعث میشود تا بتوانید در محیط های مختلف از جمله اتاق نشیمن و پذیرایی و اتاق خواب طرح های جذابی را به کار ببرید. البته پیشنهاد می کنیم در انتخاب آنها حتما به تناسب رنگ بندی با سایر وسایل موجود در محیط و سبک چیدمان توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را تجربه کنید.

  • آباژور ایستاده کنار مبلی 

این نوع آباژور ها معمولا آباژور های رنگی با اندازه کوچک و کم جا هستند. افزودن یک آباژور زیبا درکنارمبلمان می تواند جلوه ای خارق العاده برای منزل شما به ارمغان بیاورد. آباژور های کنار مبلی از تنوع بالایی در رنگ و متریال برخوردار هستند و معمولا برای نور پردازی مقطعی از آن ها استفاده می شود.

معیارهایی برای انتخاب مدل آباژور ایستاده

برای انتخاب یک آباژور ایستاده مناسب که بیشترین هارمونی را با بقیه المان های منزل یا دفتر کار شما داشته باشد باید معیارهایی را در نظر بگیرید و بر اساس این معیارها به انتخاب درستی برای مدل آباژور ایستاده برسید. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • اندازه آباژور و مساحت بنا

 آباژورهای ایستاده در اندازه های مختلف در دسترس هستند. بعضی از آباژور های ایستاده دارای پایه های بلند و برخی هم دارای پایه های کوتاهی هستند، معمولا آباژورهایی که پایه کوتاه‌ تری دارند برای مکان هایی که سقف کوتاهی دارند مناسب تر هستند. اندازه کلاهک آباژور هم در میزان نور پردازی محیط موثر است و هم در ایجاد هماهنگی با دیگر وسایل محیط نقش دارد. اگر مکانی که می خواهید از آباژور استفاده کنید مساحت کمی دارد می توانید با انتخاب یک آباژور با طول پایه های متوسط و کلاهک کوچک، جلوه‌ چشم نوازی به محیط ببخشید.

  • رنگ آباژور

یکی از معیارهای مهمی که هنگام انتخاب مدل آباژور ایستاده باید به آن توجه کنید، رنگ آباژور است.  هنگام انتخاب آباژور ایستاده به رنگ قالبی که در طراحی دکوراسیون منزل یا دفتر کار خود از آن استفاده کرده اید توجه کنید. اگر برای دکوراسیون خود بیشتر از رنگ های روشن استفاده کرده اید می توانید از یک آباژور با کلاهک تیره برای ایجاد جلوه ای متفاوت کمک بگیرید. اگر از آباژور هایی که شید های رنگی روی کلاهکشان دارند استفاده می کنید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ شیدی که انتخاب می کنید با دیگر وسایل اطراف آباژور هماهنگی داشته باشد.

  • میزان و جهت نور مورد نیاز

اگر هدف شما از انتخاب آباژور ایستاده نورپردازی و جلب توجه بیشتر به سمت وسایل و یا محدوده‌ای از فضای منزلتان است، بسته به محل قرارگیری وسایل مورد نظر از آباژور ایستاده استفاده کنید. اگر وسایل مورد نظر روی زمین قرار گرفته اند از آباژوری استفاده کنید که جهت نور آن به سمت پایین است و اگر می خواهید توجه به سمت دیوار و وسایل دکوراتیو دیواری جلب شود از آباژور ایستاده ای استفاده کنید که جهت نور آن به سمت بالا است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که در استفاده از آباژور هایی که شید های رنگی روی کلاهکشان دارند باید این مورد را در نظر بگیرید که رنگ شید در میزان نور پردازی مورد نیاز برای محیط موردنظر اختلال ایجاد نکند.

  • هماهنگی با دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار

هنگام انتخاب آباژور مناسب به دیگر اجزای دکوراسیون داخلی منزل یا دفتر کار توجه کنید و سعی کنید مدل آباژوری که انتخاب می کنید با سبک دکوراسیون محیط تان بیشترین هماهنگی را داشته باشد. مثلا استفاده از آباژور ایستاده برنزی برای سبک چیدمان کلاسیک مناسب تر است و مدل آباژور ایستاده چوبی بیشتر برای سبک چیدمان مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین مدل آباژور ایستاده پذیرایی کدام است؟

از آنجایی که پذیرایی معمولا بخشی از منزل است که برای میزبانی از مهمان ها است، افراد دوست دارند بهترین اکسسوری ها و وسایل تزیینی منزل را در پذیرایی به کار ببرند. انتخاب یک آباژور ایستاده مناسب برای پذیرایی یکی از فاکتورهایی است که در تکمیل کردن زیبایی پذیرایی شما تاثیر چشم گیری دارد. از آباژور های ایستاده برای استفاده در پذیرایی یا می توان به منظور نور پردازی و تامین نور مورد نیاز استفاده کرد و یا برای تاکید روی بخشی از پذیرایی و ایجاد جلوه بیشتر و حس بخشی به وسایل و المان های دکوراتیو دیگر پذیرایی از آباژور ایستاده استفاده کرد. انتخاب مدل آباژور ایستاده مناسب برای پذیرایی تا حد زیادی به هدف شما برای استفاده از آباژور و سبک چیدمان منزل وابسته است. 

آباژور ایستاده فلزی

تفاوتی ندارد که سبک کلاسیک را برای چیدمان منزل و انتخاب وسایل در نظر گرفته اید یا مدرن، در هر صورت آباژور ایستاده فلزی می تواند شما را به هدفتان برساند. فلزات به کار رفته برای پایه این آباژورها مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن و ضربه داشته و به ندرت دچار شکستگی خواهند شد. علاوه براین، فلزات در برابر حرارت به خوبی فرم گرفته و به همین دلیل انواع طرح های مدرن و خلاقانه با پیچ و قوس های هنرمندانه با آنها قابل اجرا است. از نمونه های بسیار جذاب می توان به آباژور ایستاده فلزی کریستالی اشاره کرد که با پایه های طلایی و برنزی جلوه فوق العاده ای دارند. این مدل آباژور را می توان برای منازل لوکس با چیدمان کلاسیک و مدرن به کار برد. مساله بسیار مهمی که در خرید آباژور ایستاده فلزی باید به آن توجه داشت، کیفیت متریال به کار رفته در آن است. برخی از فلزات نامرغوب به مرور زمان به دلیل وجود نم و رطوبت و ذرات روغن در هوا تغییر شکل داده و دچار خوردگی میشوند. به همین دلیل ابتدا بررسی کنید که آیا پایه و سایر بخش های آباژور ضد زنگ است یا خیر؟

بهترین آباژور ایستاده شیک کدام است؟

انتخاب یک آباژور کلاسیک ایستاده شیک تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. بسته به اینکه آباژور ایستاده را برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی یا حتی محل کار خود استفاده می کنید؛ می توانید انواعی از آباژور های شیک و مدرن را انتخاب کنید، فقط باید توجه داشته باشید که آباژور مورد نظر شما با دیگر عناصر و المان های محل مورد نظر هماهنگی کافی را داشته باشد. آباژور های مدرن و شیک زیادی در بازار عرضه می شوند که روز به روز به تنوع آن ها افزوده می شود. از جدیدترین مدل های آباژور کنار سالنی لاکچری می توان به آباژورهای دوربینی، آباژور ایستاده سه پایه و آباژور چشمه نور اشاره کرد.

سخن پایانی

انتخاب درست یک آباژور ایستاده می‌تواند جلوه‌ چشم نوازی به منزل شما ببخشد ودرمقابل انتخاب یک آباژور نا هماهنگ می تواند باعث آشفتگی فضا و بد جلوه کردن چیدمان شما شود. برای انتخاب درست آباژور ایستاده علاوه بر سلیقه شخصی به نکاتی که در این مقاله عنوان شد توجه کنید تا هزینه ای که برای تکمیل کردن دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان صرف می کنید، بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورید.

سوالات متداول آباژور ایستاده

قیمت آباژورها به فاکتورهای زیادی مانند انواع متریال به کار رفته درکلاهک و پایه آباژور، تعداد لامپ ها، اندازه و نیز برند سازنده آن بستگی دارد. معمولا آباژور های ایستاده با سبک های سلطنتی و متریال برنجی بیشترین قیمت را در بین انواع آباژور ایستاده دارند. 

  1. آباژور ایستاده چوبی 
  2. آباژور ایستاده برنجی 
  3. آباژور ایستاده برنزی 
  4. آباژور ایستاده کریستالی 
  5. آباژور ایستاده خمیده 
  6. آباژور ایستاده مدرن 
  7. آباژور ایستاده کنار مبلی
  1. اندازه آباژور و مساحت بنا
  2. رنگ آباژور
  3. میزان و جهت نور مورد نیاز
  4. هماهنگی با دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار
دیدگاهتان را بنویسید